Ik kom er niet meer uit, hoe meer meningen hoe meer vragen.. Case; ik sta op het punt een bedrijfspand te kopen. Het pand is 20 jaar inbezit geweest van dezelfde eigenaar en wordt nu zonder btw verkocht aan mij. De unit bestaat uit 2 lagen waarvan de bovenste ook al 20 jaar is verhuurd aan dezelfde huurder. Eigenaar is failliet, huurder blijft vooralsnog zitten.
Mijn vraag is, wat is het gunstigs, het pand prive kopen of zakelijk op mijn EMZ?
Doel is om inkomsten uit huur te verkrijgen en zelf de beneden verdieping te gebruiken voor de zaak. Nu sluit ik ook niet uit om de benenden verdieping in de toekomst ook te verhuren.
Andere vraag, Stel dat ik prive koop, kan ik dan zakelijk verhuren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ib072
ib072
Ik kom er niet meer uit, hoe meer meningen hoe meer vragen.. Case; ik sta op het punt een bedrijfspand te kopen. Het pand is 20 jaar inbezit geweest van dezelfde eigenaar en wordt nu zonder btw verkocht aan mij. De unit bestaat uit 2 lagen waarvan de bovenste ook al 20 jaar is verhuurd aan dezelfde huurder. Eigenaar is failliet, huurder blijft vooralsnog zitten.
Mijn vraag is, wat is het gunstigs, het pand prive kopen of zakelijk op mijn EMZ?
Doel is om inkomsten uit huur te verkrijgen en zelf de beneden verdieping te gebruiken voor de zaak. Nu sluit ik ook niet uit om de benenden verdieping in de toekomst ook te verhuren.
Andere vraag, Stel dat ik prive koop, kan ik dan zakelijk verhuren?
Mvg Ivo
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50961-bedrijfspand-als-belegging-prive-of-zakelijk-kopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag