Jump to content
Webwinkel Meerwaarde

Welke beoordeling/ review site gebruik jij?

Recommended Posts

In verschillende topics op dit forum heb ik gelezen over de ervaringen met Trustpilot als beoordelingssite en het belang van reviews om conversie te verhogen, etc.

 

Ik zou graag willen weten welke beoordelingssite jij gebruikt voor jouw website/ bedrijf. Wat is je ervaring met deze aanbieder? Of heb je een eigen review systeem?

 

Van welke sites wordt eigenlijk de beoordeling door Google overgenomen in de zoekresultaten?

 

 


Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frankwatching heeft er een nuttig artikel aan gewijd, zie: http://www.frankwatching.com/archive/2015/04/15/google-shopping-productwaarderingen-is-jouw-webshop-er-klaar-voor/. Daarin wordt o.a. de voorwaarden genoemd waarmee beoordelingen van websites/webshops worden meegenomen door Google.

 

Met vriendelijke groet,

Elly van Wattingen


De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand enig idee of webwinkelkeur binnenkort ook aansluiting kan vinden in het overzicht van Ward?


www.ikwilzitzakken.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand enig idee of webwinkelkeur binnenkort ook aansluiting kan vinden in het overzicht van Ward?

Dat moet je aan Ward vragen ;).

 

De resultaten van Webwinkelkeur worden sinds 2012 door google vermeld. Google maar eens op je eigen site

 

(en ja overige lezers, dit is natuurlijk enorme reclame voor een firstpost, maar wel functioneel imho)

wwk.thumb.png.e16203207eb5eca4fca1d15a2ce10e45.png


B2Bsure, vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij gebruiken www.custorate.nl erg betrouwbaar en zij controleren alle reviews voordat ze onder ogen komen.

 

Vanuit een ontwikkelaars opzicht zou ik Custorate willen afraden. Wij hebben deze voor een klant geïmplementeerd maar het script hiervoor is op z'n zachts gezecht niet heel goed in elkaar gezet.


https://puurhost.nl - Hosting zoals wij hem zelf graag zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk met feedbackcompany naar tevredenheid. Ik overweeg en nog een naast te nemen ivm SEO voordelen en omdat er zijn die een andere insteek hebben.

 

Heb al met feedbackcompany contact gezocht over het meest ideale moment om te sturen, maar ze hebben die data niet. Wat is jullie ervaring?

 

Wellicht is donderdag 17 uur een tijdstip dat er veel worden ingevuld en vrijdag 13 uur. Is goed om te weten om de meeste conversie te halen uit de verstuurde verzoeken.


Met vriendelijke groet,

Michel Heikamp

http://www.MyCards.nl / Geboortekaartjes / Trouwkaarten / Verhuiskaarten / Uitnodigingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog steeds op zoek naar goede, liefst gratis, review site. Had goede berichten over review spot gehoord, maar helaas, zij nemen geen nieuwe klanten meer aan. Heb toen custorate geinstalleerd. Had echter nog wat vragen en hun een e-mail gestuurd. Geen reactie. Nog een e-mail. geen reactie. telefonisch contact opgenomen, geen antwoord, bericht achtergelaten, geen reactie.

Uiteindelijk custorate maar weer van website afgehaald en nog steeds op zoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog steeds op zoek naar goede, liefst gratis, review site. [...]

Waarom persé gratis? Dit is namelijk het gevolg:

[...] een e-mail gestuurd. Geen reactie. Nog een e-mail. geen reactie. telefonisch contact opgenomen, geen antwoord, bericht achtergelaten, geen reactie.

[...]

Wij gebruiken Kiyoh, echt niet duur en goede service!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Beste The, Bedankt voor je reactie, maar ik dacht dat je voor Kiyoh lid moest zijn van thuiswinkel waarborg, en die vragen certificeringskosten + inschrijfkosten + contributie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste The, ik heb me aangemeld en ik ga het 4 weken gratis uit proberen. Maar vind 15 euro per maand eigenlijk best veel, als je het vergelijkt met het aantal bestellingen per maand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dan moet je het niet doen.

Ik betaal €109 per maand bij eKomi.


Koelvest Tot wel 72 uur verkoeling. Zeer geschikt voor mensen met MS en motorrijders. Ook koelvesten voor de industrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Jochem, als ik 109,00 per maand kan verdienen met een klant als jou, kan ik beter een review site beginnen! Lucratieve handel! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De semantiek van de pagina die gegenereerd wordt door sommige CMS e-commerce systemen kan ook opgenomen worden als review of recensies in Google's zoekresultaten. (Bijvoorbeeld woocommerce kan sterren of cijfers meegeven aan een product - daarvoor is helemaal geen maandelijks bedrag voor vereist) Alleen dan heb je het over specifieke productpagina's.


lachgas kopen in lachgas tank - voor soa test thuis - veilig en anoniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Jochem, als ik 109,00 per maand kan verdienen met een klant als jou, kan ik beter een review site beginnen! Lucratieve handel! ;)

 

Eerlijk gezegd vind ik de discussie over gratis versus betaald altijd wat vals: de realiteit is meestal dat gratis toch net iets minder goed werkt en per saldo - door de eigen kosten - duurder is dan een basic betaald abonnement.

Uiteindelijk gaat het niet om wat het kost, maar om wat het oplevert: als gratis met 10 uur eigen inspanning 100 oplevert en een basic abonnement van 15 met 5 uur inspanning 150 kies iedereen die kan rekenen voor betaald. En als een uitgebreid abonnement 109 kost en met 2 uur inspanning 250 oplevert is dat nog steeds véél gunstiger dan de andere 2 opties.

 

Kortom: niet "wat kost het", maar "wat levert het onder aan de streep op" zou bepalend moeten zijn voor de keuze

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist en daarom uiteindelijk gekozen voor een webshop keurmerk met gekoppelde review site. Kost hetzelfde en levert (hopelijk) meer op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet alleen niet altijd wat het oplevert.

 

Ik schreef ooit een artikel over hoe je foto's op het web publiceert. Als praktisch voorbeeld van een site die je dat laat doen nam ik ColorWonder, met als redenering dat zij abonnementskosten rekenden en dus wel betrouwbaarder zoude zijn dan hun gratis concurrenten. Vijf maanden na publicatie schreef Colorwonder aan zijn klanten: "Ondanks de vele positieve reacties die we van jullie hebben ontvangen en ondanks het feit dat we zijn verkozen tot 'beste online fotoservice' door zowel het Algemeen Dagblad als Internet Idee en we een groeiend aantal gebruikers aan ons weten te binden, zien we helaas geen kans om onze service te continueren."

 

Flickr bestaat nog steeds.

 

OK, op geld letten is dus een leuke heuristiek, maar niet zaligmakend. Waar ik bij dit soort diensten sinds die tijd wat meer op let zijn dingen als: maken ze back-ups? Kan ik moeiteloos (met meeneming van al mijn data) op de concurrent overstappen? Wat is de uptime? En inderdaad ook: hoeveel moeite kost het me e.e.a. aan de praat te krijgen? Hoe makkelijk is het pakket om mee te werken? Hoe gaat de onderneming om met problemen, worden die onder het tapijt geveegd of pakken ze ze aan?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doorslaggevende beslissingscriterium is: zijn ze wel reviewpartner van Google?

 

Google laat al enige tijd geen nieuwe reviewpartners meer toe. Volgens geruchten is dat om het eigen reviewsysteem, bijvoorbeeld in Google Maps, te bevoordelen. Volgens sommigen heeft het ook te maken met de typisch Nederlandse en Duitse wildgroei (kijk maar naar het lijstje in de link). Enkele nieuwe en op zich uitstekende reviewsystemen krijgen daardoor helaas geen kans, maar vallen wat mij betreft desalniettemin af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept