[Artikel] Vier valkuilen voor de toon van je content

Aanbevolen berichten

Vier valkuilen voor de toon van je content

 

Korte samenvatting:

 

"My biggest issue with technology and relationships is the inability to detect tone

 

Hoe vaak ben je online in een discussie terecht gekomen, omdat iemand je woorden sarcastischer of cynischer interpreteerde dan je bedoeling was? Hoe vaak is een online gesprek niet uit de hand gelopen, omdat je niet helemaal zeker wist wat de andere kant bedoelde? Stel je eens voor dat je op dat moment de toon van je communicatie beter in had kunnen schatten…

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Geschreven tekst is al snel "content zonder context". Goed om daar af en toe even bij stil te staan, vooral nu Higherlevel ook een hoop nieuwe leden aantrekt die de sfeer en "tone of voice" van Higherlevel nog niet gewend zijn.

 

 

Link naar het artikel :

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Vier valkuilen voor de toon van je content

... de sfeer en "tone of voice" van Higherlevel ...

Dat klinkt als een waarschuwing voor hetgeen nieuwkomers te wachten staat.

 

Hoe omschrijf je zelf de "de sfeer en "tone of voice" van Higherlevel" ?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Dat klinkt als een waarschuwing voor hetgeen nieuwkomers te wachten staat.

Zo is het dus juist niet bedoeld ;). Het is vooral een subtiele hint naar de vaste stamgasten van deze kroeg dat het misschien iets drukker wordt nu het andere café op de hoek gaat sluiten.

 

Hoe omschrijf je zelf de "de sfeer en "tone of voice" van Higherlevel" ?

Higherlevel is de som van de (actieve) leden, ongeacht of deze al 13 jaar actief zijn of sinds 1 dag.

De huidige sfeer zou ik willen omschrijven als informeel professioneel, zakelijk en gezellig. Ook zijn er weinig tot geen drempels voor nieuwe leden: je hoort er al snel "bij".

 

de tone of voice is "vriendelijk en behulpzaam", maar leden verwachten wel dat vraagstellers laten zien dat ze zelf al enige moeite hebben gedaan. Wie al te gemakzuchtig vragen stelt, wordt snel "opgevoed". (En dat laatste is dus waar ik bestaande leden verzoek om rekening mee te houden... zo doet een smiley soms al wonderen)

 

Wedervraag aan jou Nedzhibe, als Hallo "Stamgast": vond/vind je de sfeer en tone of voice van Hallo prettiger dan HL en zo ja, kun je aangeven waarom en hoe?

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Wedervraag aan jou Nedzhibe, als Hallo "Stamgast": vond/vind je de sfeer en tone of voice van Hallo prettiger dan HL en zo ja, kun je aangeven waarom en hoe?

 

Vond ... want mijn ervaringen met HL dateren al weer van een aantal jaren geleden. De opmaak van het forum was toen nogal ouderwets en de toon dikwijls arrogant met z'n reus en kneus plakzegeltjes.

De reacties waren regelmatig overdreven langdradig en betweterig. KvK Hallo! was op deze punten een hele verlichting.

 

Niet dat KvK Hallo! nu direct het forum van "Melk en Honing" was ... de moderatie deed menig keer bij mij de tenen doen krommen. Dat is echter een probleem van vele fora. Menig forum is als een groepsvergadering zonder voorzitter. Dat werk dus niet. Het hele verhaal daaromheen is jou ook wel bekend.

Eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat mijn Nederlands vijf jaar geleden op een lager niveau stond. De taal op KvK Hallo! was - uitzonderingen daargelaten - voor het merendeel heerlijk eenvoudig. De grammatica-controle en woordenboek staat overigens permanent aan, want jullie Hollanders gebruiken vaak uitdrukkingen waarvan ik denk 'waar slaat dat nu weer op'. ???

 

De praktijk zal leren of ik het leuk ga vinden op HL ... variatie in onderwerpen zijn er overigens genoeg ... capabele vragenbeantwoorders eveneens.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

[Mod edit: quote hersteld]

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Re: Vier valkuilen voor de toon van je content [2 reuzen]

 

Kijk, dat bedoel ik nou met reus en kneus plakzegeltjes ... een prettig antwoord levert per direct twee spaarzegeltjes op. Voordat je het weet doe je je best om het spaarboekje vol te krijgen.

 

De vraag is ... wat krijg je voor een vol spaarboekje?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

De vraag is ... wat krijg je voor een vol spaarboekje?

Op Hallo heb jij tot vandaag 102.190 punten bij elkaar gespaard (en een Ambassadeur-badge :)) .... was dat al genoeg voor een koffiezetapparaat?

 

FF serieus: punten, karma, likes, reuzen: ieder social medium heeft wel iets dat vermeend "status"-verhogend werkt. We moeten het ook weer niet té serieus nemen. (*)

 

(En hoewel ik best trots ben op mijn tot dusverrre verzamelde zegeltjes... ik ben op dat gebied toch de Joop Zoetemelk van HL :-[ ;) )

 

(*) = 1 ding is wel echt héél typisch HL: het karma systeem is niet symetrisch:

Reuzen zijn net snoepjes, en worden makkelijk uitgedeeld en ontvangen. Kneuzen daarentegen, geven bij veel HL leden een kras op de ziel.

Zo nu en dan steekt de discussie over afschaffen reuzen en kneuzen weer de kop op. Ik vind dat bijzondere - en afwijkende - systeem juist passen bij de identiteit van dit forum. Beetje als Rivella: vreemd, maar wel lekker...

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Kneuzen daarentegen, geven bij veel HL leden een kras op de ziel.

Ik heb een stevige helm op, dus dat raakt mij niet.

 

Zo nu en dan steekt de discussie over afschaffen reuzen en kneuzen weer de kop op. Ik vind dat bijzondere - en afwijkende - systeem juist passen bij de identiteit van dit forum. Beetje als Rivella: vreemd, maar wel lekker...

 

Een vol spaarboekje met kneuzenzegeltjes ... levert dat ook nog wat op ... Royement misschien ?

 

Wat betreft dat puntensysteem op KvK Hallo! ... Regelmatig aangekaart alsof we het daarvoor doen. Overigens ... iedere malloot met een dom antwoord, zoals 'hartelijk welkom op dit forum' krijgt (kreeg) punten. Een onzinnig heilig huisje dat, wat mij betrof, met de grond gelijk gemaakt mocht worden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Een vol spaarboekje met kneuzenzegeltjes ... levert dat ook nog wat op ... Royement misschien ?

 

Formeel: nee. In de praktijk: ja, wie het zo bont heeft gemaakt, loopt vroeg of laat ook tegen een ban aan. Het aantal keren dat dat daadwerkelijk is gebeurd (ban en zwaar negatief karma) is overigens zeer beperkt, ik ken er eigenlijk als lid en mod maar één, en dat is al weer 3 jaar geleden ("A. de eerlijke autohandelaar" voor intimi)

 

edere malloot met een dom antwoord, zoals 'hartelijk welkom op dit forum' krijgt (kreeg) punten. Een onzinnig heilig huisje dat, wat mij betrof, met de grond gelijk gemaakt mocht worden.

oe, dan zou ik goeievraag.nl maar overslaan als ik jou was ;D

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Zelf ben ik hier nog niet zo lang lid natuurlijk, maar ben wel benieuwd of de tone of voice gaat veranderen, mocht er sprake zijn van een grote instroom vanaf Hallo...

 

Het is juist iets dat mij hier goed bevalt. Ik (en volgens mij ook veel andere leden) denk eerst twee keer na (en zoek toch nog even het forum af voor een bestaande topic), voordat een nieuw topic geplaatst wordt.

 

Dat zorgt voor minder berichten, maar wel een hogere kwaliteit.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Het is juist iets dat mij hier goed bevalt. Ik (en volgens mij ook veel andere leden) denken eerst twee keer na (en zoeken toch nog even het forum af voor een bestaande topic), voordat een nieuw topic geplaatst wordt.

 

Een mengsel van psychologie en filosofie misschien, maar ... Het gemak dient de mens.

Het stellen van vragen is veel makkelijker dan het zoeken naar antwoorden.

Een goede zoekfunctie op een forum helpt natuurlijk ook wel.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Vond ... want mijn ervaringen met HL dateren al weer van een aantal jaren geleden. De opmaak van het forum was toen nogal ouderwets en de toon dikwijls arrogant met z'n reus en kneus plakzegeltjes. De reacties waren regelmatig overdreven langdradig en betweterig. KvK Hallo! was op deze punten een hele verlichting.

HL heeft meer actieve deelnemers waardoor er meer reacties in topics komen. HL heeft ook een grote diversiteit aan deelnemers, met uiteenlopende drijfveren. Ondernemers, adviseurs, studenten, wereldverbeteraars, debaters, etcetera. Dat geeft kleur aan gedachtenwisselingen, maar kan ook tot eindeloos gehakketak of felle duscussies leiden.

 

Daar kan met moderatie en door structurele aanpassingen wel wat aan gedaan worden. Het effect dat topics gekaapt werden door vaste kletsers is bijvoorbeeld al een stuk verbeterd sinds de stamtafel een minder prominente positie heeft. Ook de stortvloed aan studentenvragen is ingedamd. En de eeuwige strijd tegen spammers en zelfpromotors is redelijk effectief gebleken.

 

Voor adviseurs met een zekere expertise is het soms storend dat hun reacties ondersneeuwen in topics waar ook minder deskundige reacties verwerkt zijn. Daar kun je alleen maar je schouders bij ophalen. HL is een vraagbaak maar ook een open platform. Als de dynamiek een beetje goed is, komt kwaliteit vanzelf boven drijven.

 

Dus al die vragenbeantwoorders van AlloHallo! zijn welkom op HL.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.