• 0

SEO voor 1 vestigingen --> uitbreiding naar meerdere steden.

Beste collega's van Higherlevel.nl,

 

Ik ben naar deze site toegetrokken omdat ik met een aardig groot probleem zit, omtrent de SEO van mijn huidige pagina: purerepair.nl

 

Zoals u via de link kunt zien, is de SEO gefocust op 1 stad, Groningen. Nu gaan wij uitbreiden naar andere steden, zoals Amsterdam. Natuurlijk wil ik mijn positie niet verliezen in Groningen, maar ook meedoen in de andere steden. Pagina's zoals iPhone reparatie groningen scoren goed, maar ik ben bang dit te verliezen als ik meerdere steden toevoeg.

 

Heeft iemand tips hoe ik mijn structuur aan kan passen op meerdere vestigingen?

 

Alvast dank!!!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Thijn Felix

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals je het nu doet, is het al redelijk af: een aparte webpagina per vestiging, met voor die plaats relevante informatie (adres, openingstijden, contactgegevens, plattegrond en dergelijke).

 

Je kunt het geheel wel nog meer op scherp zetten door dan bij meer generieke informatie wat minder vaak Groningen, Amsterdam en andere plaatsnamen te noemen. Het afzwakken van die zoekwoorden elders verhoogt de kans dat de pagina van een vestiging boven komt drijven als er zoekwoorden inclusief plaatsnaam worden gebruikt.

 

Verder is Google erg gecharmeerd van gestructureerde data zoals contactgegevens, maar die kun je er inderdaad ook vaak infietsen met een plug-in.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom alleen richten op steden waar de iPhone opgehaald moet worden? Ik zie op je website dat je ook werkt met Post NL, waarmee je heel NL bereikt. Maak dat duidelijk in je communicatie. Leg een onderscheidend aanbod neer, niet alleen qua prijs maar ook qua service.

 

Veel succes!

Elly van Wattingen

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip zou zijn om het voor nu even te houden op een aparte pagina voor je andere vestigingen en om de nieuwe steden te promoten kan je kiezen voor tijdelijke reclame via Adwords. Overigens zijn er SEO technisch nog wel wat dingen te verbeteren aan je website en vooral ook je server/site zou een stukje sneller kunnen. Mocht je hoger willen in Google is dat wel iets om naar te kijken :)

https://puurhost.nl - Hosting zoals wij hem zelf graag zien!
Link naar reactie
  • 0

Beste Thijn,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Je hebt een hele kerstboom opgetuigd, maar met de diverse handelsnamen en nevenvestigingen zou ik in ieder geval eerst eens zorgen voor een actuele registratie in het Handelsregister. De medewerker van de KvK mist dit punt in ieder geval bij een eerste site check.

 

Op dit moment doen de punten met geen of beperkte openingstijden, 06-nummers en ontbrekende registraties qua uitstraling meer afbreuk dan goed aan een professionele site. De beoordelingen leggen ook problemen bloot en dan in operatie met een nieuwe, incomplete site willen groeien naar een onderneming met drie vestigingen?

 

Heel de footer is nog inactief zoals eerder opgemerkt, dat zou ik met hoogste prioriteit bijwerken. Onder welke Algemene Voorwaarden lever je nu dan eigenlijk?

 

Als startpunt van SEO kun je de nevenvestigingen natuurlijk P. Amsterdam en P. Enschede noemen en dat in titels, omschrijvingen en een H1 op landingspagina's voortzetten. Aanbevolen modules doen dit allicht automatisch bij een juiste invoer. Vaste lokale telefoonnummers en een gevel- of werkplaatsfoto ondersteunen dit kwa herkenbaarheid en vertrouwen, maar dat moet je dan natuurlijk wel waard zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip zou zijn om het voor nu even te houden op een aparte pagina voor je andere vestigingen en om de nieuwe steden te promoten kan je kiezen voor tijdelijke reclame via Adwords. Overigens zijn er SEO technisch nog wel wat dingen te verbeteren aan je website en vooral ook je server/site zou een stukje sneller kunnen. Mocht je hoger willen in Google is dat wel iets om naar te kijken :)

 

We hebben een paar dagen aanpassingen gedaan aan de site i.v.m de snelheid. Google pagespeed geeft nu bij desktop 80/100 aan (eerst was dit 30/80), kan ik ervan uit gaan dat dit de rating is die Google gebruikt voor de ranking?

Link naar reactie
  • 0

We hebben een paar dagen aanpassingen gedaan aan de site i.v.m de snelheid. Google pagespeed geeft nu bij desktop 80/100 aan (eerst was dit 30/80), kan ik ervan uit gaan dat dit de rating is die Google gebruikt voor de ranking?

Ja, snelheid is een van de (vele) signalen die Google gebruikt. Of dat dan exact hetzelfde wordt beoordeeld als in een tool zoals Google PageSpeed Insights, betwijfel ik (onder andere omdat Google zich zelfs via de eigen "Insights" niet in de kaarten laat kijken), maar deze score is op zijn minst een goede indicatie.

 

Een gele score van 80 / 100 op desktop en een rode van 61 / 100 op mobiel is overigens nog te laag: beide moeten groen kleuren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hecht niet al teveel waarde aan de Google Pagespeed tool. Deze geeft immers alleen aan welke technische verbeteringen er eventueel mogelijk zijn, maar houdt daarbij te weinig rekening met het praktische aspect.

 

Zo zal pagespeed altijd een melding geven als je een externe stylesheet gebruikt. Als je alle stijlregels in het HTML document zelf plakt is die melding opeens weg, terwijl exact diezelfde stijlregels alsnog op hetzelfde moment geladen als bij een externe stylesheet.

 

Daarnaast krijg je ook altijd een melding over javascript, maar veel onderdelen werken niet als je javascript (of jQuery) pas laadt als alle HTML is geladen (zoals pagespeed dat eigenlijk wil).

 

Je kunt beter een tool als pingdom.com gebruiken om de daadwerkelijke snelheid van je site te meten. Zolang die onder de 2 seconden zit hoef je je nergens zorgen om te maken.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties. Inmiddels heb ik Yoast Local SEO geïmplementeerd en dat werkt allemaal erg goed.

 

Echter willen wij op zoek gaan naar meer reparateurs. Dus had ik het idee om via Yoast Local SEO een excel lijst van 2300 plaatsnamen toe te voegen. Zo veranderd de titel van de pagina en H1 naar "reparateur gezocht in X".

 

Alleen vraag ik mij af of dit erg nadelige effecten heeft voor Google, aangezien wij dan veel vergelijkbare pagina's krijgen. Wat denken jullie?

 

Nogmaals dank!

Link naar reactie
  • 0

Echter willen wij op zoek gaan naar meer reparateurs. Dus had ik het idee om via Yoast Local SEO een excel lijst van 2300 plaatsnamen toe te voegen. Zo veranderd de titel van de pagina en H1 naar "reparateur gezocht in X".

Het werkt alleen als je het doet zoals je het tot nog toe hebt gedaan: je moet andere relevante content voor de geografische locaties tonen, bijvoorbeeld informatie over een bepaalde vestiging. Als je alleen maar een lijst importeert van alle 393 Nederlandse gemeenten plus enkele duizenden deelgemeenten, dorpskernen, enzovoort om daarmee 2.300 verschillende webpagina's te produceren waarin alleen de titel varieert, dan ben je aan het spammen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.