• 0

Stichting huurt eenmanszaak in

Als ik zelf in het bestuur zit van de stichting kan en mag ik dan mijn eenmanszaak inhuren? (Ik snap dat het voor ANBI status niet mag, maar volgens mij mag het wel zonder die status.

 

Kan dat?

 

Verder lijkt mij dat het doel strookt met deze zaken.

 

Doel van de stichting:

Kunstwerken van mijzelf weggeven en promoten. (en verkopen?)

 

Is het nodig dat dit opgenomen in het doel van de stichting? Dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat dit moet kunnen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met welk doel heb je die stichting opgericht en wat zegt diegene die je daarbij geadviseerd heeft daarvan?

 

Het doel staat in mijn vorige bericht. Mensen die ik gesproken heb zeggen dat het kan, maar ik kom op internet teksten tegen die niet zo duidelijk zijn. Daarom dat ik het hier even vraag.

Link naar reactie
  • 0

Nee, in het openingsbericht staat het doel van de stichting, niet met welk doel de stichting is opgericht. Je hebt geen stichting nodig om kunstwerken weg te geven.

Ik begrijp niet helemaal wat dat te maken heeft met mijn vraag, "of ik mezelf mag inhuren"

Antwoord op je vraag: Er komen kosten en inkomsten bij kijken en dat staat los van mijn bedrijf. Vandaar een losse stichting.

Ik hoop dat je hiermee mijn vraag kunt beantwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je dan met "of ik mag"?

 

Voor wie mag het wel/niet: het stichtingsbestuur? een subsidiegever? een klant? de wet? de belastingdienst? iemand anders?

 

Hoe komt de stichting aan geld (waar komen de opbrengsten vandaan dus)?

 

Wat gaat jouw eenmanszaak dan doen voor de stichting? (en waarom zou juist jouw eenmanszaak dat doen...)

 

Als je niets uitlegt zal je niet snel zinnige antwoorden kunnen krijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.