• 0

HELP! 150.000 kliks en ruim 2500 reacties op Facebook

Beste HLers,

 

De titel met Help! erin is misschien wat overdreven, maar ik heb een ideetje om mijn bedrijf meer naamsbekendheid te geven op Facebook gezet, en nu heb ik in een paar dagen al een enorme respons. Dit vraagt om vervolgacties, maar ik weet nog niet welke en daar heb ik als leek wat tips voor nodig!

 

Ik heb een een online-Speelgoed winkel met een bijzonder concept. Ik ben nog geen 6 weken geopend. Omdat wat bekendheid te geven bedenk ik dingen om in de publiciteit te komen en dat is me gelukt. Ik laat mijn bezoekers de zwarte piet laten kiezen die wij op de website gaan gebruiken. Dit is een bescheiden hit, en gelukkig geen vervelende opmerkingen tussen de reacties.

 

Nu probeer ik te bedenken hoe ik deze succesvolle actie kan omzetten in de richting van meer klanten, of hoe ik dit kaan koppelen aan mijn eigen naam. Ik ben een beetje bang voor het "foutje bedankt" effect, waar iedereen de reclame kent, maar niemand meer weet van welke verzekeraar dit is.

 

Hoe moet ik nu de volgende stap aanpakken? Ik heb wat haast, want het ene moment ben je populair, en het volgende ben je dat helemaal niet meer.

 

 

Alvast bedankt!

 

Ardi Anker

 

 

 

_______

links naar eigen sites zijn niet toegestaan en daarom verwijderd

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar ben ik het niet mee eens Richard. Sinterklaas is een kinderfeest waar cadeautjes een grote rol spelen, en de TS heeft een speelgoedwinkel dus ik vind het juist wel een hele slimme actie met een sterke link.

 

Je zou kunnen proberen of mensen bereid zijn lid te worden van je e-mail nieuwsbrief in ruil voor een stickervelletje met hun favoriete piet (om op de cadeaus of de raam te kunnen plakken), maar dat kan een redelijk dure aangelegenheid zijn (stickervellen, portokosten).

 

Je kunt ook mensen bij hun bestelling laten aangeven welke piet hun favoriet is, en cadeaupapier laten maken met die piet erop (of wederom die sticker erop).

 

Maar eerlijk gezegd denk ik dat veel mensen de Sinterklaasinkopen al binnen hebben niet? Wij wel in ieder geval ;D

 

Na 6 december kun je natuurlijk wat met kerst gaan doen, maar wat is de vraag... een vervolgactie waarbij mensen zelf hun favoriete kerstplaatje kunnen kiezen zou kunnen, maar aangezien er niemand een probleem mee schijnt te hebben dat de kerstman een dikke witte vent is die in een loodzware slee zit die voortgetrokken moet worden door 6 arme rendieren zal dat een stuk minder effect hebben ;)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou cadeaulijstjes of een verjaardagskalender (e-mailalarm) aanbieden voor vergeetachtige oma's met heel veel kleinkinderen...

 

...of op een of andere manier iets verbreden naar oma's en moeders (beslissers/kopers)...

 

...naamsbekendheid in zo een vechtmarkt is een dure hobby, je kunt beter proberen klanten te binden.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor de reacties,

 

Ik besef me dat ik geen viral post te pakken heb. Ik heb nu 200.000 views, 3800 reacties en 15.000 kliks. Het verbaast me wel dat het aantal gestaag blijft groeien. Ik hoop dat het wel iets bijdraagt aan mijn naamsbekendheid.

 

Ik vraag me af hoe ik mijn webshop bezoek kan vergroten en natuurlijk ook de conversie. In de 2 maanden dat we bezig zijn groeit de omzet al goed, maar ik had meer verwacht van de vele reacties op deze post. De conclusie moet ik delen met Richard, ik zie in mijn omzetgroei geen extra stimulans als gevolg van deze campagne. Dit klopt ook wel, want iedereen die reageert zit buiten mijn doelgroep (Facebook analytics).

 

Bij de irritante like en win acties zie ik de omzet het product in de actie wel toenemen. Dus dat is een betere manier om te promoten.

 

Highio heeft wel een punt. Ik strijd tegen beter weten in tegen de 2 partijen die 90% van de markt hebben. De klanten komen ook allemaal off-line binnen, maar ik wil proberen op prijs ook een deel van de on-line markt te pakken. Probleem is dat de marges zo klein worden dat er geen marketing budget overblijft. Ik moet mijn strategie daarin maar eens heroverwegen.

 

De opmerkingen van Bob zijn creatief en richten zich ook op het binden van de klanten en likers. Die binding ga ik iets mee doen! Wij hebben de cadeau's trouwens nog niet binnen (wel in het magazijn)...

Waar Ward het over heeft snap ik niet helemaal nu wel, maar ik zie de opbouwende kritiek niet. Misschien een afzeikertje als reactie op een inhakertje?

Bedoel je die 274 likes en die 72 shares van een inhakertje op de Zwarte Pieten-discussie?

 

 

Alvast bedankt voor het meedenken,

 

 

Gr.

 

Ardi

 

Winnaar_pietenverkiezing_2015.thumb.png.29ce9f04eb7a232bfcdec232f55e3243.png

Link naar reactie
  • 0

Waar Ward het over heeft snap ik niet helemaal, maar ik zie de opbouwende kritiek niet. Misschien een afzeikertje als reactie op een inhakertje?

Bedoel je die 274 likes en die 72 shares van een inhakertje op de Zwarte Pieten-discussie?
Welnee joh! In de topictitel schreeuwde je om "HULP!" vanwege je "150.000 kliks en ruim 2500 reacties". Ik kan mij dan zo voorstellen dat je juist in deze tijd ineens zonder voorraad zit, je handen te kort komt om bestellingen te verwerken en je veel te weinig tijd overhoudt voor het beheren van je social media. Toen ik daarom (gelijk) ging kijken, zag ik de orde van grootte van het probleem echter niet zo: 274 likes en een inhaker op de zwartepietendiscussie met 72 vind-ik-leuks. Het was dus vooral bedoeld als vraag: wat is nu concreet je probleem?
Link naar reactie
  • 1

Hoi Ward,

 

Je hebt gelijk. De omvang valt wel mee, maar het ging ver boven mijn verwachting. Vooral de reacties, want daar vraag ik om in mijn post. Ik zit inclusief reacties op gedeelde berichten op bijna 4000.

 

Ik ben een marketing leek en weet niet goed wat wel en wat niet werkt. Ik ben er actief mee bezig om zoveel mogelijk bezoekers en conversies te krijgen en facebook is een middel. Het is alleen lastig om dat te realiseren. Zeker met Facebook is het echt een aardige klus om de actie die leid tot conversie te bedenken...

Ik besef dat er geen gouden tip is, maar ik ben wel op zoek naar mensen die hier iets meer ervaring mee hebben en wat tips hebben (stop met die acties is ook een tip). Die facebook goerroe's preken volgens mij ook gewoon voor eigen parochie...

 

En ik heb inderdaad handen te kort en veel last van leveranciers die geen voorraad meer hebben. Dat komt er nog even bij.....

 

Mijn excuses voor die opmerking,

 

Gr.

 

Ardi

 

 

Link naar reactie
  • 1

Als je (direct) iets wil verkopen is het wel handig om de marketing ook met je producten te doen bijvoorbeeld. "Wat is het mooiste hobbelpaard?"

 

Nu; met die zwartepieten-actie had je misschien meer kunnen realiseren als je niet gezegd had 'stem in de comments', maar 'stem op de site' (met tellertje erbij natuurlijk). Dat had je overigens waarschijnlijk maar een fractie van de stemmen opgeleverd (want; meer moeite doen).

 

Ik heb met 1 van onze sites (een hobbyproject) een tijdje terug een leuke post op facebook gehad waar we DIRECT nadat we merkten dat ie aansloeg snel een product toegevoegd hebben (en die ook in de originele post gezet), die kun je hier zien. Dat liep wel lekker.

 

Meteen daarna ook een preview van het shirt op Facebook gezet, en direct toen ze klaar waren nog een fotootje van het inpakken

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Haha, dit is wel een heule goeie.... Zelf bedenken werkt natuurlijk altijd beter dan aanhaken.... Ik woon in t noorden, kan je ook doen voor Groningers en Friezen....

 

Ik krijg de tekst van de post niet meer gewijzigd. Ik denk dat dat komt door die paar euro reclame die ik er tegenaan heb gegooid. Ik wilde onder de afbeelding doorlinken naar mijn website, maar dat lukte niet meer.

 

De fanpage zelf loopt trouwens nog aardig mee. Ik ben van 120 likes naar 555 likes gegaan. Maar ook daarvan vraag ik me af wat het bereik is. Ik stop iedere dag gemiddeld wel een uurtje in de facebook pagina, maar dat ga ik evalueren. Ik kan ookwat meer aandacht aan mijn "Speelgoed Oma's" schenken om de verkoop te boosten (dat is off-line). Daar ben ik wat meer onderscheidend.

 

En dat hobbelpaard is een hele goeie. Stem, like de pagina en win je favo hobbelpaard...

 

Thanks, Richard de inspirator.....

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af hoe ik mijn webshop bezoek kan vergroten en natuurlijk ook de conversie.

Twee tips voor je conversie:

 

- probeer je bezoekers zo min mogelijk teleur te stellen; ik moet verplicht een kortingscode invullen en krijg dan welgeteld 1 cent korting ... :(

 

- de plaatsen waar je oma's gevestigd zijn zou ik ook onder "Afhalen/Bezorgen" plaatsen, misschien zelfs op een kaartje van Nederland; nu staat er dat ik het adres pas krijg als ik besteld heb, dat wekt de indruk dat ik pas na mijn bestelling kan zien hoever ik moet rijden om mijn bestelling af te halen (of geef op deze pagina aan dat ik de woonplaatsen wel vooraf kan zien op de kortingspagina en in de winkelwagen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.