• 0

Pakketjes versturen met de post

Ik, Jermain, heb een eenvoudig, licht product in gedachte. Het zal dan ook maar rond de €2,50 gaan kosten. Nu heb ik al iemand die de site kan opzetten, via waar ik het product wil verkopen.

Vervolgens heb ik bij verschillende postbedrijven gekeken hoeduur het is om een pakketje te verzenden. Aangezien het door de brievenbus kan is de prijs al niet heel duur. Bijvoorbeeld bij PostNL is het 69 eurocent, waar dan wel 50 eurocent per pakketje omgerekend bij komt om het op te halen.

 

Mijn vraag luidt: Heeft iemand misschien tips, aangezien ik al bijna 50% van de verkoopprijs kwijt ben aan verzendkosten, misschien zie ik iets over het hoofd waardoor het goedkoper kan?

 

Het product duurder maken is niet de beste oplossing denk ik.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jermain,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Het financiële plaatje ziet er misschien zelfs nog wel minder rooskleurig uit dan wat je in eerste instantie verwacht. Heb je al rekening gehouden met omzetbelasting, transactie- en verpakkingskosten? Derving en retouren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bijvoorbeeld bij PostNL is het 69 eurocent, waar dan wel 50 eurocent per pakketje omgerekend bij komt om het op te halen.

Heb je gezien dat verzending van een brief van max 20 gram bij PostNL volgend jaar 74 cent gaat kosten?

 

... misschien zie ik iets over het hoofd waardoor het goedkoper kan?

Aan welke aantallen denk je? Is zelf op de bus doen in eerste instantie een optie?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat je ergens minder dan €0,69 verzendkosten kwijt bent voor het frankeren van een pakketje, maar mocht jij wel wat vinden dan hoor ik het graag van je ;)

 

Overigens ben ik zelf ook beginnen te ondernemen met hele kleine pakketjes. In mijn geval waren dat kleine goedkope sieraden.

 

Zelfs wanneer dit bijna pure winst was was het in mijn geval niet de moeite waard. Kosten voor verzending, verpakking, transactiekosten van bijvoorbeeld iDEAL, retouren, btw etc etc vreten een groot deel van je marge weg om nog maar te zwijgen over het werk wat je hebt voor het inpakken van een pakketje met zo'n lage waarde.

 

Dit is niet echt een antwoord op je vraag, maar is het niet een optie om dit product te gaan verkopen bijvoorbeeld per 10 stuks, eventueel met een iets lagere winstmarge?

 

Een brievenbuspakketje bij PostNL kost €3,95 tot 2kg. Daar krijg je track & trace bij. Maak een account op MijnPostNL, print het label zelf en het kost nog maar €3,45

Krijg je een beetje volume, vanaf 25 stuks per keer betaal je nog maar €2,50 per pakketje en halen ze het ook nog voor je op.

 

Begrijp me niet verkeerd, je eigen geld verdienen is hartstikke leuk, maar soms moet je iets groter denken. Dat heeft mij flink geholpen! :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties,

 

Ik had aan alle kosten gedacht, behalve de transactie kosten die ik er even niet had bij berekend. Ik heb zelf deze ochtend ook nog even lopen nadenken, en dacht dat het misschien inderdaad handiger is om ze zelf eerst op de bus te doen.

 

In grotere hoeveelheden verkopen zou een optie kunnen zijn, maar dan moet ik nog even wat varianten verzinnen.

 

In iedergeval bedankt voor jullie tijd, ik ben weer een stap verder!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoeveel pakketjes je op korte termijn verwacht te versturen, maar indien dit niet veel is kan ik je iDEAL via sisow aanraden. Hierbij betaal je enkel per transactie en heb je geen vaste maandlasten. Dat kost je dan €0,45 per iDEAL transactie. Toch wel een best bedrag als je ze per stuk gaat verkopen.

 

Wat je ook gaat doen, ik wens je al vast veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Er is hier wel vaker discussie over geweest, ook in verband met gratis verzenden, al kan ik zo gauw die oude discussies niet terugvinden.

 

Je houdt het probleem dat bij goedkope producten de verzendkosten een groot deel van de totale kosten uitmaken. Ik heb daar nog geen oplossing voor gezien.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.