Ik ben wederverkoper van een Nederlandse leverancier van pedicure producten.
De leverancier geeft (verschillend per product) minimaal 1 jaar volledige garantie. Voor de duidelijkheid noem ik deze producten "groep 1".
Daarnaast zijn er producten waarbij de leverancier bepaalde onderdelen van deze producten uitsluit van enige garantie; "groep 2". Dit vermeldt de leverancier overigens duidelijk op zijn website.
Als de producten van groep 1 of groep 2 niet goed functioneren binnen de garantietermijn, dan kunnen mijn klanten hun bestelling rechtstreeks sturen naar de reparatieafdeling van de leverancier.
Dit is een service van de leverancier.
Het probleem:
Een klant van mij heeft 5 maanden terug een product besteld van groep 2, maar het functioneert niet goed meer. Het onderdeel wat niet onder de garantie van de leverancier valt werkt niet goed.
Zoals gebruikelijk vroeg ik de klant het product rechtstreeks naar de leverancier te sturen.
Nu heb ik gisteren een email ontvangen van de leverancier.
Mijn klant weigert te betalen voor de gedane reparatie, aangezien deze volgens mijn klant onder het consumentenrecht valt.
Gezien het consumentenrecht minimaal 1 jaar garantie eist bij aankoop van een product lijkt mij dat mijn klant gelijk heeft.
De leverancier eist nu dat ik de reparatie betaal.
Heeft de leverancier in deze gelijk?
Kan een nieuw product b2b wettelijk verhandelt worden met onderdelen uitgezonderd van garantie?
Bestaat er een "redelijkheidsbepaling" tussen b2b, gezien de aankoop 5 maanden geleden is gedaan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Luspada
Luspada
Ik ben wederverkoper van een Nederlandse leverancier van pedicure producten.
De leverancier geeft (verschillend per product) minimaal 1 jaar volledige garantie. Voor de duidelijkheid noem ik deze producten "groep 1".
Daarnaast zijn er producten waarbij de leverancier bepaalde onderdelen van deze producten uitsluit van enige garantie; "groep 2". Dit vermeldt de leverancier overigens duidelijk op zijn website.
Als de producten van groep 1 of groep 2 niet goed functioneren binnen de garantietermijn, dan kunnen mijn klanten hun bestelling rechtstreeks sturen naar de reparatieafdeling van de leverancier.
Dit is een service van de leverancier.
Het probleem:
Een klant van mij heeft 5 maanden terug een product besteld van groep 2, maar het functioneert niet goed meer. Het onderdeel wat niet onder de garantie van de leverancier valt werkt niet goed.
Zoals gebruikelijk vroeg ik de klant het product rechtstreeks naar de leverancier te sturen.
Nu heb ik gisteren een email ontvangen van de leverancier.
Mijn klant weigert te betalen voor de gedane reparatie, aangezien deze volgens mijn klant onder het consumentenrecht valt.
Gezien het consumentenrecht minimaal 1 jaar garantie eist bij aankoop van een product lijkt mij dat mijn klant gelijk heeft.
De leverancier eist nu dat ik de reparatie betaal.
Heeft de leverancier in deze gelijk?
Kan een nieuw product b2b wettelijk verhandelt worden met onderdelen uitgezonderd van garantie?
Bestaat er een "redelijkheidsbepaling" tussen b2b, gezien de aankoop 5 maanden geleden is gedaan?
Alvast bedankt.
www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51047-garantie-tussen-leverancier-en-wederverkoper/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag