• 0

Met ZZP'ers in teamverband te werken - business model?

Beste HL'ers,

 

Om te beginnen wil ik jullie bedanken voor deze website en de input die ik voorheen heb gekregen.

 

Ik zou graag met allerlei jonge zelfstandige om me heen een "team / bedrijf" oprichten. Om zo samen opdrachten binnen te halen en de naamsbekendheid samen te vergroten. Nu is mijn vraag hoe je het business model van de organisatie juridisch gezien het best in elkaar kan prikken. Huidige ideeën om het team van fondsen te voorzien:

 

- TeamZZP'ers betalen jaarlijkse contributie aan het "team" voor marketing & website onderhoud e.d.

- TeamZZP'ers staan een % van hun verworven inkomsten af aan het "team".

- ...?

 

En als tweede vraag: Welke rechtsvorm is het meest aan te raden? Een VOF, maatschap of toch iets anders? (Het doel is om een breed scala aan professionele diensten aan te gaan bieden)

 

Belangrijk is om de kosten voor werkgevers zoveel mogelijk te kunnen drukken, aangezien we werken voor tussen de 15 - 40 euro per uur en we deels willen concurreren op prijs.

 

Alvast bedankt voor de input!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

De combinatie ervaring opdoen en professionele diensten is dan weer iets waar ik niet helemaal 100% vertrouwen van krijg, maar goed.

 

Je kunt ook zelf als hoofdaannemer optreden en de anderen inhuren voor het daadwerkelijke werk. Jij neemt de klus dan onder jouw bedrijfsnaam aan, en je laat de uitvoering aan anderen over waarbij je middels een hoger tarief naar je opdrachtgever marge creeert voor jouw inkomsten.

Link naar reactie
  • 0

Belangrijk is om de kosten voor werkgevers zoveel mogelijk te kunnen drukken, aangezien we werken voor tussen de 15 - 40 euro per uur en we deels willen concurreren op prijs.

Je hebt niet te maken met werkgevers, wel met opdrachtgevers. Een opdracht kan gegeven worden aan een team, maar dan is de opdrachtgever coordinator en eindverantwoordelijke. Gangbaar is dat de opdracht naar een hoofdaannemer gaat, die dan ook aanspreekbaar is op en aansprakelijk voor het eindresultaat. Veel agencies (maar ook media en ontwikkelaars etc) hebben die aanneemfunctie en coördineren een heel arsenaal aan ZZPers. Dat kan lucratief zijn, maar het vergt wel aandacht. Een foutje in een website die gemaakt is voor 15 - 40 euro per uur kan een veelvoud aan schade veroorzaken.

 

Wie gaat dat vergoeden?

 

Desondanks, veel plezier met ondernemen! ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het idee is leuk, maar gezien de reacties moet er nog het een en ander uitgedacht worden. Omdat ik ook van plan ben om als ZZP'er aan de gang te gaan, is dit idee voor mij mogelijk wel interessant.

 

Misschien moeten we hier eens verder op brainstormen en kijken hoe we de struikelblokken kunnen omzeilen en/of kunnen "overwinnen".

Link naar reactie
  • 0

En als tweede vraag: Welke rechtsvorm is het meest aan te raden? Een VOF, maatschap of toch iets anders? (Het doel is om een breed scala aan professionele diensten aan te gaan bieden)

Gelet op het risico (met name wie het doet en hoeveel ervaring die persoon niet heeft) zou ik sowieso een coöperatie of BV aanraden: grote kans namelijk dat je operationele risico's (oa contractuele aansprakelijkheid voor fouten) te groot zijn om zelf te dragen en ook niet verzekerbaar zijn

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Mooi initiatief, maar mij lijkt het onnodig ingewikkeld worden. Beter als hoofdaannemer of als bemiddelingsbureau optreden en daarmee de touwtjes in eigen hand houden.

 

Aangezien de aansprakelijkheid in de bouw nogal in de papieren kunnen lopen, mocht het ergens fout gaan, dan is een BV de aangewezen ondernemingsvorm.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

De combinatie ervaring opdoen en professionele diensten is dan weer iets waar ik niet helemaal 100% vertrouwen van krijg, maar goed.

 

Je kunt ook zelf als hoofdaannemer optreden en de anderen inhuren voor het daadwerkelijke werk. Jij neemt de klus dan onder jouw bedrijfsnaam aan, en je laat de uitvoering aan anderen over waarbij je middels een hoger tarief naar je opdrachtgever marge creeert voor jouw inkomsten.

 

Dat zal niet gaan, want die zzp'ers (althans, die mensen) kunnen geen zzp'ers zijn, want dan zijn ze alleen bij jou in dienst,e n hebben ze maar één opdrachtgever. Of ze moeten daarnaast ook nog eigen opdrachten binnenslepen, maar dat is nou net wat je niet wil.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.