Gisteren werd ik geconfronteerd met de mededeling van mijn compagnon dat hij de zaak wil stoppen.
Het gaat al een tijdje slecht en wij nemen al een tijd geen geld uit de zaak.
Mijn compagnon heeft nu problemen met de belastingdienst en wil dus eruit.
Ik heb aangegeven dat hij uit kan stappen maar dat ik verder wil gaan, maar hij wil dat de hele zaak word gestaakt.
Nu kunnen wij de kosten voor bijvoorbeeld de lease van de auto, huur en alle andere vaste lasten waar contracten op zitten nog steeds betalen maar als de onderneming word gestaakt zit ik ineens ook met een schuld.
Compagnon wil perse de hele zaak stoppen en sleurt mij dus mee in het geheel terwijl hij van schuldenvrij mag opstappen en ik verder ga om alle contacten uit te dienen en dus de schulden te voldoen.
Wat kan ik ondernemen om te tackelen dat de onderneming gestaakt word?
Ik begrijp dat als een van de ondernemers naar de KVK stapt en zich uit laat schrijven dat de VOF dan ontbonden word en de contracten dus ook?
Kortom ik wil niet met direct oproepbare schulden komen te zitten terwijl dat niet nodig is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jobb
Jobb
Goedemiddag,
Gisteren werd ik geconfronteerd met de mededeling van mijn compagnon dat hij de zaak wil stoppen.
Het gaat al een tijdje slecht en wij nemen al een tijd geen geld uit de zaak.
Mijn compagnon heeft nu problemen met de belastingdienst en wil dus eruit.
Ik heb aangegeven dat hij uit kan stappen maar dat ik verder wil gaan, maar hij wil dat de hele zaak word gestaakt.
Nu kunnen wij de kosten voor bijvoorbeeld de lease van de auto, huur en alle andere vaste lasten waar contracten op zitten nog steeds betalen maar als de onderneming word gestaakt zit ik ineens ook met een schuld.
Compagnon wil perse de hele zaak stoppen en sleurt mij dus mee in het geheel terwijl hij van schuldenvrij mag opstappen en ik verder ga om alle contacten uit te dienen en dus de schulden te voldoen.
Wat kan ik ondernemen om te tackelen dat de onderneming gestaakt word?
Ik begrijp dat als een van de ondernemers naar de KVK stapt en zich uit laat schrijven dat de VOF dan ontbonden word en de contracten dus ook?
Kortom ik wil niet met direct oproepbare schulden komen te zitten terwijl dat niet nodig is.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50910-wil-niet-uit-vof-stappen-compagnon-wel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag