• 0

Marketing totaal concept

Gezien de grote hoeveelheid tijd en de groei van het bedrijf ben ik aan het overwegen om voor het gehele concept een marketingbureau in te schakelen.

 

Denk hierbij aan:

- Online Identity

- Social Media campagne

- Affiliatie campagne

- Conversie optimalisatie

- Adwords

etc.

 

Kortom, het hele marketing verhaal naar de buitenwereld toe. Nu heb ik helaas slechte ervaringen met het uitbesteden van adwords. Na flink zelf pongelen besloot ik gezien de kosten en tijd die hier in gingen zitten dit toch uit te besteden. Dat resulteerde in een campagne die veel geld gekost heeft en mijn eigen gepingel niet wist te evenaren.

 

Ik vind het uitbesteden dus eng. Maar besef me ook dat ik niet alles meer zelf kan doen, en dat er wel een duidelijk plan in moet komen. Op alle fronten maar wat aanrommelen kan ook niet de ideale manier zijn.

 

Wie heeft er goede of slechte ervaringen hiermee? Heeft iemand enig idee van budgetten die hier voor nodig zijn? Goede referenties?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

goh ja, je wil nogal wat. Het ligt er maar net aan welke schaal je zelf in gedachten hebt natuurlijk.

 

Er zijn bijvoorbeeld specialisten in conversie-optimalisatie zoals webanalisten en agconsult, waar je trajecten mee kunt doen die flink in de papieren lopen (en dan denk je al snel aan 5 nullen). Die doen dan ook verder niks dan alleen die conversie.

 

Je kunt ook zoeken naar kleinere (of grotere) partijen die meer voor je kunnen betekenen. Ik zou je sowieso aanraden je vooraf goed te informeren over vorige successen en op welke gebieden.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Je zegt het zelf al: '...dat er wel een duidelijk plan in moet komen...' Begin daarmee, is mijn advies. Zet in een plan op een rijtje wat je wilt bereiken, onderzoek hoe dat te bereiken is en wat ervoor nodig is om dat te bereiken. Neem hier even tijd voor en maak het zo concreet mogelijk en ga daarmee 'de boer op' voor de zaken waarvan je hebt geconcludeerd dat je die wilt/moet uitbesteden.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik kan me goed voorstellen dat het nodig is om een specialist in te gaan huren en dat het lastig is om te beoordelen wat je bedrijf nodig heeft.

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van Adwords. Ik heb nog niet zo vaak meegemaakt dat bedrijven hier goede resultaten mee behalen. Maar het ligt erg aan het product en aan de concurrentie. Wel dat SEA veel geld kost, met weinig resultaat.

Als je wilt, kunnen we wel eens telefonisch sparren. Dan help ik je bij het boven tafel krijgen van wat je bedrijf nu nodig heeft met de middelen die je beschikbaar hebt.

Ik weet veel van b2c marketing, online met name. Laat je in ieder geval niet teveel leiden door mooie praatjes maar eerder door resultaten bij andere klanten.

Budgetten: daar is niet zomaar in het algemmen iers over te zeggen. Uitgaven hangen bijvoorbeeld af van winstmarge op je dienst of product.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het opzettelijk algemeen houden wat betreft de info over mijn bedrijf/bedrijfstak. Ik ben bekend dat info op het internet niet meer verdwijnt en wil daarom niet dat posts als deze (in de toekomst) aan mijn bedrijf gelinkt kunnen worden.

Grof gezegd zitten wij in de decoratie artikelen, eigen productie met verkoop via een eigen shop, diverse dropshippers (die onze producten verkopen) en aan staan wij aan het begin van het aanbieden van de producten in stenen winkels.

 

Het bedrijf is een 4tal jaar geleden begonnen als een grapje voor erbij, zodat mijn partner 'wat te doen had.' Beiden hadden wij van deze business totaal geen kaas gegeten en was het onderwerp ons volledig onbekend. De enige link was dat wij zelf een bepaald product gekocht hadden, en het interessant leek om zoiets zelf te maken als tijdverdrijf terwijl de pasgeboren baby sliep. Ikzelf had een zeer goede job op freelance basis in een compleet andere markt.

Omdat ik wel enige ervaring had als ondernemer ben ik er wat overdreven ingedoken, hetgeen ervoor zorgde dat binnen 6 maanden dit project serieus begon te lopen. Daarna besloten om reclame te gaan maken en binnen 12 maanden na de start was het inmiddels zo gegroeid dat ik gestopt ben als freelancer en mij volledig voor dit nieuwe bedrijf ben gaan inzetten. Na een explosieve groei in de eerste 2 jaar is de rek er wat uit.

 

Waar loop ik tegen aan:

- beginnersfouten gemaakt (wist ik veel) in het begin blijven je achtervolgen.

- het is een mix geworden wat Identity betreft, daar zit geen duidelijke lijn in.

- tijdgebrek om alles bij te houden (druk met productie) waardoor er geen constante stroom is aan reclame (linking, seo, sea, social media, affiliatie etc.)

- alles proberen zelf te doen waardoor het overzicht verdwijnt.

 

Ik heb dus iemand nodig die bovenstaande zaken op orde kan krijgen, kan adviseren, toekomst strategie kan maken, advertentie strategieën kan maken etc. Een hoop werk kunnen wij zelf doen (inmiddels ben ik niet meer alleen fulltime bezig) zolang we maar goed weten wat we moeten doen. Nu gaat er te veel tijd in aanpassingen, die later toch weer aangepast moeten worden, om vervolgens toch nog een keer aangepast te moeten worden.

 

Soms denk ik wel eens dat het wellicht een optie is om de onderneming te laten wat die nu is en er een complete nieuwe naast op te zetten, waarbij alles vanaf het begin goed opgezet wordt zodat deze op termijn de oude onderneming kan vervangen. Dit zou technisch mogelijk zijn omdat onze bedrijfsnaam anders is dan onze verkopersnaam (wat nu een groot nadeel is, maar wellicht achteraf toch nog goed uit komt.)

 

Ik heb momenteel een totaal reclame budget van ong. 25.000 per jaar. Het is dus geen bolcom budget maar ook geen beginnende webshop budgettering.

 

Ik kom redelijk tot de conclusie dat een bureau een te hoog uurtarief heeft om mijn wensen binnen een schappelijk budget te verwezenlijken, dus wellicht is het ook een optie om iemand freelance aan te nemen die op projectbasis bovenstaande aanpakt.

 

Maar ook hier heb ik zelf weinig verstand van, dus vandaar dat ik om advies en ervaringen vraag.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt interessant. En heel herkenbaar om het liefst alles zelf te willen blijven doen. Soms kun je als bedrijf sneller groeien door juist zaken waar je minder verstand van hebt uit te besteden. Het is goed om te weten waarom de groei nu stagneert. Bied je een trendgevoelig product? En is de belangstelling hiervoor verdwenen? Of is er een andere oorzaak voor aan te wijzen?

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met een nieuw bedrijf ernaast beginnen en dat dat misschien beter zou zijn. Beginnersfouten maakt iedereen. Het is de kunst daar zoveel mogelijk van te leren.

Beetje lastig om zo in algemeenheden te blijven praten/schrijven. Mocht je het waardevol vinden, dan kun je altijd een keer telefonisch sparen

Ondernemen is ook goed luisteren naar adviezen van anderen en op basis daarvan je eigen koers bepalen en bedenken wat goed is voor het bedrijf. Een buitenstaander kan niet voor jullie bepalen wat het beste is om te doen maar wel advies geven.

Link naar reactie
  • 0

Stagnatie is puur omdat ik met mijn kennis en middelen aan mijn top zit. Meer adverteren (zoals ik het nu doe) levert meer omzet op, maar niet meer winst. Dus dat zorgt alleen voor extra druk zonder (noemenswaardig) resultaat.

 

De voornaamste punten zijn uiteraard SEO, naamsbekendheid en doelgerichter (winstgevender) adverteren. Daar loop ik op vast (tijd en kennis.)

 

Producten zijn niet trendgevoelig en divers genoeg om tot mijn pensioen op door te gaan :)

 

@Inhetalgemeen, wellicht kun je via pm contact opnemen. We zijn nu beiden behoorlijk algemeen bezig haha.

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je intern geen online marketeer plaatsen? Uit het vorige topic komt naar voor dat externe partijen te weinig productkennis en affiniteit hebben, toch?

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Iemand in dienst nemen is op dit moment geen optie. Ik heb in het verleden in een andere business het 'geluk' mogen ervaren om meerdere mensen in dienst te mogen hebben. Ik vond het verschrikkelijk!

 

Ik ben dus persoonlijk beter af met iemand die ik betaal voor zijn werkzaamheden, maar waar ik niet voor verantwoordelijk ben in de zin van werkgever. Daarnaast zie ik dit ook meer als een project om alles de goede richting in te schoppen, en daarna bij te houden, dan een fulltime functie.

 

Plus, niet onbelangrijk...op dit moment kan ik het niet opbrengen om iemand in dienst te nemen puur voor dit soort zaken. Als ik het reclamebudget volledig gebruik voor een (parttime) medewerker is er geen budget meer voor reclame zelf. Tenzij deze persoon vanaf dag 1 de investering weet te verdubbelen :)

Link naar reactie
  • 0

Als Identity een mixed-bag is geworden, is het natuurlijk lastiger om doelgericht en concequent een heldere boodschap te verkondigen.

Als het over merkidentiteit, -belofte en propositie wilt hebben kun je contact opnemen met Fire-birds: dat is een merkactivatieteam vol specialisten dat identiteit, strategie en uitvoering/campagne kan realiseren. Allicht interessant om contact te leggen?

Ik kan je eventueel contactinfo PMen.

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
Iemand in dienst nemen is op dit moment geen optie.

 

Het probleem is hier nog geen eens geanalyseerd, heb je dat zelf al wel gedaan? Je veegt opties bij voorbaat snel van tafel en je krijgt nu direct diverse oplossingen in de vorm van misschien wel goede bureau's aangedragen. Op HL komen regelmatig bedrijfskundigen, strategen en online managers voorbij, maar wie of wat wil je inhuren als je OP en aanvullende bericht naleest? Een marketingbureau, online marketeer of productmanager misschien of zit het probleem dieper als aangegeven?

 

Ik noem alleen een optie dat een één-op-één relatie allicht de voorkeur verdient. Op locatie in nauwe samenwerking of met coaching. Met de neus op de producten en aanwezig in het bedrijf geeft inzicht, korte communicatielijnen, verkort leertijd en bespaart daarmee op kosten.

 

Waar zit je en wat doe je? En wie zou daarbij kunnen helpen? Overdreven gesteld proef ik interne chaos en opdoemende kanaalconflicten... wat lastig ondernemen maakt.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Highio,

 

je zit in de goede richting met chaos. Er gebeurt momenteel te veel binnen het bedrijf om alles zelf nog goed te overzien. Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die mij (ons) kan helpen dit overzicht te krijgen. Het liefst iemand die het volledig kan aansturen. Dus geen losse bedrijven waarvan de een de richting aangeeft van marketing, maar een ander bedrijf die marketing weer moet realiseren. En een derde bedrijf de SEO aanpast.

 

Waarschijnlijk kom ik dan terecht bij een bedrijf dat alle facetten en diensten in huis heeft.

 

Iemand aannemen is momenteel geen optie om een simpele reden: Een van mijn voorwaarden toen ik dit bedrijf begon was dat ik geen klanten aan de deur wil, en geen personeel in dienst wil. Beiden heb ik jaren gehad in een ander bedrijf en die situatie wil ik nu niet. Wellicht in de toekomst wel, maar daar is het bedrijf nu nog te klein voor.

 

Ik heb er geen bezwaar tegen om iemand in huis te halen die dit proces doet. Totaal niet zelfs. Ik wil alleen geen dienstverband aangaan. Inhuren is geen probleem!

 

Feitelijk bevind ik mij in een situatie als ondernemer waarin ik tot op heden alle onderdelen heb proberen te beheersen binnen een vak waar ik voordat ik hier mee begon geen enkel raakvlak mee had.

 

Feitelijk wil ik alleen de producten bedenken en produceren. En het hele verhaal eromheen uitbesteden.

Alleen is dat financieel niet mogelijk.

 

Komisch is dat een zeer goede kennis (welke een internationale succesvolle business heeft) de vinger op de zere plek weet te leggen. Ik denk te klein en te voorzichtig.

 

ps. ik heb contact via pm met mensen die meedenken in deze thread.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Omdat het wel zo netjes is een gestarte thread ook van een update te voorzien:

 

na veel overleggen en info opvragen etc hebben wij besloten om naast onze bestaande sites een volledig nieuwe shop te gaan bouwen in open source. Dit gaat een redelijk lang proces worden omdat er vanaf het begin over alles goed nagedacht gaat worden.

 

- plan de campagne betreffende de bedrijfspresentatie, identiteit etc

- volledig SEO onderzoek voor onze markt om hierbij bij de bouw van de shop rekening te houden

- een shop volledig naar onze wensen om zowel de b2c als b2b klanten te kunnen voorzien

- na het online gaan intensieve SEO en SEA campagnes

 

Al met al een hele stap die behoorlijk wat geld kost, maar de enige manier om het goed te doen.

Aangezien er genoeg omzet gedraaid wordt met de sites die op dit moment lopen zit er gelukkig geen tijdsdruk achter dit verhaal. Dat geeft ons de kans om alles goed te doordenken en te testen. Indien alles eenmaal up and running is verplaatsen wij alle SEA richting het nieuwe verhaal om vervolgens te hopen dat we onszelf in SEO ook overtreffen waardoor alles tzt op 1 plek met 1 identiteit terecht komt.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.