• 0

Product ruilen met een ander product?

Beste leden,

 

Wij verkopen complete nieuwe hoekzetels vanaf €1000 t/m €2000,

Wij wilden een vraag stellen met betrekking over een ruil actie.

Is en kan het wettelijk dat een persoon bijvoorbeeld een hoekzetel bij ons koopt in ruil met iets anders dat ook een waarde heeft?

 

Voorbeeld:

Jan heeft een scooter ter waarde van €1000.

Zetel kost €1000.

Jan betaald deze zetel door zijn scooter aan ons af te staan.

 

Graag uitleg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

?

 

Verpanden maakt jou geen eigenaar, dus dan heb je niets en kun je ook niets inboeken. Pandrecht moet je onderling vooraf overeenkomen. Geen vergunning.

 

Je tweede vraag over de lening kan ik niet plaatsen...

 

 

Beste

 

Klopt, maar hebben gelezen dat het na enige tijd als de eigenaar het niet terug koopt men dan wel recht heeft het verpande goed te verkopen.

 

Met lening bedoelen we eigenlijk als particuliere geldverstrekker tot maximaal €2.500 bedragen aan mensen te kunnen lenen.

Hoeveel procent mag men als rente aanrekenen en is dit wettelijk toegestaan om geld te lenen aan particulieren als particulier zijnde?

 

En is het ook mogelijk om een lening te geven met een ruil van iets dat precies hetzelfde waarde heeft?

 

Dank

Link naar reactie
  • 0

Jan heeft een scooter ter waarde van €1000.

Zetel kost €1000.

Jan betaald deze zetel door zijn scooter aan ons af te staan.

 

Is het niet beter dat 'Jan' de scooter verkoopt aan een 2e hands scooterhandelaar en de hoekbank gewoon betaalt...?

 

Wie in vredesnaam wil als meubelverkoper betaald worden in tweedehands spullen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat TS (topic starter) uit België komt en misschien daarmee reageerders belangrijke informatie onthoudt...

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit klopt, maar waarom zou die persoon de moeite nemen als men gewoon kan ruilen en direct zijn product in handen heeft?

 

De moeite nemen...?

 

Ik zie mijzelf al aankomen bij de kassa van Ikea met mijn tweedehands brommer en zonder geld - krijg ik volgens mij geen bankstel mee.

 

Maar als je geen meubelhandelaar, maar een lommerd bent, dan kan het misschien anders zijn.

 

Toch zullen weinig mensen op HL verstand hebben van hoe dit werkt in België denk ik (tenminste ik niet!).

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je die handelaar daar nog weer tussen willen zetten?

Het gaat er natuurlijk ook om, dat je dat prijskaartje dat je aan scooter en zetel hangt, en dat moet je wel doen, laag houdt.

 

Voor de btw maakt het overigens niet uit.

Scooter in 1200 -> btw terugvragen 200

zetel uit 1200 -> btw afdragen 200

en voor ieder ander getal blijft 'btw in' gelijk aan 'btw uit'.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.