• 0

Nieuwe software voor onderwijsinstellingen

Beste lezers,

 

Samen met mijn vriend heb ik een software ontwikkeld voor onderwijsinstellingen in het VO.

Zelf ben ik werkzaam op een school waar het programma als een soort 'pilot' (gratis) is gebruikt.

Nu wil ik graag licenties gaan verkopen met een prijs per leerling per maand. Dit zal tussen de 2,50 en 1 euro zijn. Dit zou ik graag op de boekenlijst van de leerling willen laten zetten, zodat de leerling dit betaalt en niet de school zelf. De school kiest dus de abonnementsvorm en zet deze op de boekenlijst. Heeft iemand een idee wat ik hiervoor zou moeten doen?

Verder heb ik nog geen BV oid, dat wil ik binnnekort regelen.

 

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een prijs per maand gaat dan niet werken, dat zal per jaar moeten zijn om een (eenmalige) aankoop via de jaarlijkse boekenlijst te kunnen zijn. Ik neem aan dat het ontwikkelingsgerichte software is en niet een beoordelingsinstrument (die laatste mag namelijk niet op de boekenlijst)?

 

Je kunt kijken hoe dit via Van Dijk gaat, dan ben je wel een aardige marge kwijt (reken op 25%) maar dat is wel dé manier om breed overal beschikbaar te zijn via boekenlijsten in het VO.

 

Heeft de software koppelingen met veeelgebruikte ELO's/LVS'en? als It'sLearning of Magister? Ook kan dat een distributiekanaal zijn.

 

Nog een belangrijk en in het VO zeer actueel thema: welke (persoons)gegevens ga je registreren per leerling?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie! Als ik dus bijvoorbeeld 100 leerlinglicenties ga verkopen voor 1 euro per maand, zijn de kosten 1200 per jaar. Ok, bedankt, dan houd ik er iig rekening mee dat er vooraf moet worden betaald en dat het leerlingaantal en maandbedrag als calculator dienen. De prijs per maand heb ik gedaan, omdat de prijs ligt aan het aantal leerlingen; dus hoe minder licenties, hoe duurder per leerling.

Het is een programma dat de leerlingbegeleiding digitaliseert, dus geen beoordelingsinstrument inderdaad. De leerling is zelf bezig met het programma.

 

Op mijn school wordt er gewerkt met Iddink. Ik zal ook eens naar Van Dijk kijken. Op de site zelf kan ik niets vinden over het aanbieden van materiaal. Dat wordt even bellen denk ik. Bedankt!

 

Ik heb nog geen koppelingen met Magister, heb ik ook al naar gekeken. Op dit moment genereert mijn programma pdf's die geupload worden in Magister. Er bestaat dus nog geen autmatische koppeling helaas.

 

Van de leerling heb ik eigenlijk alleen een voor- en achternaam en e-mail adres nodig. Verder wordt de klas, mentor en het vakkenpakket geregistreerd.

Link naar reactie
  • 0

Even een paar vraagjes (hopelijk ook een paar eyeopeners), van iemand die op dit gebied geen kennis heeft, maar wel gezond verstand (hopelijk toch) heeft:

 

1) dus de school accepteert zomaar dat een van de docenten zijn eigen software 'op de boekenlijst laat zetten'? Is dat geen belangenverstrengeling? Is er geen persoon/commissie die op inhoudelijke gronden beoordeelt wat wel of niet op de boekenlijst komt?

 

2) Je haalt kosten en opbrengsten door ellkaar. Als je voor 100 leerlingen licentties gaat verkopen voor 1 euro per maand zijn jouw OPBRENGSTEN 1200 Euro (ik denkt eerder 900-1000 Euro, want in de vakantie gaan ze echt niet betalen, maar goed), en de KOSTEN voor de leerlingen 1200 Euro.

 

3) wat kan het jouw als ontwikkelaar/verkoper schelen of de school betaalt of de leerlingen?

 

4) Ik heb geen kinderen in (middelbare?) schoolleeftijd, dus ik weet niet wat de kosten van de een typische boekenlijst zijn. Maar die 12 euro zou zomaar eens 3-6% van de totale boekenlijstkost kunnen zijn (mijn vrije inschatting). Ik zou dan als ouder steigeren, om relatief zoveel te betalen voor ' een programma dat de leerlingbegeleiding digitaliseert'. Ik wil leerlingenbegeleiding voor mijn kind, het zal me worst zijn of de school dat digitaliseert of niet.

 

Ik heb de indruk dat je hier met twee petten, en misschien wel drie petten (leverancier-klant-betaler), inzit.

 

Je wilt enerzijds verdienen, anderszijds geen kosten voor je werkgever maken, en je wilt je leerlingen ook nog niet op al te grote kosten jagen.

 

Mijn advies: Maak voor jezelf de keuze: welke pet wil je op, en maak de andere daaraan ondergeschikt.

 

Maar misschien schat ik de gehele situatie verkeerd in.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.