• 0

Accountantskosten

Hoi,

 

wij zijn net gestart met een webshop en het begint al aardig te lopen. Wij hebben alle zaken goed geautomatiseerd - dus verkoopfacturen gaan rechtstreeks naar twinfield vanuit de webshop en wij boeken inkoop en alle andere facturen zelf in.

 

Wij hebben nu een offerte liggen van een accountant van 7000 euro per jaar all-in voor alle administratie zaken (wij boeken alles zelf in Twinfield) - twee holding B.V. en een werk B.V. - jaarrekening, balans, winst en verlies, deponering, aangiftes etc...

 

Vraag mij nu af of dit een redelijk tarief is? Wij hadden eerst een ander boekhouder en die vroeg dus (schrik niet) 29.000 voor 3 boekjaren voor de twee holding BVs.

 

Voordat wij de nieuwe offerte nu tekenen wilde ik hier kort checken of dit nu echt een redelijk tarief is of wij verder moeten kijken.

 

Ik heb zelf al wat gelezen in het forum maar dat was alles vrij oud.

 

Groetjes,

 

Tom

Chief Unicorn

 

 

_____

link naar eigen site verwijderd

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of het veel is lijkt me afhankelijke van de hoeveelheid werk?

 

Als je nu eens aan een betere richtlijn vasthoudt: bijvoorbeeld €100,00 per uur. Daar krijg je geen boekhouder voor, maar lijkt me een echte accountant.

 

Mijn accountant was voor 30 uur klaar, voor 2 BV's, gebroken boekjaar, en wat advieswerk, en digitaal aangeleverde administratie. Waarschijnlijk gedaan door de assistent-accountant, en gevalideerd door de accountant zelf.

Link naar reactie
  • 0

Op basis van de gegevens die nu beschikbaar zijn is geen goede inschatting te maken. Als er een echt een goede inschatting gemaakt zou worden, dan zouden per bv de werkzaamheden uitgesplitst moeten worden. Dus bijvoorbeeld:

 

BV 1: jaarrekening uren x tarief

publicatiestukken uren x tarief

aangifte vpb uren x tarief

loonadministratie (tarief per maand) als deze er is

btw aangifte uren x tarief (als deze uitbesteed wordt)

eventuele andere werkzaamheden uren x tarief

 

Houd er ook rekening mee dat in de holdings vaak weinig balansposten zitten en dat daardoor weinig zaken gecontroleerd hoeven te worden. In de werkmaatschappij zal naar verwachting het meeste werk zitten. Bij de werkmaatschappij zou je dan eventueel nog kunnen vragen naar een iets verder uitgesplitste urenindicatie bijv op balanspostniveau.

 

Op deze wijze krijg je een beter zicht op uren en kan je ook een reële manier uitleg vragen aan de accountant als je denkt dat er veel uren ergens aan besteed worden. Bovendien krijg je een beter inzicht in wat nu wel in de totaalprijs zit en wat er niet in is meegenomen.

 

Heel veel succes met het beoordelen van de offerte,

 

Groet,

Richard Overweg

Leeg

Link naar reactie
  • 0

 

Wij hebben nu een offerte liggen van een accountant van 7000 euro per jaar all-in voor alle administratie zaken (wij boeken alles zelf in Twinfield) - twee holding B.V. en een werk B.V. - jaarrekening, balans, winst en verlies, deponering, aangiftes etc...

 

Voordat wij de nieuwe offerte nu tekenen wilde ik hier kort checken of dit nu echt een redelijk tarief is of wij verder moeten kijken.

 

 

Hier geef je zelf al het antwoord volgens mij, waarom niet 3 tot 4 offertes opvragen en dan de beste er uit kiezen. Lijkt mij een vrij gebruikelijke gang van zaken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.