• 0

Hotelvideocreations

Omschrijving van je concept:

In één zin : Ik geloof in innovatie van de eerste indruk, door een betaalbaar marketing tool aan te bieden. Ik maak hotelvideo's. www.hotelvideocreations.com

 

Mijn hotelvideo's geven in 1 minuut tijd een beknopte weergave van een hotel weer. Denk aan de buitenkant van het hotel / het gebouw, de receptie en business- / leisure faciliteiten, de hotelkamers en de Food & Beverage faciliteiten zoals restaurants en barren. Voor het filmen van de hotels maak ik gebruik van een HD camera met spiegelreflex lens en een drone.

 

Achtergrond informatie :

 

80% van de mensen die een hotelvideo zien, zijn sneller geneigd het hotel te boeken dan bij het zien van foto's. In Amerika zijn hotelvideo's erg opkomend en wordt het al gezien als belangrijk onderdeel van de marketing strategie. CEO's van bedrijven als Google en Facebook noemen video de toekomst. Kijk bijvoorbeeld op NU.nl en je ziet dat de icoontjes van het nieuwsitem al aangeven of de content video bevat. Een goed moment om aan boord te stappen van de videotrein in mijn optiek!

 

Ik woon in Nice en heb de Côte d'Azur als werkterrein gedefinieerd. In Nice zijn 781 hotels waarvan ik in 2016, 20% marktaandeel wil behalen. Dat zijn 156 hotels in iets meer dan een jaar tijd, dus gemiddeld 3 videohotels per week.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

> Ik heb mijn website www.hotelvideocreations.com gemaakt. Doelstelling van mijn website is primair een vitrage te zijn. In de vitrage wil ik voorbeelden zetten van hotelvideo's die ik heb gemaakt. De video van Marriott in Cap d'Ail die er nu staat is niet helemaal conform mijn strategie (mist hotelkamers, is niet in full HD kwaliteit) maar is de enige footage die ik tot nu toe heb.

 

> Ik heb op de site een promotievideo / teaser verwerkt met oneliners van marketingbureaus om de hotels te overtuigen van (hopelijk voor hun onbekende) kansen op het gebied van hun marketingstrategie. Ook komen in deze teaser helaas niet full-HD beelden voor, die ik herfilm wanneer ik de juiste camera heb (doelstelling aankoop binnen 2 weken).

 

> Ik heb een lijst gemaakt met 10 hotels verspreid in Nice die ik een gratis video wil aanbieden. Dit is een cultuur-gerelateerde strategie. Fransen doen graag zaken met Fransen. Hindernisje voor mij dus. Door aan te kunnen tonen dat er al 10 hotels zijn met wie ik heb samengewerkt, zal men eerder naar mijn product kijken, dan naar mijn Nederlandse achtergrond. 10 gratis videos zal 2 weken werk in beslag nemen. Even geen omzet, maar wel een kickstart om daarna te gaan vlammen.

 

>Marktonderzoek: zoals ik hierboven al schetste, is video upcoming. Op mijn website heb ik onder mijn brandpromise 'boosting your bookings' een aantal quotes gezet om hoteleigenaren/marketeers te overtuigen van het hebben van een video. Concurrentieanalyse: er zijn minder dan 5 soortgelijke bedrijven in de regio die zich hiermee bezig houden. Veelal doen zij bedrijfsvideo's in het algemeen. Er ligt dus werk.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Er zijn in Nice alleen al 781 hotels. Cannes en Monaco zijn hier elk een half uur met de auto vandaan en barsten ook van de potentiële opdrachtgevers. Mijn missie voor de langere termijn is om een verschuiving te veroorzaken in de eerste (online) indruk van een hotel a.d.v. video content ten opzichte van foto's.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bedrijfsvideo's zijn niet nieuw. Ik richt mij echter 100% op hotels. Ik heb +10 jaar ervaring in de gastvrijheidsindustrie dus ik ken de wereld die ik betreed met dit concept goed. Daarin ligt mijn toegevoegde waarde. Ik ben geen professioneel filmer maar kan wel een video filmen en monteren. De gastvrijheidindustrie is de meest voornaamste hier aan de Côte d'Azur en bedrijfsfilms zijn al een bekend fenomeen bij bedrijven dus het combineren van die twee lijkt me the best of both worlds.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

> Allereerst algemeen op het concept. Wat zou je doen als je een hotelmarketeer was in Nice met een prima website met wat foto's erop, een leuke bezettingsgraad in je hotel en hotelvideocreations klopt aan.

 

> Prijsstrategie. Ik maak binnenkort de keuze of ik één vaste prijs hanteer (bijvoorbeeld € 500,00) per video, ongeacht het hotel, of dat ik factureer op basis van uurtarief. Dan zou ik moeten kijken naar de grootte van de hotels en prijs per hotel aanpassen. Een klein hotel met 50 kamers heeft logischerwijs minder film+montagetijd en kan dus goedkoper in prijs zijn dan een enorm hotel met 500+ kamers, diverse faciliteiten en langere montagetijd. Wat zouden jullie me adviseren?

 

> Verkoopstrategie. Ik heb een lijst met contactgegevens van marketingmanagers van vele hotels hier in de buurt. Ik zou deze mensen een pitch mail kunnen sturen, of ik zou langs de hotels kunnen gaan en bij de receptie kunnen vragen om een kort gesprek met een marketingmanager. Dan direct proberen het concept te verkopen en een filmdatum vast te leggen. Een combinatie spreekt mij wel aan. Wat vinden jullie de beste methode?

 

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

 

groet,

Jan-Willem

 

 

Hotelvideocreations.com | Hotelvideo's aan de Côte d'Azur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Met alle respect, maar is het niet een idee om je dat eerst eigen te maken voordat je er geld mee gaat proberen te verdienen? Dat je zeg maar ook echt in staat bent om kwaliteit te leveren voordat je anderen vraagt jou geld te geven?

Het X gratis films aanbieden is hiervoor bedoeld. Daarnaast ben ik voor de eerste betalende films niet van plan een hoofdprijs te vragen omdat ik inderdaad ervaring moet opdoen.

Hotelvideocreations.com | Hotelvideo's aan de Côte d'Azur.

Link naar reactie
  • 0
Anyway: ik luister, luister en luister om het doel van de video, de boodschap en de doelgroep te achterhalen samen met wat er nu bijzonder is aan mijn opdrachtgever, zodat er een visueel verhaal geschreven kan worden met een bepaalde sfeer.

Mooi; lijkt me een erg interessant proces om de wensen van de opdrachtgever om te zetten in video. Ik kijk veel naar reeds gemaakte hotelvideo's en probeer daar een patroon in te zien hoe die films in elkaar zitten, wat me moet helpen om bij de hotels verschillende film-vormen te kunnen aanbieden.

 

Het is de voorbereiding die het verschil maakt voor de impact van een video. Zonder voorbereiding ben je afhankelijk van toeval en dan zit je in de reportage hoek van 'we zien wel wat we filmen en we filmen wel wat we zien'.

De ervaring leert echter dat je niet altijd alle tijd van de wereld krijgt ;-)

Goede tip, dankjewel! Met de films die ik tot nu toe heb gedaan, ging het filmen zonder shotplan me beter af dan andersom. Maar ben voornemens om in de voorbereidende gesprekken met hotels al het script vast te leggen.

Hotelvideocreations.com | Hotelvideo's aan de Côte d'Azur.

Link naar reactie
  • 0
ik gun iedereen een droomstart en vervolgsucces met ondernemen, maar als ik je openingsbericht en verdere reacties teruglees, dan heb je geen realistische kijk op zaken en je eigen kunnen. Bewijs het tegendeel maar, er zijn immers duizend-en-één manieren om een (goede) boterham te verdienen, maar dan moet je wel net even beter, creatiever of slimmer zijn dan gemiddeld.

Bedankt voor je feedback.

 

 

 

 

 

Hotelvideocreations.com | Hotelvideo's aan de Côte d'Azur.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb net jouw portfolio bekeken: je hebt in ieder geval wel wat ervaring

De tijd om over op in te gaan ontbreekt hier, maar let af en toe goed op dat je niet per ongeluk overbelicht. En een statief met vloeistofkop is misschien ook een goede investering: soms vind ik het beeld te veel zwalken.

Goed om te horen; ga ik naar kijken, tnx :)

 

Verdiep je meer in de kunst van het monteren als tool om een verhaal te vertellen, van daaruit kun je dan scherper kijken naar de shots die je kunt gebruiken. Dan kun je tijdens het filmen al keuzes maken.In plaats van naar andere dergelijke video's te kijken, raad ik je aan Koyaanisqatsi te kijken en in te laten werken. Het is het klassieke voorbeeld van visueel vertellen zonder personages.

Eens, er werd ook eerder opgemerkt dat de video een toegevoegde waarde moet hebben t.o.v. foto. De sfeer die vastgelegd wordt en inderdaad het verhaal. Want anders kun je net zo goed foto's blijven gebruiken. Ben benieuwd naar Koyaanisqatsi!

 

Als er dan een nieuw shot 'opduikt' voor de lens of in mijn verbeelding, kijk ik hoe dat ingepast kan worden en waar en wat dat voor gevolg heeft voor het geheel.
Heb je zo niet enorm veel data na het schieten van een film? Dat vind ik nogal lastig in een montage; toch weer het verhaal. Het aan elkaar rijgen van vette beelden of hoogtepunten maakt nog geen verhaal.

Hotelvideocreations.com | Hotelvideo's aan de Côte d'Azur.

Link naar reactie
  • 1

Gisteren een presentatie gegeven aan een groep ondernemers over mijn concept Hotelvideocreations. Ik heb daarbij een

laten zien wat ik voor de presentatie had gemaakt. Veel interessante feedback ontvangen (ook punten die in dit topic al waren benoemd) :

 

- wie is mijn klant? hotel of hotelgast. De hotels moeten de toegevoegde waarde snappen van de video en zo willen afnemen.

- verschillende vormen business model : abonnementsvorm (pakketten) voor hotels met verschillende features; bijv. 90 euro per maand voor een video, abonnement elk moment op te zeggen. Bij opzegging video offline.

- de gratis video aanbieden aan kleine ketens; "eerste video is gratis; ik kan voor uw andere hotels ook videos maken." aanbieden aan een stand-alone hotel zou me niet verder brengen.

- Afstemmen van de content aan de hand van de doelstelling van het hotel. Bijvoorbeeld renovatie restaurant in kaart brengen.

- Ontwikkelingsplan organisatie (inhuren filmers, zelf account management doen)

 

Iedereen hier bedankt voor zijn waardevolle bijdragen; ik heb veel werk te doen ;-)

 

 

Hotelvideocreations.com | Hotelvideo's aan de Côte d'Azur.

Link naar reactie
  • 0

...........Heb je zo niet enorm veel data na het schieten van een film? .........

 

Dat wisselt.

Het ene project heeft misschien 10 GB aan ruw materiaal, het andere project 300 GB.

Hou er maar rekening mee dat als het goed loopt, je zo een TeraByte schijf vol hebt.

 

 

 

...............

 

- verschillende vormen business model : abonnementsvorm (pakketten) voor hotels met verschillende features; bijv. 90 euro per maand voor een video, abonnement elk moment op te zeggen. Bij opzegging video offline.

- de gratis video aanbieden aan kleine ketens; "eerste video is gratis; ik kan voor uw andere hotels ook videos maken." aanbieden aan een stand-alone hotel zou me niet verder brengen.

- Afstemmen van de content aan de hand van de doelstelling van het hotel. Bijvoorbeeld renovatie restaurant in kaart brengen.

- Ontwikkelingsplan organisatie (inhuren filmers, zelf account management doen)

......

 

 

Je hebt mooie feedback ontvangen.

Bij een abonnementsvorm van bv €90,- per maand moet je goed uitrekenen wanneer je quitte speelt. En of de video tegen die tijd niet al gedateerd is.

Het lijkt vooral een wensdroom die iemand heeft uitgesproken, maar tegenstelling tot websites die je kunt huren, moet een video wel helemaal gecreëerd worden. Bij een website kun je een template gebruiken en er wat aangeleverde teksten en foto's in zetten.

Als je dit wilt combineren met inhuren van filmers ben je ook gelijk als bank actief, want je moet de video dan voorfinanciëren.

 

De tip van de kleine ketens is erg goed, btw!

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.