• 0

Wat is jouw beste tip van/voor ondernemers?

Die ene tip waar je nog steeds plezier van hebt als ondernemer. Of misschien wel meer tips.

Ikzelf heb er twee:

 

[*]'een vliegende kraai vangt altijd wel wat' (kom in beweging ga de deur uit, altijd goed voor je bedrijf)

[*]'Je moet niet (be) denken maar weten.' Vaak neem je dingen aan, maar klopt die aanname wel, baseer je je plannen niet op iets dat je had bedacht in plaats van uitgezocht?

 

Laat jouw beste tips weten, ik wil de allerbeste gebruiken als voorbeelden in de nieuwe Startup Gids (broertje/zusje van de ZZP Gids).

 

Ik ben benieuwd!

 

[verandering: titel]

 

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

De 6 belangrijkste eigenschappen voor succes in het ondernemerschap (of wat dan ook):

 

1) Focus

2) Focus

3) Visie

4) Drive (of Passie)

5) Geluk

6) Focus

 

Waarbij ik nog moet opmerken dat bij 3, 4 en 5 het hebben van Focus grote invloed heeft.

 

 

 

 

Dat zou ik persoonlijk willen samenvatten: zorg dat je iets lang kan volhouden dwz dat je de tijd zijn werk kan laten doen.

 

Om iets lang te kunnen volhouden moet je het graag doen en moet er vraag naar zijn van de kant van je klanten.

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Denk dat vele aanstaande ondernemers zich aangesproken voelen door dit topic, voor hen;

 

1) wat jij leuk vindt, vinden anderen vaak helemaal niet leuk

2) ga nooit af op enkel motivatie uit reacties van vrienden, familie en bekenden om iets te beginnen

3) kopen is makkelijk, verkopen niet!

4) Het gaat er niet om welk product/dienst je wilt gaan slijten maar success komt vaak voort uit een goede aansluiting bij jouw bestaande netwerk.

5) focus altijd op verkoop, niet doodstaren op de infrastructuur/produkten. Hoe sneller je er achter komt of je kunt verkopen des te beter en des te groter de kans dat je jezelf heel veel ellende kunt besparen. het financieel verlies nog even daargelaten.

 

Van iedereen die "wel wat wil beginnen" zijn maar 10% geschikt om ondernemer te worden, een percentage hiervan is uiteidelijk geschikt om baas te worden van een team mensen. Zorg dat je bij die 10% zit want die 90% gaat uiteindelijk onderuit of heeft heel kleine kans er iets groters van te maken. Wees dus super kritisch over jezelf. Altijd.

Link naar reactie
  • 0

1) Focus

2) Focus

....

6) Focus

Dit is zoo waar.

 

Tijdje geleden was ik met van alles bezig: twee nieuwe programmeertalen leren, online studie, een uurtje piano spelen per dag, leuke cursus italiaans erbij, een boek per week lezen, trainen voor de halve marathon, vrienden, Youtube en 10 keer per dag op HL kijken...

 

Ik vroeg me af waarom het zo langzaam ging met mijn bedrijf. En waarom andere developers zo veel beter waren.

Totdat ik het boek "The One Thing" van Gary Keller las. Die schrijft dat iedereen wel van alles tegelijk wil maar dat je per dag maar een beperkte hoeveelheid 'wilskracht' hebt en op == op.

 

Sindsdien richt ik me veel meer op mijn bedrijf. Maandagmorgen 8 uur ben ik aan het werk. Maandagavond 8 uur ook. Dinsdag, woensdag, donderdag. Op vrijdagavond? Ben ik aan het werk. In het weekend vaak ook. En dat is geen straf. Als je in één ding echt goed wil worden moet je andere dingen laten..

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

1) Focus

2) Focus

....

6) Focus

Dit is zoo waar.

 

Tijdje geleden was ik met van alles bezig: twee nieuwe programmeertalen leren, online studie, een uurtje piano spelen per dag, leuke cursus italiaans erbij, een boek per week lezen, trainen voor de halve marathon, vrienden, Youtube en 10 keer per dag op HL kijken...

 

Ik vroeg me af waarom het zo langzaam ging met mijn bedrijf. En waarom andere developers zo veel beter waren.

Totdat ik het boek "The One Thing" van Gary Keller las. Die schrijft dat iedereen wel van alles tegelijk wil maar dat je per dag maar een beperkte hoeveelheid 'wilskracht' hebt en op == op.

 

Sindsdien richt ik me veel meer op mijn bedrijf. Maandagmorgen 8 uur ben ik aan het werk. Maandagavond 8 uur ook. Dinsdag, woensdag, donderdag. Op vrijdagavond? Ben ik aan het werk. In het weekend vaak ook. En dat is geen straf. Als je in één ding echt goed wil worden moet je andere dingen laten..

 

 

Tegenwoordig niet gemakkelijk om de focus te houden met altijd die smartphone in de buurt die voor afleiding zorgt ;)

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.