• 0

ondergeschoven kindje.

Iedereen heeft er wel een mening over, meestal van overlevering van familie kennisen en/of vrienden.

 

De 'directe verkoop' markt en de vele namen die er momenteel aan zijn toegekend. Toch blijkt deze markt zeker met Internet het beste potentieel te hebben. In zowel Logistiek als opbrengsten. En bestaat voor het grootste gedeelte uit de meest onervaren verkopers.

 

enkele feiten.

1. Zeer korte route producten Fabrikant --> Distributeur --> Consument

2. Geen aflever problemen bij consument (De desbetreffende distributeur kent zijn klanten persoonlijk)

3. Meer dan 75 miljard Euro omzet wereldwijd. http://www.wfdsa.org**

4. Veelal betere product/prijs verhouding. *

5. Je kunt geen stuiver hiermee verdienen zonder dat je een ander eerst leert verdienen.

 

* Door de korte logistieke route van fabrikant tot aan consument blijft er meer waarde over van het product. Welke verdeelt wordt tussen fabrikant en distributeur. Hierdoor hoeft de fabrikant niet te bezuinigen op innovatie en verbeteringen van producten.

 

** WFDSA = World Federation of Direct Selling Associations

 

Gaarne nodig ik iedereen uit om wat meer realistisch naar dit fenomeen te kijken. En wat voor rol Internet hierin betekend.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tirza,

 

Wellicht kunnen we in een brainstorm sessie de voor- en nadelen hiervan eens bespreken? Ik wil er best mijn bijdrage aan leveren.

 

De site van Barones trouwens vind ik niet echt een goed voorbeeld. Hier worden alleen een aantal winkels getoons die in e straat zitten, met een erg summiere omschrijving. Ik denk niet dat Tirza dit bedoeld.

 

Ronald

 

*********moderator message*********



Klik hier voor de discussie over de virtuele winkelstraat

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.