• 0

Bestuurder in dienst

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik ben momenteel weer een tijdje in dienst bij een bedrijf. Een BV.

 

Nu is het zo dat de eigenaar van de BV mij bestuurder wil maken van de organisatie.

Maar ik vroeg mij af of ik hiermee mijn rechten mbt WW niet verspeel. Ik zou dan gewoon in loondienst blijven. Ik word geen eigenaar. En hoe zit het met verantwoordelijkheden? De eigenaar kon mij geen antwoord geven omdat hij het zelf niet weet. Misschien kan iemand mij hier antwoord op geven. Of misschien heeft iemand nog wat tips.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je gewoon in loondienst blijft en geen (groot)aandeelhouder wordt, dan blijft je recht op WW ongewijzigd.

 

Maar veel belangrijker: wil de eigenaar van de BV dat jij dan werkelijk de BV gaat besturen, of wordt je alleen ingeschakeld als strovrouw om op papier verantwoordelijk te zijn? Excuseer mijn fronsende vraag, maar om jou als bestuurder te vragen terwijl je geen idee hebt van de verantwoordelijkheden die dat met zich meebrengt doet bij mij het een en ander aan alarmbellen afgaan. Suggestie voor leesvoer: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bestuurdersaansprakelijkheid Samengevat: het voornaamste risico is dat je als bestuurder bestuurdersaansprakelijkheid ten laste kan worden gelegd, waarbij je zelfs privé aansprakelijk kunt worden gesteld.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

TS was eerder bedrijfsleider en heeft dus neem ik aan ervaring met het runnen van organisaties.

Bedrijfsleider is toch heel wat anders dan statutair directeur. Andere verantwoordelijkheden, andere risico's. Als het hier gaat om hetzelfde bedrijf, in surseance van betaling en met dreigend faillissement, zou ik zelfs extra waakzaam zijn.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.