We hebben hier best vaak opdrachten van klanten die vrijgesteld zijn van BTW. Vaak denken die klanten daardoor dat wij hun bestelling ook zonder BTW kunnen leveren, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nu; als we ze dat uitleggen zijn ze het daar vaak niet mee eens, en dat levert dan een stukje minder prettige communicatie op (wat we over het algemeen wel prima op kunnen vangen hoor).
Toevallig kwam net in dat topic over sponsoring deze link naar de belastingdienst voor, die eigenlijk PERFECT uitlegt hoe zo'n vrijstelling in elkaar zit, maar, voor sportclubs.
Ik zou mijn klanten graag een iets algemenere link sturen die gewoon uitlegt hoe het werkt, en dan natuurlijk het liefst naar een officiele site.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Richard Theuws
Richard Theuws
We hebben hier best vaak opdrachten van klanten die vrijgesteld zijn van BTW. Vaak denken die klanten daardoor dat wij hun bestelling ook zonder BTW kunnen leveren, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nu; als we ze dat uitleggen zijn ze het daar vaak niet mee eens, en dat levert dan een stukje minder prettige communicatie op (wat we over het algemeen wel prima op kunnen vangen hoor).
Toevallig kwam net in dat topic over sponsoring deze link naar de belastingdienst voor, die eigenlijk PERFECT uitlegt hoe zo'n vrijstelling in elkaar zit, maar, voor sportclubs.
Ik zou mijn klanten graag een iets algemenere link sturen die gewoon uitlegt hoe het werkt, en dan natuurlijk het liefst naar een officiele site.
Met gewoon doorklikken op de site van de belastingdienst kom ik echter niet bij een duidelijke uitleg, en ook google brengt nog niet echt de uitkomst.
Iemand hier misschien een idee?
Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51108-btw-vrijstelling-eenvoudige-uitleg/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag