Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
BestlinQ

ondergeschoven kindje.

Recommended Posts

Ook in "echte" winkelstraten hebben kleine MKB'ers moeite om een goede locatie te krijgen.

inderdaad..

 

En op internet zijn ervaringen van gebruikers erg belangrijk..

Zo is Max Foodmarket al ver gekomen zonder veel reclame te maken

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel is dat alle winkelstraten op elkaar lijken. Geloof dat consumenten een beetje genoeg hebben van blokker, AH, Hema, V&D.

 

Dat is juist de kracht van dergelijk formules. Consumenten willen nu eenmaal dat een Blokker in Amsterdam hetzelfde eruit ziet als een Blokker in Rotterdam.

 

Dus de consument heeft er genoeg van , maar wil dat het zo blijft?

 

Ik ben geen psycholoog. Maar een V&D en Blokker moeten gewoon overal dezelfde uitstraling hebben. Dit staat los van het feit dat iedere winkelstraat op elkaar lijkt. Dezelfde uitstraling heeft te maken met perceptie van de consument (denk ik) verschillende huisstijlen trekken verschillende consumenten aan.


Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tirza,

Hoe zie je jouw idee? een VR omgeving?

 

virtual reality bedoel je?...ik dacht aan een combi van website, gecombineerd met VR kan. en eventueel TV....(verschillende online straten en steden die net als 'homeshopping' dan life aanwezig zijn bij het 'echte' winkelende publiek...maar dat zijn puur ideeén en weet niet of dat wel realistisch is.)

 

Ook in "echte" winkelstraten hebben kleine MKB'ers moeite om een goede locatie te krijgen. Meestal krijgen zij een achteraf hoekje tegen een belachelijke prijs omdat de solvabiliteit van een MKB'er niet zo goed is (in vergelijking met de grote jongens).

 

In de online versie kan dit verschil niet gemaakt worden en zijn ze min of meer gelijkwaardig. Wil de online bezoeker de echte wi nkel bezoeken, zal het voor hen geen probleem zijn waar die te vinden is. achteraf of in de winkelstraat.


Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

webwinkelpagina kan geen gebruik maken van gezamelijke distributie kanalen...toch?


Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aantal conclusies zijn al uit deze topic te trekken.

 

Postorder bedrijven en andere bedrijven die al jarenlang ervaring hebben met het distribueren aan huis en/of bedrijf genieten de toekomst. Voor hun is Internet een additionele supertool.

 

Wat MLM betreft denk ik na mijn onderzoeken nog beter (ondanks de slechte recensies, maar dat is een ander topic wat ik gevonden heb in deze forum) Gezien dat die bedrijven een legioen distributeurs hebben die consumenten naar hun e-commerce site verwijzen en instructies geven hoe het werkt met bestellingen. (Als sommige daar geheimzinnig over blijven doen snijden ze in hun eigen vingers.) Hun marketing is voordeliger en duidelijker.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of zo'n virtual reality omgeving werkt. Voordeel is winkel "op locatie" geen geslenter en kinder buggies die tegen je hiel botsen (of ben ik de enige die hier last van heeft).

Nadeel: not the real thing. Dagje winkelen is voor veel mensen een uitje (even terrasje doen). Per saldo blijf je zoeken naar de leuke kleine winkeltjes.


Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of zo'n virtual reality omgeving werkt. Voordeel is winkel "op locatie" geen geslenter en kinder buggies die tegen je hiel botsen (of ben ik de enige die hier last van heeft).

Nadeel: not the real thing. Dagje winkelen is voor veel mensen een uitje (even terrasje doen). Per saldo blijf je zoeken naar de leuke kleine winkeltjes.

 

Dat noemt men funshopping. Ik koop mijn kleding ed. ook niet op Internet.

 

ps. 57 reacties binnen 5 uur. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens, maar er zijn ook mensen die steeds vaker kiezen voor de rust van het thuis winkelen :) ...

 

tot zover even mijn inbreng...ik ga eten koken ;)


Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

webwinkelpagina kan geen gebruik maken van gezamelijke distributie kanalen...toch?

Nee, inderdaad. Maar zou dat even een logistieke uitdaging zijn ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postorder bedrijven en andere bedrijven die al jarenlang ervaring hebben met het distribueren aan huis en/of bedrijf genieten de toekomst. Voor hun is Internet een additionele supertool.

 

Ik verwacht inderdaad dat internet een enorme boost is voor bedrijven als TPG. Bestellingen moeten inderdaad ook bezorgt worden.


Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Share this post


Link to post
Share on other sites

webwinkelpagina kan geen gebruik maken van gezamelijke distributie kanalen...toch?

Nee, inderdaad. Maar zou dat even een logistieke uitdaging zijn

 

Krijg je dan niet een internet winkel van sinkel?

Weet niet of dit echt efficient is.


Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ik verwacht inderdaad dat internet een enorme boost is voor bedrijven als TPG. Bestellingen moeten inderdaad ook bezorgt worden.

 

Klopt ga maar na hoeveel courier bedrijven de afgelopen jaren niet uit de grond zijn gestampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel zijn er failliet gegaan? (als gevolg van schade ;))


Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een aantal conclusies zijn al uit deze topic te trekken.

Postorder bedrijven en andere bedrijven die al jarenlang ervaring hebben met het distribueren aan huis en/of bedrijf genieten de toekomst. Voor hun is Internet een additionele supertool.

 

Wat MLM betreft denk ik na mijn onderzoeken nog beter (ondanks de slechte recensies, maar dat is een ander topic wat ik gevonden heb in deze forum) Gezien dat die bedrijven een legioen distributeurs hebben die consumenten naar hun e-commerce site verwijzen en instructies geven hoe het werkt met bestellingen. (Als sommige daar geheimzinnig over blijven doen snijden ze in hun eigen vingers.) Hun marketing is voordeliger en duidelijker.

Een samenvatting is inderdaad wel een goed idee. Dit is waarschijnlijk binnen 5 uur een van de moeilijkst te volgen threads geworden. Om nog even op het eigenlijke topic terug te komen: e-commerce en direct marketing lijkt me geen combinatie. Internet is juist zo ideaal omdat het een efficiente organisatie mogelijk maakt en dat is het niet wanneer dat legioen ingezet moet worden om spullen te bezorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet ons probleem maar het aantal faillisementen van couriers bedrijven is niet veel ten opzicht van de IT en/of ICT sector.

 

;)

 

Maar daar kunnen we in een andere topic over discusiëren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede conclusie :D

 

 


Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krijg je dan niet een internet winkel van sinkel?

Weet niet of dit echt efficient is.

Het voorbeeld over webwinkel is natuurlijk niet realistisch. Maar een combinatie zoals Ahold die met Albert heeft gemaakt is wel goed bedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Internet is juist zo ideaal omdat het een efficiente organisatie mogelijk maakt en dat is het niet wanneer dat legioen ingezet moet worden om spullen te bezorgen.

 

Hierover zullen de ideeën verdeeld blijven. In beide gevallen zal de consument voordeel behalen en de gewenste producten op tijd geleverd krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst... Recordje bevestigen: 68 reacties in 8 uur... volgens mij is dat zelfs bij het café van de toekomst niet gebeurd! ;D

 

Even over de webwinkelstraat. "Iedereen" wil het wel, maar wat maakt een website-straat van winkels die bij elkaar aangesloten anders dan een website website?

 

Het blijft dezelfde belevenis voor de gebruiker, namelijk een website. En als er dan gesproken wordt over een digitale stad, dan spreekt dit sommige gebruikers aan maar sommigen vliegen ook snel weer weg.

 

Omdat je het niet kan forceren zal het nooit dezelfde belevenis geven volgens mij.


HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaat geen vertaling voor het woord gezellig, en dat is wat Nederlanders denk ik zoeken bij het winkelen "gezelligheid". Dat vind je helaas niet bij een Internet winkelstraat. Ik heb in Eindhoven (bij een grote gloeilampen-fabriek) al een hele leuke VR-winkelstraat gezien, maar het haalt het niet bij het echte winkelen waar wij Nederlanders zo verzot op zijn. Internet moet zich denk ik meer richten op goederen die qua afstand moeilijk te krijgen zijn. En dan denk ik met afstand aan de tijdsafstand voor tweeverdieners die geen tijd hebben om te funshoppen. Maar ook aan producten die in andere delen van Europa te krijgen zijn maar waar je niet zo 1,2,3 voor naar de winkel om de hoek gaat. Bijvoorbeeld die echte originele Parmaham. Daar ligt voor de distributie een kanaal open. En kunnen er misschien internationale winkels een gezamelijke winkelstraat openen waar deze producten te krijgen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Internet is een heel uitgebreid medium, vaak hoor ik de klacht; ik weet niet waar ik zoeken moet, er is teveel aan informatie en ik kan het niet vinden als ik wat zoek. Ook de meest onherkenbare namen kom je tegen in de www adressen.

Deze mensen zijn vaak niet eens geintereseerd of er in verwegistan een winkel bestaat die online goederen verkoopt. Vaak zijn ze wel geitereseerd in de 'bekende winkels' ....is er een leuke aanbieding of hoe is die renovatie afgelopen, heeft jan-boek de nieuwste titels al liggen. etc.

Voor deze mensen en voor de mensen met weinig tijd, is het een idee om op deze manier 'virtuele winkelstraten in te richten'.

 

Ik kom hierop doordat een klant van mij ideeén had in die richting, een gezamelijke website voor de hele winkelstraat, gelinkt naar de eigen site`s. (dit zou evt een volgend project kunnen worden...vandaar)

o.a om als 'bekende' winkelstraat zich beter te profileren... Deze straat bevind zich niet in het direkte centrum maar is wel degelijk een straat met veel leuke winkels die je niet overal ziet. overigens hoeft het niet zo te zijn dat alle winkels ook via de website dingen willen verkopen

 

Ook denk ik dat je op deze manier ook het vertrouwen kunt wekken van de bezoeker, aan een bekende winkelier zullen ze eerder hun geld geven dan aan onbekende 'groten'.

Het is de manier van denken, groeiproces, opvoeden met....Dus niet van..hoe haal ik het snelst die website eruit maar hoe kunnen we mensen vertrouwd maken met online kopen en shoppen, ten einde daar voor de e-retailer winst te kunnen boeken.. en voor de consument/klant een voordeel te bieden.

 

 

Maar goed..ik hou hier maar over op want dit is echt iets anders dan waar deze topic over begonnen is. :-X

 

Al blijf ik er bij dat op deze manier kosten die de e-retailer moet maken om zijn spullen afgeleverd te krijgen op deze manier beter op te vangen zijn.

 


Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

een gezamelijke website voor de hele winkelstraat, gelinkt naar de eigen site`s. (dit zou evt een volgend project kunnen worden...vandaar)

o.a om als 'bekende' winkelstraat zich beter te profileren...

Een concept wat al meerdere keren is uitgeprobeerd, en met weinig succes, zoals bijvoorbeeld http://www.larenseshoppingmall.nl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach Tirza, deze thread is toch al alle kanten opgegaan. Wanneer je hier verder over door wil gaan, stel ik voor dat we een nieuwe thread beginnen op het ICT forum. Ik heb ook nog even een voorbeeld van dit concept. De Barones

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Ridler,

 

deze thread is toch al alle kanten opgegaan
.

 

Het geeft denk ik aan dat er veel te bespreken valt!!

 

Even over mijn inbreng. ik heb zojuist aan lunatix gevraagt wat hij bedoeld met succes en waarom dit niet aanslaat..

*via een berichtje omdat ik de thread niet verder in de war wilde schoppen ;D.

 

Ik wil ook voordat ik ondernemers met deze plannen ga begeleiden, goed weten waar ik over praat...(ik moet mijn ideeën ook toetsen en evt bijschaven, dus als jullie daar een bijdrage aan kunnen en willen leveren ...graag!)

 

Greetz,

Tirza


Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 359 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept