• 0

Nationale Financieringswijzer [hulptool financieringsmogelijkheden]

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Passende financiering

Voor het aantrekken van vreemd vermogen bestaan verschillende financieringsvormen en financiers die, afhankelijk van de situatie van jouw onderneming, geschikt kunnen zijn. Welke manier van financieren het best bij jouw onderneming past, hangt af van verschillende factoren. De belangrijkste factoren zijn de hoogte van het bedrag dat je nodig hebt, het doel van je financiering en de te verwachten kasstroom en terugbetalingscapaciteit van jouw onderneming. Daarnaast vragen veel financiers ook om onderpand.

 

Handige hulptool voor zowel de inhoud van je ondernemersplan waarop financiers je beoordelen als ook een financieringswijzer waarmee je inzichtelijk kunt krijgen welke financieringsbronnen voor jouw bedrijfsplan/-groei mogelijk zijn.

 

Waarom "lijkt" mij dit interessant? De site wordt mogelijk gemaakt vanuit een brede nationale samenwerking van (financierings)partners. Ik ga er daarmee vanuit dat zij de maatstaven genoemd op bovenstaande site hanteren.

 

Verder ben ik wel benieuwd of ondernemers zo'n hulptool überhaupt gebruiken bij het omschrijven van het businessplan en de financieringsbehoefte die daarbij nodig is?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik zag wat inhoudelijke antwoorden op een vraag die veel overeenkomt met onze situatie. Hopelijk weten deelnemers op dit forum een antwoord op onze zaak.

 

We zijn voornemens een woning te kopen met Vlaamse schuur, waar een bedrijfsbestemming op zit.

Minder dan 10% zal worden gebruikt voor zakelijke doeleinden (kantoor aan huis) omdat we ook elders een magazijn huren. Ik heb zelf inkomen uit een full-time betrekking en mijn partner is in dienst van ons bedrijf. Door eigen geld en overwaarde hoeven we minder dan 50% te financieren en wanneer het pand een woonbestemming had gehad, was het voor banken een no-brainer geweest.

 

Toch lopen we tegen obstakels , want ook al is zelfs minder dan 10% van het geheel voor zakelijk gebruik, toch willen de hypotheekverstrekkers iet echt meewerken. We gaan de bestemming omzetten na aankoop, maar zo'n aanvraag vergt zeker een jaar en daar kun je dan weer niet op wachten...

 

Kortom een situatie waarbij minder dan 10% zakelijk wordt aangewend en banken toch niet meedenken.

 

Zijn er partijen dit dit wél inhoudelijk willen toetsen (er komt een waardebepaling door een taxateur en ook de notaris zal er weinig moeite mee hebben) en kijken naar financieringsmogelijkheden (vanuit privé) ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt niet aan het verstrijken van tijd, maar dat komt door luie of onkundige ict-ers: Financiering (KvK) is waar nationalefinancieringswijzer.nl naartoe verwijst.

 

Of de marketeers bedenken meer tijdelijke acties dan de ict-ers kunnen bijhouden.

 

Groet,

 

Highio

 

Edit: Rob gevraagd om een nieuw topic te starten, dan kan zijn bericht hier later tussenuit

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.