• 0

de onjuiste berekening van de BTW

Hello allemaal!

Ik heb een vraag over de onjuiste berekening van de BTW van product uit China.

Op de website van Alibaba staat FOB Price: us$0 - 43,9, maar ik had het kunnen afgedongen voor us$41,00

Ik heb het pakket voor us$ 41,00 betaald met facture op de doos.

Maar vn DHL moest ik €27,30 BTW contant betalen! Exclu. andere kosten

(als €27,30 / 21 * 100 = dan, de geschatte waarde is €130?)

Ik weet dat de belastingdienst niet zomaar in de meegestuurde facturen gaan geloven, maar op de website van hun in China staat FOB Price: us$0 - 43,9!

Kon ik er iets aan doen, vraag ik me af?

Alast bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50817-de-onjuiste-berekening-van-de-btw/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Wat waren die andere kosten, en is daar ook btw over gerekend, zodat het btw-bedrag hoger komt te liggen?

Invoerrechten:

Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf € 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen. In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de €22,- blijft.

Op invoercalculator.nl kan je zelf narekenen of het klopt.

Het bedrag dat u uiteindelijk moet betalen bij het ontvangen van uw verzending uit het buitenland valt vaak wat hoger uit dan wat u met de calculator berekend heeft. Het verschil tussen het berekende eindbedrag en de werkelijke invoerkosten kan een verscheidenheid aan oorzaken hebben.

• 0

Als er niet heel duidelijk op de factuur staat dat het DDU/CIF bedragen zijn (dus inclusief vervoer), zal DHL er vanuit gaan dat ze er dus nog hun normale transportkosten bij moeten optellen en dan kom je bij een pakje van 2-3 kilo al snel op 130 euro.

BTW draag je dus af over product + transportkosten (en verzekering).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar