• 0

Nederlands diploma / vergunning in de USA

Hallo

 

Hierbij wat vragen van een geheel andere aard.

 

Onlangs heeft mijn partner getracht een business license aan te vragen in de de staat WA /USA en wordt door betreffende instantie gesteld dat uit de papieren ( vakdiploma's / AOV ) niet blijkt dat de juiste vergunning in Nederland is afgegeven en de benodigde vergunning niet wordt afgegeven.(*zie bijlage)

 

Het betreft hier de diploma's dames- & herenkappersbedrijf / stylist. Een verzoek aan de Kamer van koophandel om het vervallen van de vestigingsvergunning in 1996 voor dit beroep in het engels toe te lichten wordt simpelweg door een medewerkster van de KvK verwezen door een diplomawaardering aan te vragen bij het IDW www.IDW.nl Op de site van IDW staat duidelijk vermeld dat dit een advies betreft:

 

Mijn vragen:

1. Heeft de IDW het legitieme recht deze dienst te bieden en door welke instantie is dit dan gerechtvaardigd?

2. Is dit advies rechtsgeldig?

3. Kan de Nederlandse kamer van koophandel worden verplicht, het verstrekken van een toelichting op de Nederlandse vestigingswet in het engels te geven?

4. Alternatieven? Opnieuw 1000 uur in een kapsalon je vergunning zien te halen is ook complete onzin

temeer er bijna 20 jaar ervaring kan worden aangetoond.

 

 

Groet

brf.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

heb je wel op die site gekeken, want daar kun je duidelijk lezen wat de basis is voor deze dienstverlening:

Internationale Diplomawaardering

SBB en EP-Nuffic vormen samen de structuur voor internationale diplomawaardering (IDW). Zij voeren deze taak uit in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Steven,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb wel gekeken maar niet die info gevonden die jij hebt vermeldt in je bericht. Ik zie nu dat die informatie op de homepage als 1e vermeld staat.

 

Uiteraard heb ik het IDW per email getracht te contacten echter is wordt per email voor ontvangst bevestigd en toegezegd binnen 2 to 4 weken te reageren ;-) niet echt werkzaam.

 

 

MvG

Ed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.