Ik ben nieuw op dit forum, uberhuapt of fora (behalve 1x coffegeeks.com dan)
Ik heb een innovatieve groeionderneming, met 9 man op de payroll hier in Nederland. We hebben investeerders aan boord. Er wordt nog niet marktconform beloond.
Samen met de grootaandeelhouders willen we de werknemers een incentive geven. Dit zou de vorm krijgen van een exit regeling. Onder bepaalde voorwaarden (minimale IRR bij exit voor de investeerders) kan dit flink oplopen voor het team.
Maar: als ik het goed heb, wordt alles dan in box 1 belast. Zonde natuurlijk.
Zijn er andere constructies mogelijk, via een BV bijvoorbeeld?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roland Vos
Roland Vos
Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum, uberhuapt of fora (behalve 1x coffegeeks.com dan)
Ik heb een innovatieve groeionderneming, met 9 man op de payroll hier in Nederland. We hebben investeerders aan boord. Er wordt nog niet marktconform beloond.
Samen met de grootaandeelhouders willen we de werknemers een incentive geven. Dit zou de vorm krijgen van een exit regeling. Onder bepaalde voorwaarden (minimale IRR bij exit voor de investeerders) kan dit flink oplopen voor het team.
Maar: als ik het goed heb, wordt alles dan in box 1 belast. Zonde natuurlijk.
Zijn er andere constructies mogelijk, via een BV bijvoorbeeld?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50810-employee-incentive-scheme-exit-regeling-in-box-1/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag