• 0

Eenmanszaak met meerdere activiteiten of toch een aparte BV?

Op dit moment heb ik een eenmanszaak en houd ik me bezig met 1 activiteit.

Nu heb ik plannen om hier andere werkzaamheden ernaast te gaan doen.

Ander werkzaamheden, andere branche.

 

Ik wilde beide ondernemingen (is 1 onderneming bij eenmanszaak) gescheiden houden.

Administratie, rekeningen enz.

 

Omdat ik geen meerdere eenmanszaken kan hebben (http://www.mkbservicedesk.nl/1036/mag-ondernemer-meerdere-eenmanszaken.htm) overweeg ik voor de nieuwe activiteiten een BV op te richten.

Bij deze nieuwe activiteiten zal mijn risico wel wat hoger liggen, maar niet extreem. Wat de winst betreft verwacht ik niet dat deze zo hoog zal zijn dat ik er financieel voordeel uit haal tov een eenmanszaak.

 

Ik vind het moeilijk om te kiezen wat voor mij de beste rechtsvorm is.

Ik ben overigens nog enig aandeelhouder van een lege (beheer)BV

 

Financieel gezien zou ik voor eenmanszaak kiezen, praktisch voor de BV (beter gescheiden)

Graag hoor ik jullie meningen..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

een bv oprichten om je administratie gescheiden te houden is echt onzin.

 

je kunt als je dat noodzakelijk acht prima 2 aparte administraties bijhouden, ook al kun je formeel maar 1 eenmanszaak hebben.

 

voor de 2e activiteit schrijf je simpel weg een extra handelsnaam en sbi code (branche) in bij de kvk

bij de belastingdienst vraag je een nieuw sub nummer aan voor de btw aan zodat je de btw aangifte ook helemaal apart kunt houden

en op je jaarlijkse inkomstenbelastingaangifte vul je gewoon 2x een ondernemingsbalans en W&V rekening op.

 

kortom geen enkel probleem om de nieuwe activiteit volledig apart te administreren en toch netjes aan alle verplichtingen te voldoen.

Link naar reactie
  • 0

Een commanditaire vennootschap wellicht?

 

Jij als natuurlijk persoon de beherend vennoot, daarmee alle voordelen van een eenmanszaak.

 

Je lege beheer BV dan als stille vennoot, hij hoeft maar een paar euro in te leggen.

 

Dan heb je twee aparte KvK inschrijvingen en alles mooi gescheiden.

Slugo.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.