• 0

Hoe ICP opgave doen

 

 

Hallo,

 

Normaal verkoop ik binnen de EU alleen aan particulieren en geef de btw gewoon op bij binnenlandse verkopen , zoals hier eerder geadviseerd.

 

Nu heb ik vorig kwartaal geleverd aan een zakelijke klant in Duitsland.

Klant wilde een gewone rekening met 21% btw erop , gedaan en is betaald.

Ik heb zijn BTW nummer.

 

Ik neem aan dat ik hiervan een ICP opgave moet doen maar heb dat nog nooit gedaan , ken het formulier ook nog niet .

 

Wil iemand mij precies zeggen wat en waar ik moet invullen ?

 

Het gaat om bruto: 1191,69 euro - Btw: 250,25 euro - Netto : 1441,94 euro.

 

Veel dank alvast !

Robbie

 

 

.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu heb ik vorig kwartaal geleverd aan een zakelijke klant in Duitsland.

Klant wilde een gewone rekening met 21% btw erop , gedaan en is betaald.

Ik heb zijn BTW nummer.

Als je deze klant een 'gewone' rekening hebt gestuurd (dus met 21% btw, zoals je ook doet bij particuliere klanten), dan moet je deze btw gewoon aangeven bij binnenlandse verkopen (rubriek 1a, zoals je ook al met de rest deed). In dat geval doe je dus ook géén Opgaaf ICP!

 

Bij een zakelijke klant had je ook de btw kunnen verleggen. Dan had de klant alleen de 1191,69 euro aan jou hoeven betalen in plaats van 1441.94 euro. Vervolgens had je in je BTW-aangifte 1191 euro ingevuld bij rubriek 3b (in plaats van 1a) en had je dus ook per saldo geen 250,25 euro hoeven afdragen. Het is nu de vraag hoe die Duitse klant zijn 250,25 betaalde Nederlandse btw terug krijgt, maar dat is diens probleem.

 

Vervolgens doe je online een Opgaaf ICP te gaan naar het menu "Overige formulieren" en vervolgens naar de link "Opgaaf intracommunautaire prestaties" onder het kopje Omzetbelasting. Onder rubriek 3a kun je daar vervolgens de landcode en het btw-nummer van de klant invullen gevolgd door 1191 euro onder het kopje "Leveringen" (als het om producten gaat) of "Diensten".

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.