• 0

Dynamic pricing

Omschrijving van je concept:

Ik ben 2 jaar geleden gestart met het ontwikkelen dynamic pricing. We zijn gestart in de horeca en willen uitbreide naar andere branches waarbij bezetingsgraad een rol speelt. We willen de game changer worden op renvenu mangement gebied. Alles hebben we zelf gebouwd en we zijn nu 1 maand actief richting de markt.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben alles zelf ontwikkeld en hebben nu de eerste MVP live staan waarmee we de markt aftasten. Een demo van de software vind je op de website van Het Verdrag 870 in Meerssen.

 

We komen nu echter gestaag van de grond met 5 klanten we willen door groeien. Daarom hoor ik graag jullie feedback en wellicht tips om nog meer horeca ondernemers te benaderen? Onze test cases zijn positief en samen met onze parters weten we +-30% meer omzet te realiseren bij de restaurants waar we actief zijn.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We hebben een MVP die werkt de software en het algerotime werken. Echter, bij het stuk sales licht onze uitdaging. Hoe kunnen we sneller groeien en meer klanten aansluiten? We kunnen in princiepen over heel Nederland onze software instaleren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We zijn compleet anders als de huidige social deals ed die hun eigen kanalen versterken. Wij geven de horeca ondernemer het heft weer in eigen handen. Met onze software kan ieder restaurant zijn eigen social deal worden.

 

We gaan voor een lange termijn relatie en niet voor korte termijn winsten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop meer inzicht te krijgen hoe ik dit bij de horeca onder de aandacht kan brengen?

 

Ik ben benieuwd naar jullie tips en kijk op ons concept.

Bedankt.

 

[verandering: titel aangepast]

 

 

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok, dat heb ik zojuist gedaan. Ik wil morgen komen eten, krijg op datum 20% korting aangeboden, maar als ik om 19.15 uur denk te arriveren, blijkt dat slechts 15% te zijn. Dat is een afknapper. Niet vanwege het restaurant wat ik verder niet ken en wat voor mij meer dan twee uur rijden is, maar wel vanwege de lagere korting dan verwacht. Van de diverse menu's krijg ik later op de avond opnieuw trek. ;)

 

Lijn de reserveringsmodule ook even links met marge uit op de tekst 'Home' of centreren.

 

Zou je een menukaart ook dynamisch (geprijsd) kunnen maken? En kunnen appen i.p.v. SMS-en?

 

De knop 'reserveer met korting' werkt niet. Andere reacties zijn welkom.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

1) Wellicht slaat het niet aan omdat je de zoveelste kortingsactie hebt.

http://wearehoreca.nl/acties-overspoelen-restaurants/

 

2) Ik ken een restaurant dat dit systeem ook toepaste. Om de redenen die jij als usp hebt. Dit bedrijf dacht daarmee de negatieve spiraal van de laatste jaren te kunnen ombuigen. Na ruim een half jaar met dit systeem is het bedrijf gestopt te bestaan. Geen hogere bezetting, geen hogere omzet.

 

3) Nog een reden waarom het niet verkoopt, is dat je vraagt om abonnementsgeld. €500 per jaar voor niks. Ja, om gasten korting te geven bij een vroege reservering. Dat is nogal wat voor een hardwerkende restaurantondernemer. Geld uitgeven en geld toegeven om meer gasten en geld binnen te halen. Als ik al jaren standaard om en nabij de 30 gasten binnen krijg, zal ik echt niet door een nieuw reserveringssysteem 38 gasten binnen krijgen. En wil ik dat? Dan moet ik misschien ook weer extra personeel laten lopen. Heb ik nog meer dan 38 extra gasten nodig.

 

4) De belangrijkste reden waarom het verkopen lastig is, is je onduidelijkheid. Hoeveel % gaat de omzet omhoog? Hoeveel % gasten kan ik verwachten met je slimme weermeter? Allemaal kreten die niet onderbouwd zijn. Knappe verkoper die dit kan verkopen. Ik zou je verkoopgesprekken inrichten met bewijzen.

 

5) 15 sales in 3,5 maand. 2 weken opstart voor het salestraject. Heel Nederland is je afzetmarkt. Ik denk dat het niet zo moeilijk moet zijn om een verkoper te vinden die iedere maand 5x een abonnement kan afsluiten. Als je het zelf gaat doen... Zet je conversie eens heel laag in. Zeg 10%. Dan moet je dus iedere maand 50 bezoekjes doen aan restaurants. Moet te doen zijn. Je bent enthousiast genoeg en je gelooft er zelf in ieder geval heilig in.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
  • 0

..................

 

3) Nog een reden waarom het niet verkoopt, is dat je vraagt om abonnementsgeld. €500 per jaar voor niks. Ja, om gasten korting te geven bij een vroege reservering. Dat is nogal wat voor een hardwerkende restaurantondernemer. Geld uitgeven en geld toegeven om meer gasten en geld binnen te halen. Als ik al jaren standaard om en nabij de 30 gasten binnen krijg, zal ik echt niet door een nieuw reserveringssysteem 38 gasten binnen krijgen. En wil ik dat? Dan moet ik misschien ook weer extra personeel laten lopen. Heb ik nog meer dan 38 extra gasten nodig.

 

....................

 

Dit: "je moet mij betalen om vervolgens korting weg te geven." ipv "als je mij betaalt, regel ik meer klanten." Bij bijvoorbeeld thuisbezorgd.nl is de link tussen extra omzet en kosten veel directer en heel overzichtelijk.

Ik denk dat na de eerste Groupon-golf (waarbij bij veel restaurants meer dan 76% omzet inleverden (minsten 50% korting geven, de helft van het restant aan Groupon geven EN de BTW van Groupon betalen) aan mensen die geen terugkerende klanten werden) een groot deel van de horeca zich eerst even goed achter de oren krabt.

 

Je zal moeten bewijzen dat je echt waarde toevoegt.

Voor jouw bedrijf is dit systeem makkelijk schaalbaar: het is software. Voor restaurants is schaalbaarheid veel beperkter. Ik ken de cijfers niet, maar als in een normaal geval de marge bijvoorbeeld 30% is en iedereen gaat met korting reserveren, waardoor de marge 15% of 10% wordt, moet er 2 tot 3 keer zoveel omgezet worden om hetzelfde over te houden. Dat is qua logistiek of personeel misschien niet eens mogelijk. Bovendien is de vraag of dat met dezelfde marketinginspanning haalbaar is.

 

Meer omzet is nutteloos als het geen winst oplevert.

Dus je zal moeten kunnen onderbouwen dat dit een echte win-win-situatie oplevert.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.