• 0

Onderneming starten met een negatieve Bkr registratie

Geachte fora bezoekers en gerespecteerde experts.

 

Ik ben een 22 jarige startende ondernemer die in het verleden iets te onverantwoord met kredietfaciliteiten is omgesprongen.

Via een omweg heb ik loonbeslagen en dergelijke kunnen omzeilen en leef al 2 jaar zgn.schuldvrij..

 

Ik heb gewoon gewerkt voor mijn geld en wil nu met behulp van private investeerders een foolproof onderneming opzetten. Met 60.000 euro realiseer ik voor het eind van het jaar een omzet van 430.000 euro hiervan dekt 32% de kosten. de rest is winst voor belasting..

Ik ben 100 % aandeelhouder en tevens directeur.

 

De investeerders heb ik gevonden en het geld heb ik in mijn bezit.

Ik heb in engeland een Ltd gekocht en die beherend venoot in een nederlandse C.V. gemaakt. Met deze werkmaatschapij organiseer ik mijn evenementen. Ik heb een vaste locatie en huur de discotheek inclusief zijn personeel en goodwill. Ik heb nauwelijks vaste kosten en maar 1 personeelslid in dienst.. Ik doe promotie ,boekingen en invulling.

in ruil hiervoor krijg ik alle toegansgelden maar doe afstand van de drankomzet...

 

Nu heb ik bij elke nederlandse bank geprobeerd om een rekening courant zonder kredietfaciliteit te openen en ben in alle gevallen geweigerd om mijn kredietverleden.

 

Met de winst uit de onderneming kan ik mijn prive-schulden binnen 5 maanden aflossen. Dit wil ik ook daadwerkelijk doen...

Nou zijn dit mijn vragen :

 

Hoe kom ik nu aan een rekening om mijn betalingen te doen ?

Mag elke bank je gewoon weigeren ?

Is de enigste manier om een rekening te krijgen naar engeland vliegen?

Moet ik tijdelijk iemand anders machtigen?

 

eerst afbetalen is geen optie... Dit geld is van de onderneming.

 

Suggesties zijn zeer welkom...

Alvast bedankt,

 

SoulRebel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me af waarom je een Ltd. hebt als beherend vennoot?

Is dat omdat de evenementen veelal internationaal georienteerd zijn en buitenlanders de 'bievie' maar niet snappen?

Is dit om het startkapitaal van 18000 euro te omzeilen?

Is dit om de administratieve rompslomp van een bv te omzeilen?

 

Probleem voor de bank is nl. dat de Ltd een rechtspersoon is, en bij een mogelijk faillisement kunnen ze minder gemakkelijk aanspraak doen op jouw privevermogen (wat je blijkbaar ook niet hebt), en zou jij na het faillisement misschien weer zakelijk-schuldenvrij een nieuwe poging kunnen doen, Voor de bank zit een deel vna de onzekerheid in de Ltd. Je hebt misschien de allerbeste intentie, je hebt ook het imago van de Ltd. en de ondernemers die de Ltd. misbruiken wel tegen.

 

Zijn andere rechtsvormen geen optie (eenmanszaak, vof)?

Link naar reactie
  • 0

voor jou als persoon (dus niet voor de buitenlsndse rechtspersoon) is het mogelijk ten minste 1 Nederlandse bankrekening te openen. Een bank heeft weliswaar recht jou als klant te weigeren, maar de banken hebben met de overheid een convenant gesloten om mensen met een negatieve BKR-registratie een bankrekening te laten openen (vanwege de maatschappelijke implicaties). Banken hebben dus in dit geval afstand gedaan van hun recht een klant te mogen weigeren. In de praktijk zullen bankemployees je willen weigeren en eventueel willen verwijzen naar de gemeentelijke kredietbanken (die in het algemeen niet in betaalrekeningen doen). In dat geval moet je gewoon volharden in je wens.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn andere rechtsvormen geen optie (eenmanszaak, vof)?

 

Allereerst bedankt voor je zinvolle bijdrage ,

Ik heb nu meer inzicht in de beweegredenen van de bank om mij te weigeren.

In antwoord op je suggestie voor een andere rechtsvorm.

 

Volgens mij is de onderneming als eenmanszaak/vof aansprakelijk voor mijn prive schulden. Ik wilde eerst een b.v. oprichten en heb de 18.000 euro beschikbaar. Door mijn negatieve bkr moet ik echter zelfs het ministerie van Justitie overtuigen . Een positieve verklaring gaat minstens drie maanden duren. De notaris wil pas een zgn. i.o. verklaring afgeven nadat hij ministeriele goedkeuring heeft gekregen. Of heb ik een foute notaris ?

 

Groet,

SoulRebel 8)

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af waarom je een Ltd. hebt als beherend vennoot?

Is dat omdat de evenementen veelal internationaal georienteerd zijn en buitenlanders de 'bievie' maar niet snappen?

Is dit om het startkapitaal van 18000 euro te omzeilen?

Is dit om de administratieve rompslomp van een bv te omzeilen?

 

De Ltd was makkelijk op mijn naam te zetten stukken goedkoper als een lege b.v. en binnen een dag beschikte ik over een kvk nunmmer van de c.v.

 

Mijn evenementen zijn inderdaad internationaal georienteerd en het is voor buitenlandse artiesten en boekingsbureau`s niet meer dan normaal dan in zee te gaan met Ltds.

 

Ik wist echt niet dat Ltds in nederland zo massaal misbruikt werden.

Zou ik misschien met een aanvraag : surceance van betaling bij mij schuldeisers aan kunnen kloppen met de vraag of ze mij tot het eind van het jaar met rust laten en dan minstens een aflossing van 50 % tegemoet zien.

 

Ik heb echter vernomen dat ik makkelijk een rekening in engeland kan openen voor voorlopige betalingen aan artiesten in de vs.

Ga ik eigenlijk echt koersverlies leiden door euro>pond>dollar ?

Op dit moment is het juist gunstig om met euro>dollar een contract voor meerdere optredens vooruit te betalen.

 

Gaat dit erg duur worden ??

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af waarom je een Ltd. hebt als beherend vennoot?

Is dat omdat de evenementen veelal internationaal georienteerd zijn en buitenlanders de 'bievie' maar niet snappen?

Is dit om het startkapitaal van 18000 euro te omzeilen?

Is dit om de administratieve rompslomp van een bv te omzeilen?

 

De Ltd was makkelijk op mijn naam te zetten stukken goedkoper als een lege b.v. en binnen een dag beschikte ik over een kvk nunmmer van de c.v.

 

Mijn evenementen zijn inderdaad internationaal georienteerd en het is voor buitenlandse artiesten en boekingsbureau`s niet meer dan normaal dan in zee te gaan met Ltds.

 

Ik zou dit erg expliciet maken zodat bovenstaande argumenten (die de bank niet wil horen) vooral niet op de voorgrond staan.

 

Ik wist echt niet dat Ltds in nederland zo massaal misbruikt werden.

 

Worden ze niet, maar immer sinds de Ltd. in opmars is (sinds de Europese wetgeving dit toestaat) zijn er negatieve publicaties en veel koudwatervreesreacties geweest over de 'onzekerheid; die samen hangt met een Ltd.; het is voornamelijk een imagoprobleem. Ik heb er ook ooit naar gekeken, ook in verband met buitenlandse opdrachtgevers, maar heb ervoor gekozen de eerste paar jaar gewoon als eenmanszaak te bestaan.

 

De Engelse Company Limited by Shares dient ten gevolge van Europese wetgeving (richtlijn 68/151/EEG van de Europese Gemeenschappen) te worden aangemerkt als Europees Gelijkgestelde Vennootschap (EURO-BV). Daarom respecteert de Nederlandse overheid deze vennootschap al geruime tijd als volwaardige ondernemingsvorm en heeft deze erkenning, met ingang van 1 januari 1998, ook officieel neergelegd in twee Nederlandse wetten, de Wet Conflictenrecht Corporaties (Stbl. 1997/699) en de Wet op de Formeel Buitenlandse Vennootschappen (Stbl. 1997/697). Hierdoor dient de Engelse Company Limited by Shares nu in Nederland volledig gelijk aan de Nederlandse B.V. te worden behandeld en is zij in feite één van de in Nederland en naar Nederlands recht mogelijke ondernemingsvormen geworden.

Link naar reactie
  • 0

Nu heb ik bij elke nederlandse bank geprobeerd om een rekening courant zonder kredietfaciliteit te openen en ben in alle gevallen geweigerd om mijn kredietverleden.

 

Wellicht kun je eens kijken bij niet Nederlandse banken die actief zijn op de Nederlandse markt.

 

Daarnaast kun je volgens mij bij de Postbank, gewoon online een rekening openen om je betalingen te kunnen doen.

Link naar reactie
  • 0

De Postbank is inderdaad flexibeler dan de andere banken. Ik heb zelf ook een tweetal registraties bij het BKR i.v.m. aandelenlease contracten van Dexia. In januari heb ik nog een girorekening geopend, en ik kreeg niet één vraag. Ik kreeg zelfs ongevraagd een krediet van 250 euro! ;D

 

Heb je het daar al geprobeerd?

Link naar reactie
  • 0

ABN

FORTIS

 

doen altijd heel moeilijk.... ik moet een bankrekening opzetten voor een buitenlandse onderneming en ze willen van allerlei verklaringen zien. Heel vervelend.....

 

Postbank is niet zo makkelijk ivm buitenlandse betalingen en ook te duur daarvoor vind ik.

 

Rabobank is ok en is denk ik misschien ook wat makkelijker. Daar al geprobeerd? Ze werken veelal samen met buitenlandse banken, dus wellicht is het imagoprobleem daar niet zo groot....

 

Stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Misschien een idee.

Ik heb zelf dezelfde constructie en heb een rekening bij de ING.

 

Nou zal je wel denken, hoe?

 

Ik had eerst een prive rekening en die heb ik over laten zetten.

Blijkbaar konden ze dit niet weigeren.

En ze moeten wel het idee hebben dat ze aan jouw kunnen verdienen en dat niet elke maand het geld wordt weggestort.

 

Het zijn uiteindelijk ook bedrijven die moeten verdienen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Edwinvdw

Ik vraag me af waarom je een Ltd. hebt als beherend vennoot?

Is dat omdat de evenementen veelal internationaal georienteerd zijn en buitenlanders de 'bievie' maar niet snappen?

Is dit om het startkapitaal van 18000 euro te omzeilen?

Is dit om de administratieve rompslomp van een bv te omzeilen?

 

De Ltd was makkelijk op mijn naam te zetten stukken goedkoper als een lege b.v. en binnen een dag beschikte ik over een kvk nunmmer van de c.v.

 

Mijn evenementen zijn inderdaad internationaal georienteerd en het is voor buitenlandse artiesten en boekingsbureau`s niet meer dan normaal dan in zee te gaan met Ltds.

 

Ik zou dit erg expliciet maken zodat bovenstaande argumenten (die de bank niet wil horen) vooral niet op de voorgrond staan.

 

Ik wist echt niet dat Ltds in nederland zo massaal misbruikt werden.

 

Worden ze niet, maar immer sinds de Ltd. in opmars is (sinds de Europese wetgeving dit toestaat) zijn er negatieve publicaties en veel koudwatervreesreacties geweest over de 'onzekerheid; die samen hangt met een Ltd.; het is voornamelijk een imagoprobleem. Ik heb er ook ooit naar gekeken, ook in verband met buitenlandse opdrachtgevers, maar heb ervoor gekozen de eerste paar jaar gewoon als eenmanszaak te bestaan.

 

 

op marktplaats, spuerders, en tweedehands wordt er natuurlijk ook actief geadverteerd met "ben je bijna falliet koop een LTD"

om dat beeld nog even extra te onderstrepen.

Er is blijkbaar ook een vraag naar op zich logisch als ik opnieuw voor een rechtsvorm zou moeten kiezen ga ik ook voor een ltd

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vraagje... ik ben sindskort gaan starten met een onderneming "Bakkerij" alleen nu kom ik financiel niet verder en heb ik een crediet nodig een microcrediet of een startende ondernemer en het moet een bedrag zijn van 35000 euro.

 

probleem is nu dat ik een negatief codering heb van 22 euro bij een telefoon maatschapij en over 1 jaar ben ik al klaar met de bkr.

 

is er iemand die me hierbij kan helpen of een goed advies kan geven want ik weet niet wat ik nu moet doen.

 

Mvg

 

Donmez

Link naar reactie
  • 0

Ergens vind ik het een grof schandaal dat mensen met dergelijk goede ideeen niet eens kunnen lenen.

Omdat ze enkel een BKR codering hebben staan van enkele euro's.

 

Het gaat hier niet om het bedrag, op grond waarvan een BKR notering tot stand is gekomen.

Het feit alleen al dat er een notering is ( dus ongeachte het bedrag), geeft voor financiers aan dat er mbt de betalingsmoraal vraagtekens gezet kunnen worden. Ze halen daarmee een potentieel risico binnen. Daarop is beleid gemaakt, dat iedere aanvraag met een BKR notering afgewezen gaat worden.

 

Financiers voelen zich meestal ook niet geroepen om uit te gaan zoeken waarom een notering tot stand is gekomen en of er "verzachtende omstandigheden" zijn, op grond waarvan wel gefinancierd kan worden, ze zijn daar trouwens ook niet voor uitgerust!

 

En,

een BKR notering krijg je niet onverwacht, komt niet uit de lucht vallen! Er zijn tot het moment van registratie altijd momenten om die notering te voorkomen. Alleen wordt in sommige gevallen door betrokkenen niet altijd rekening gehouden met de gevolgen zie zo'n notering op een later tijdstip met zich mee kan brengen vanwege emoties die op dat moment opspelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af hoe het zit wanneer je destijds getrouwd was in gemeenschap van goederen, en je (inmiddels ex) partner schulden heeft gemaakt waar jij voor 50% aansprakelijk werd gesteld incl. de BKR notering. Zo verging het mij namelijk toen mijn inmiddels ex echtgenoot besloot dat hij het huwelijk wilde ontbinden en er ineens diverse "leningen" waar ik nooit

zelf een handtekening voor gezet had boven tafel kwamen. Van de totale schuld heb ik € 60.000 euro over de afgelopen jaren mogen aflossen, terwijl er van de kale kip aan de andere kant van het convenant niks te plukken viel. Ik heb over de afgelopen jaren ook alles qua werk aangepakt, moest daarnaast ook nog zorgen voor 2 kinderen en heb maanden gehad waarbij mijn inkomen ver beneden het sociaal minimum lag.

 

Nu hangt er mede door reorganisaties en samenwerkingsverbanden een ontslag aan te komen, en heb ik inmiddels zoveel ervaring opgedaan dat ik de stap durf te wagen om het zelfstandig ondernemersschap aan te gaan. Probleem hierbij is echter dat de BKR notering nog niet van mijn naam gehaald is.

Link naar reactie
  • 0

@Marco van den Maagdenberg

 

De huidige werkwijze van BKR vind ik schandalig. Ik vind dat de BKR een brief moet sturen met de mogelijkheid om in beroep te gaan, op het moment dat je een notatie krijgt. Bedrijven maken fouten aan de lopende band, zo zijn er honderden, ik denk wel, duizenden mensen die een onterechte notatie hebben. Vervolgens kun je als consument je onschuld gaan bewijzen, het lijken de Middeleeuwen wel.

 

Overigens vind ik het vreemd dat een studieschuld van 50.000 euro niet geregistreerd wordt, maar een schuld van 10 euro bij de KPN wel.

Link naar reactie
  • 0

@Marco van den Maagdenberg

 

De huidige werkwijze van BKR vind ik schandalig. Ik vind dat de BKR een brief moet sturen met de mogelijkheid om in beroep te gaan, op het moment dat je een notatie krijgt. Bedrijven maken fouten aan de lopende band, zo zijn er honderden, ik denk wel, duizenden mensen die een onterechte notatie hebben. Vervolgens kun je als consument je onschuld gaan bewijzen, het lijken de Middeleeuwen wel.

 

Overigens vind ik het vreemd dat een studieschuld van 50.000 euro niet geregistreerd wordt, maar een schuld van 10 euro bij de KPN wel.

 

Het gaat hier om een studieschuld en een krediet van de KPN. Je krijgt pas een negatieve BKR notitie op je naam als er betalingsproblemen zijn. Bij geen betalingsproblemen kun je zonder probleem meerdere leningen, creditcard, telefoon etc afsluiten.

 

En ook terecht! Je hebt heel wat kansen gehad om gewoon op tijd je rekening te voldoen. Nu ben ik het wel eens met het feit dat het nogal overdone is bij een kleine 'schuld', en daarom vind ik het initiatief van de providers om een betalingsachterstand niet meer te melden bij BKR een goed iets.

 

Heel vervelend natuurlijk - maar ik zou ook huiverig zijn om te lenen aan een 22-jarige ondernemer die al een keer eerder failliet is gegaan. Zeker als de onderneming zal worden opgericht met een wat schimmige LTD.

Link naar reactie
  • 0

[edit] ik reageerde op ikkrijg, maar raddoxx kwam "er tussendoor"

 

even los van dat je op een topic uit 2005 reageert met een laatste reactie in 17 augustus 2009 een kleine nuancering.

 

Per 1-2011 hebben de telecomproviders (in elk geval KPN/Telfort, T-Mobile en Vodafone) besloten de samenwerking met BKR te beëindigen, ze wisselen nog wel onderling gegevens uit over betaalgedrag maar niet meer aan BKR / andere kredietverstrekkers omdat ze de consequenties van een BKR registratie voor de klant niet in verhouding vinden staan met het hebben van betaalachterstand bij een telecom provider..

 

 

Link naar reactie
  • 0

even los van dat je op een topic uit 2005 reageert met een laatste reactie in 17 augustus 2009 een kleine nuancering.

 

En de topicstarter heeft het over het krijgen van een bankrekening.

 

Een aantal jaren geleden had ik een creditcard nodig (toen nog eenige om paypal account te verifieren), ondanks mijn schone BKR (geen meldingen) kreeg ik dat niet, ook niet met een borgsom.

 

In dat jaar ben ik naar HongKong gegaan en heb daar een account geopend MET creditcard. Nu snap ik dat dat niet in iedere branche kan (je klanten vragen naar hongkong over te maken), maar er is vaak wel een oplossing te vinden voor dit soort Nederlandse idioterie.

Link naar reactie
  • 0

Beetje off topic, hierna stop ik er dan ook over. ;-)

 

@radeoxx Er worden van de regeling ook veel mensen de dupe, die onterecht een notering krijgen. Een studieschuld van 50K vind ik geen klein iets. Het is verbazingwekkend en diep triest dat er bij een lening/hypotheek hier niet naar gevraagd wordt.

 

@Roel Jongman Klopt, eindelijk iets goeds vanuit de Telecom bedrijven.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Marco van den Maagdenberg

 

De huidige werkwijze van BKR vind ik schandalig. Ik vind dat de BKR een brief moet sturen met de mogelijkheid om in beroep te gaan, op het moment dat je een notatie krijgt. Bedrijven maken fouten aan de lopende band, zo zijn er honderden, ik denk wel, duizenden mensen die een onterechte notatie hebben. Vervolgens kun je als consument je onschuld gaan bewijzen, het lijken de Middeleeuwen wel.

 

Overigens vind ik het vreemd dat een studieschuld van 50.000 euro niet geregistreerd wordt, maar een schuld van 10 euro bij de KPN wel.

 

BKR is slechts een registrerende instantie. Het zijn de financiële partijen die BKR verzoeken particuliere financieringen te registreren, het zijn ook de financiële partijen die via BKR laten weten dat er bij haar lopende financieringen onregelmatigheden zijn opgetreden. En nogmaals, een negatieve BKR-registratie komt niet uit de lucht vallen en zijn voldoende momenten om op te treden op een voornemen een negatieve registratie te plaatsen bij BKR.

 

Dat een studieschuld niet wordt geregistreerd is m.i. gelegen in het feit dat de "overheid" geen partner is bij/van BKR. Ben het overigens wel met je eens dat dergelijke schulden bij BKR geregistreerd dienen te worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af hoe het zit wanneer je destijds getrouwd was in gemeenschap van goederen, en je (inmiddels ex) partner schulden heeft gemaakt waar jij voor 50% aansprakelijk werd gesteld incl. de BKR notering.

 

Door de huwelijkse staat ben je inderdaad mede-verantwoordelijk voor tijdens het huwelijk door partner aangegane financiële verplichtingen, dus ook die registratie.

 

Een onderneming starten met een negatieve BKR zal het probleem niet zijn, het probleem zal liggen bij het aangaan van een relatie met een financiële partij zoals een bank. Het openen van een rekening zal stress opleveren, het verkrijgen van een krediet nagenoeg onmogelijk.

 

Mogelijkerwijs kan je de bank overtuigen toch een rekening te openen met een goed verhaal vanwege jouw echtscheiding en het bewijs dat je al € 60/m. hebt af kunnen lossen en er nog een heeel klein bedrag openstaat.

Link naar reactie
  • 0

Het openen van een rekening blijkt niet het probleem te zijn, het verkrijgen van een starterskrediet blijkt echter een onmogelijke opgave. Heb de meest geweldige locatie gevonden voor het starten van een onderneming, in een plaats waar je het hele jaar door voorzien bent van toeristen. Huurprijs van het pand is € 25.000 per jaar, maar je moet ook nog een inrichting en je eerste handel hebben.. Het zal wel bij dromen blijven..

 

Heb de laatste 5 jaar continue gewerkt, geen vakanties gehad en daarbij zelfs ter overlapping van de ene detacherings klus naar de andere weken van 44 uur gedraaid. Dat in combinatie met 2 opgroeiende kinderen die toen nog op de basisschool zaten komt overeen met het bedrijven van topsport. Alles stond in het teken van het aflossen van de erfenis waar mijn ex partner me mee opzadelde. Leuk is anders, maar ik zal waarschijnlijk de komende jaren in hetzelfde stramien blijven hangen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vraagje betreft het LTB verhaal van de topic starter.

Je bent een nederlander, je neemt een LTB, je moet inkomsten belasting doen jaarlijks.

Ik vraag me dan echt af hoe je dat wil verantwoorden, of zijn hier ook weer allerlei manieren voor. ???

Want je kunt verschillende voordelen bedenken om een LTB op te richten, oa je hoeft geen belastingen op te geven, ( als ik me zojuist goed heb ingelezen) ik vind het dan ook wel aan de ene kant logisch dat banken huiverig zijn om je een bankrekening te laten openen.

Ik zag dat je op allerlei manieren een bv in het buitenland kunt openen voor bedragen dat iedereen dat zou kunnen openen, met bankrekeningen op een vreemd eiland. Tja...het klinkt als er makkelijk voor mensen die slechte dingen willen doen.

Ik snap echt niet waarom en hoe dit mogelijk is, beetje krom vind ik het om heel eerlijk te zijn.

Maar goed, ik hoop dat je het allemaal voor elkaar krijgt, ik was even afgeleid betreft het LTD verhaal, en vraag me dan tegelijk zoveel dingen af.. ;D succes met je onderneming. Ik ben er van overtuigt dat als je goede feesten gaat geven, je genoeg geld kunt verdienen, mits je maar goed veel reclame maar van te voren en zorgt dat er genoeg mensen op de aangegeven lokatie komen.

Link naar reactie
  • 0

Sinds ik me bewust van ben geworden over kredieten, hypotheken, ed ken ik BKR. Een instantie die in het leven is geroepen ter bescherming van de (financiële) maatschappij. Maar er altijd gevallen geweest die onterecht dan wel voor hele kleine gevallen (echt om te lachen gewoon) een negatieve codering hebben gekregen.

Maar om op je vraag op terug te komen... je kunt het zo moeilijk maken als je maar wilt of het allemaal zo simpel en praktisch houden. Dat je een negatieve BKR hebt wil niet zeggen dat je wordt uitgesloten van het econimisch verkeer hier in NL. Er zijn altijd wegen (legaal) om weer een financiël bestaan op te bouwen.

Maxol Finance Services

Excellence in Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.