• 0

paypal bug

Hallo, ik heb al enige jaren een aantal webshops. Ik heb verscheidene betaalopties waaronder paypal. Nu is het zo dat ik een order heb ontvangen welke betaald is met paypal, produkt opgestuurd en kwijt geraakt bij post.nl. Voordat ik daar uitsluitsel over kreeg van postnl was ik alweer zes weken verder. De klant had twee produkten besteld waarvan ik er nog één voorradig had, deze heb ik na bevestiging van post.nl dat de produkten daadwerkelijk kwijt waren wederom opgestuurd, die is ook aangekomen. Nu had mijn klant een claim neergelegd by paypal dat hij zijn geld terugwilde, omdat mijn klant de helft van zijn order had ontvangen ging hij akkoord met de helft van het bedrag, wat allemaal correct was. Daar gaf ik akkoord op en poef, nu zag ik dat dat bedrag twee keer was afgeschreven. Ik paypal bellen met mijn verhaal en daar zeggen ze dat ik twee keer op dat knopje heb gedrukt, wat dus echt niet het geval is, ze zeggen dat er teveel tijd tussenzat, deze ene keer zeggen ze zeven en de andere keer tien seconden. Anyway als mijn klant dus niet zo vriendelijk is om mijn bedrag nu terug te storten ben ik het gewoon kwijt vlgs paypal. Ik vind dat echt belachelijk, mijn klant is namelijk onbereikbaar vanaf dat moment. Paypal is mijn inziens alleen gericht op kopers en laat de verkoper naar mijn idee volledig in de steek. Wat zouden jullie als vervolgstappen ondernemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

mwoah, Paypal is best prijzig en biedt inderdaad enorm veel koperbescherming, maar is ook juist daardoor een hele prettige/goede betaalmethode die vertrouwen wekt, dus dat heeft ook weer zijn voordeel.

 

Dat er af en toe eens iets mis gaat en je als verkoper een verlies moet incasseren hoort er naar mijn mening ook gewoon bij.

 

Nu; in dit geval is dat nog niet zo, want je kunt gewoon contact opnemen met je klant en de zaak uitleggen, mogelijk is ie het met je eens en krijg je het van hem nog terug.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Als het om een klein bedrag gaat, zal ik er niet meer naar omkijken, helaas, maar soms gebeurt het zo. Wij zijn op deze manier ook een keer 200 euro kwijt geraakt via PayPal. Dat verlies neem je, en je gaat weer verder.

 

Stappen ondernemen schiet niets op, hoop tijd en energie voor iets dat je niet weet of je wel gaat winnen. Stop die tijd in het promoten van je bedrijf en je verdient er meer in.

Link naar reactie
  • 0

Paypal is inderdaad vooral voordelig voor de koper.

 

Je kunt natuurlijk wel de fout maken te gemakkelijk in te stemmen met een refund, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid zoals paypal ook al aangaf.

 

Overigens is de vraag of je dat dispuut daadwerkelijk wilt, de bewijslast rond het ontvangen van pakketten is lastig en in de regel nadeling voor de verzender ervan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.