• 0

ondergeschoven kindje.

Iedereen heeft er wel een mening over, meestal van overlevering van familie kennisen en/of vrienden.

 

De 'directe verkoop' markt en de vele namen die er momenteel aan zijn toegekend. Toch blijkt deze markt zeker met Internet het beste potentieel te hebben. In zowel Logistiek als opbrengsten. En bestaat voor het grootste gedeelte uit de meest onervaren verkopers.

 

enkele feiten.

1. Zeer korte route producten Fabrikant --> Distributeur --> Consument

2. Geen aflever problemen bij consument (De desbetreffende distributeur kent zijn klanten persoonlijk)

3. Meer dan 75 miljard Euro omzet wereldwijd. http://www.wfdsa.org**

4. Veelal betere product/prijs verhouding. *

5. Je kunt geen stuiver hiermee verdienen zonder dat je een ander eerst leert verdienen.

 

* Door de korte logistieke route van fabrikant tot aan consument blijft er meer waarde over van het product. Welke verdeelt wordt tussen fabrikant en distributeur. Hierdoor hoeft de fabrikant niet te bezuinigen op innovatie en verbeteringen van producten.

 

** WFDSA = World Federation of Direct Selling Associations

 

Gaarne nodig ik iedereen uit om wat meer realistisch naar dit fenomeen te kijken. En wat voor rol Internet hierin betekend.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nadeel is dat alle winkelstraten op elkaar lijken. Geloof dat consumenten een beetje genoeg hebben van blokker, AH, Hema, V&D.

 

Dat is juist de kracht van dergelijk formules. Consumenten willen nu eenmaal dat een Blokker in Amsterdam hetzelfde eruit ziet als een Blokker in Rotterdam.

 

Dus de consument heeft er genoeg van , maar wil dat het zo blijft?

 

Ik ben geen psycholoog. Maar een V&D en Blokker moeten gewoon overal dezelfde uitstraling hebben. Dit staat los van het feit dat iedere winkelstraat op elkaar lijkt. Dezelfde uitstraling heeft te maken met perceptie van de consument (denk ik) verschillende huisstijlen trekken verschillende consumenten aan.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0
Tirza,

Hoe zie je jouw idee? een VR omgeving?

 

virtual reality bedoel je?...ik dacht aan een combi van website, gecombineerd met VR kan. en eventueel TV....(verschillende online straten en steden die net als 'homeshopping' dan life aanwezig zijn bij het 'echte' winkelende publiek...maar dat zijn puur ideeén en weet niet of dat wel realistisch is.)

 

Ook in "echte" winkelstraten hebben kleine MKB'ers moeite om een goede locatie te krijgen. Meestal krijgen zij een achteraf hoekje tegen een belachelijke prijs omdat de solvabiliteit van een MKB'er niet zo goed is (in vergelijking met de grote jongens).

 

In de online versie kan dit verschil niet gemaakt worden en zijn ze min of meer gelijkwaardig. Wil de online bezoeker de echte wi nkel bezoeken, zal het voor hen geen probleem zijn waar die te vinden is. achteraf of in de winkelstraat.

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Een aantal conclusies zijn al uit deze topic te trekken.

 

Postorder bedrijven en andere bedrijven die al jarenlang ervaring hebben met het distribueren aan huis en/of bedrijf genieten de toekomst. Voor hun is Internet een additionele supertool.

 

Wat MLM betreft denk ik na mijn onderzoeken nog beter (ondanks de slechte recensies, maar dat is een ander topic wat ik gevonden heb in deze forum) Gezien dat die bedrijven een legioen distributeurs hebben die consumenten naar hun e-commerce site verwijzen en instructies geven hoe het werkt met bestellingen. (Als sommige daar geheimzinnig over blijven doen snijden ze in hun eigen vingers.) Hun marketing is voordeliger en duidelijker.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of zo'n virtual reality omgeving werkt. Voordeel is winkel "op locatie" geen geslenter en kinder buggies die tegen je hiel botsen (of ben ik de enige die hier last van heeft).

Nadeel: not the real thing. Dagje winkelen is voor veel mensen een uitje (even terrasje doen). Per saldo blijf je zoeken naar de leuke kleine winkeltjes.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of zo'n virtual reality omgeving werkt. Voordeel is winkel "op locatie" geen geslenter en kinder buggies die tegen je hiel botsen (of ben ik de enige die hier last van heeft).

Nadeel: not the real thing. Dagje winkelen is voor veel mensen een uitje (even terrasje doen). Per saldo blijf je zoeken naar de leuke kleine winkeltjes.

 

Dat noemt men funshopping. Ik koop mijn kleding ed. ook niet op Internet.

 

ps. 57 reacties binnen 5 uur. ;D

Link naar reactie
  • 0

Postorder bedrijven en andere bedrijven die al jarenlang ervaring hebben met het distribueren aan huis en/of bedrijf genieten de toekomst. Voor hun is Internet een additionele supertool.

 

Ik verwacht inderdaad dat internet een enorme boost is voor bedrijven als TPG. Bestellingen moeten inderdaad ook bezorgt worden.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

webwinkelpagina kan geen gebruik maken van gezamelijke distributie kanalen...toch?

Nee, inderdaad. Maar zou dat even een logistieke uitdaging zijn

 

Krijg je dan niet een internet winkel van sinkel?

Weet niet of dit echt efficient is.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0
Een aantal conclusies zijn al uit deze topic te trekken.

Postorder bedrijven en andere bedrijven die al jarenlang ervaring hebben met het distribueren aan huis en/of bedrijf genieten de toekomst. Voor hun is Internet een additionele supertool.

 

Wat MLM betreft denk ik na mijn onderzoeken nog beter (ondanks de slechte recensies, maar dat is een ander topic wat ik gevonden heb in deze forum) Gezien dat die bedrijven een legioen distributeurs hebben die consumenten naar hun e-commerce site verwijzen en instructies geven hoe het werkt met bestellingen. (Als sommige daar geheimzinnig over blijven doen snijden ze in hun eigen vingers.) Hun marketing is voordeliger en duidelijker.

Een samenvatting is inderdaad wel een goed idee. Dit is waarschijnlijk binnen 5 uur een van de moeilijkst te volgen threads geworden. Om nog even op het eigenlijke topic terug te komen: e-commerce en direct marketing lijkt me geen combinatie. Internet is juist zo ideaal omdat het een efficiente organisatie mogelijk maakt en dat is het niet wanneer dat legioen ingezet moet worden om spullen te bezorgen.
Link naar reactie
  • 0

Internet is juist zo ideaal omdat het een efficiente organisatie mogelijk maakt en dat is het niet wanneer dat legioen ingezet moet worden om spullen te bezorgen.

 

Hierover zullen de ideeën verdeeld blijven. In beide gevallen zal de consument voordeel behalen en de gewenste producten op tijd geleverd krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst... Recordje bevestigen: 68 reacties in 8 uur... volgens mij is dat zelfs bij het café van de toekomst niet gebeurd! ;D

 

Even over de webwinkelstraat. "Iedereen" wil het wel, maar wat maakt een website-straat van winkels die bij elkaar aangesloten anders dan een website website?

 

Het blijft dezelfde belevenis voor de gebruiker, namelijk een website. En als er dan gesproken wordt over een digitale stad, dan spreekt dit sommige gebruikers aan maar sommigen vliegen ook snel weer weg.

 

Omdat je het niet kan forceren zal het nooit dezelfde belevenis geven volgens mij.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat geen vertaling voor het woord gezellig, en dat is wat Nederlanders denk ik zoeken bij het winkelen "gezelligheid". Dat vind je helaas niet bij een Internet winkelstraat. Ik heb in Eindhoven (bij een grote gloeilampen-fabriek) al een hele leuke VR-winkelstraat gezien, maar het haalt het niet bij het echte winkelen waar wij Nederlanders zo verzot op zijn. Internet moet zich denk ik meer richten op goederen die qua afstand moeilijk te krijgen zijn. En dan denk ik met afstand aan de tijdsafstand voor tweeverdieners die geen tijd hebben om te funshoppen. Maar ook aan producten die in andere delen van Europa te krijgen zijn maar waar je niet zo 1,2,3 voor naar de winkel om de hoek gaat. Bijvoorbeeld die echte originele Parmaham. Daar ligt voor de distributie een kanaal open. En kunnen er misschien internationale winkels een gezamelijke winkelstraat openen waar deze producten te krijgen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Internet is een heel uitgebreid medium, vaak hoor ik de klacht; ik weet niet waar ik zoeken moet, er is teveel aan informatie en ik kan het niet vinden als ik wat zoek. Ook de meest onherkenbare namen kom je tegen in de www adressen.

Deze mensen zijn vaak niet eens geintereseerd of er in verwegistan een winkel bestaat die online goederen verkoopt. Vaak zijn ze wel geitereseerd in de 'bekende winkels' ....is er een leuke aanbieding of hoe is die renovatie afgelopen, heeft jan-boek de nieuwste titels al liggen. etc.

Voor deze mensen en voor de mensen met weinig tijd, is het een idee om op deze manier 'virtuele winkelstraten in te richten'.

 

Ik kom hierop doordat een klant van mij ideeén had in die richting, een gezamelijke website voor de hele winkelstraat, gelinkt naar de eigen site`s. (dit zou evt een volgend project kunnen worden...vandaar)

o.a om als 'bekende' winkelstraat zich beter te profileren... Deze straat bevind zich niet in het direkte centrum maar is wel degelijk een straat met veel leuke winkels die je niet overal ziet. overigens hoeft het niet zo te zijn dat alle winkels ook via de website dingen willen verkopen

 

Ook denk ik dat je op deze manier ook het vertrouwen kunt wekken van de bezoeker, aan een bekende winkelier zullen ze eerder hun geld geven dan aan onbekende 'groten'.

Het is de manier van denken, groeiproces, opvoeden met....Dus niet van..hoe haal ik het snelst die website eruit maar hoe kunnen we mensen vertrouwd maken met online kopen en shoppen, ten einde daar voor de e-retailer winst te kunnen boeken.. en voor de consument/klant een voordeel te bieden.

 

 

Maar goed..ik hou hier maar over op want dit is echt iets anders dan waar deze topic over begonnen is. :-X

 

Al blijf ik er bij dat op deze manier kosten die de e-retailer moet maken om zijn spullen afgeleverd te krijgen op deze manier beter op te vangen zijn.

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Ha Ridler,

 

deze thread is toch al alle kanten opgegaan
.

 

Het geeft denk ik aan dat er veel te bespreken valt!!

 

Even over mijn inbreng. ik heb zojuist aan lunatix gevraagt wat hij bedoeld met succes en waarom dit niet aanslaat..

*via een berichtje omdat ik de thread niet verder in de war wilde schoppen ;D.

 

Ik wil ook voordat ik ondernemers met deze plannen ga begeleiden, goed weten waar ik over praat...(ik moet mijn ideeën ook toetsen en evt bijschaven, dus als jullie daar een bijdrage aan kunnen en willen leveren ...graag!)

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.