• 0

waarom kiezen voor een handelsmaatschappij bij kvk?

Momenteel een inschrijving bij de Kvk als eenmanszaak.

Omdat ik verschillende activiteiten wil doen om voldoende inkomsten te hebben geeft dit op het kvk uittreksel er slordig zicht. En ook bij mogelijk opdrachtgevers zal het niet veel vertrouwen geven.

Mij is nu de raad gegeven een Handelsmaatschappij in te schrijven om daar alles in onder te brengen. Zodat ik verschillende producten en diensten kan inbrengen.

Is die werkelijk een optie op een raad waar ik niets aan heb.

 

ik verneem het graag.

 

jeff

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

voor zover mij bekend bestaat er geen rechtsvorm "handelsmaatschappij"

 

dus of jij hebt het niet goed begrepen of die ander heeft het niet goed uitgelegd :)

 

wat zijn de verschillende soorten activiteiten? word je auto monteur en webdesigner of is het meer allemaal verschillende vormen van detailhandel.. (bijv webshop voor schoenen, webshop voor auto onderdelen) e.d.

en waarom ben je bang dat het rommelig gaat staan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn hoofd activiteit is op markten staan met voorverpakte snoep.

Verder wil ik dit aanvullen met importeren van snoep voor detailhandel.

En om in de wintermaanden met weinig markten toch voldoende inkomsten te hebben wil ik koerierdiensten uitvoeren. Gewoon snelle klusjes tot 350 kilo om geen vergunning voor transport nodig te hebben.

Ik kan me voorstellen dat mogelijke kopers van snoep denken wat doet een koerierdienst bij dit bedrijf.

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je snelle reactie,

Dat je verschillende handelsnamen kunt gebruiken onder 1 inschrijving bij kvk was me bekend en indien gewenst kun je een tweede BTW nummer krijgen van de belastingdienst.

Wat me verteld is, of ik heb het echt helemaal verkeerd begrepen, dat je bij een handelsmaatschappij 1 naam en 1 btw nummer kunt gebruiken met verschillende activiteiten.

zal dus wel een fout van mijn zijde zijn schat ik nu zo in na uurtje google afspeuren

Link naar reactie
  • 0

ik denk het ook.. maar je kunt jezelf ook handelsmaatschappij noemen met een hele brede bedrijfsomschrijving.. maar ik zie het voordeel niet zo.

 

markthandel en import/groothandel lijkt me elkaar niet zo bijten. behalve als je met je marktkraam regelmatig vlak voor de deur van 1 van je klanten staat..

 

koeriersbedrijf. ach ja valt een beetje uit de toon, maar met een handelsmaatschappij los je dat ook niet op.. want een handelsmaatschappij handelt, maar vervoert / koeriert niet..

 

enige wat ik me kan bedenken is dat ze doelde op de SBI sectorcode maar dan kun je hooguit je markthandel en import / groothandel onder 1 noemer brengen koeriersbedrijf blijft een andere SBI code

en ik kom in de SBI geen handelsmaatschappij tegen alleen handelsbemiddeling, maar groothandel en detail/markt handel worden ook expliciet genoemd.

 

dus is maar de vraag of je uberhaubt mag samenvoegen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.