• 0

Instagram foto's gebruiken

Goedemiddag,

 

Is het mogelijk om via een app op een LEGALE wijze, na toestemming van de app gebruiker toegang te krijgen en gebruik te maken van zijn/haar Instagram foto's? Ik kan er namelijk nergens duidelijk iets over vinden.

 

Zo ja, heeft iemand hier die koppeling al eens gemaakt?

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beetje offtopic, maar een kennis van met werd onlangs benaderd of L´Oreal haar op instagram gepubliceerde afbeeldingen mocht gebruiken.

 

Meteen kreeg ze ook even het verzoek om accoord te geven op deze, behoorlijk rigide, voorwaarden.

 

Misschien heb je er nog wat aan als je je eigen voorwaarden opstelt in je app

 

By responding #yesL’OrealParis, you grant L’Oréal Paris a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection to. You grant to L’Oréal Paris and its affiliates and/or related entities (collectively, “L’Oréal Paris”) and Olapic the a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, world-wide license in perpetuity to use your moniker, handle, photos and/or other content (“User Content”) that you have tagged with #lorealparis in any media, including but not limited to on its webpages, social, marketing, third party materials featuring L’Oréal Paris’ brand, and advertising. L’Oréal Paris’ may use, reproduce, distribute, combine with other materials, alter and/or edit your Photos in any manner in its sole discretion, with no obligation to you whatsoever. You hereby represent and warrant that (i) you own all rights in and to your User Content, (ii) you have permission from any person(s) appearing in or any materials featured in your User Content; (iii) you are not a minor, and (iv) L’Oréal Paris’ use of your moniker, handle and User Content will not violate the rights of any third party or any law. You hereby release, discharge and agree to hold L’Oréal Paris and any person acting on L’Oréal Paris’ behalf harmless from any liability related in any way to L’Oréal Paris’ use of your User Content.
Link naar reactie
  • 0

Als je een dienst wil ontwikkelen boven op andermans platform (Instagram, Facebook Twitter enz) ben je erg kwetsbaar. Zo hebben vele app developers (ook ik) Twitter de rug toegekeerd omdat we verschrikkelijk zijn benadeeld door het plotseling wijzigen van de API door Twitter twee jaar geleden. Inmiddels heeft Twitter's nieuwe CEO beterschap beloofd maar het vertrouwen is weg. Met één druk op de knop kan een platform je dienst de nek omdraaien. Recent was Periscope hier het slachtoffer van bij Twitter.

 

Gisteren stond er een artikel op TNW over het aanpassen van de Instagram API en de gevolgen daarvan voor developers. Je app wordt vanaf volgende maand eerst gekeurd en als Instagram er geen zin in heeft krijg je geen toegang tot de API:

http://thenextweb.com/dd/2015/11/17/instagram-limits-developer-api-access-with-new-app-review-process/

 

Maar als jij een super idee hebt dat draait om Instagram foto's moet je je zeker niet laten weerhouden.

Het kan alleen van de ene op de andere dag afgelopen zijn. Dus pluk de dag! :)

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Het belangrijkste is dus om je goed in te lezen in de voorwaarde voor het gebruik van Instagram en hun API

Goed de voorwaarden lezen is belangrijk, maar mijn punt was juist dat het platform op elk moment de voorwaarden of API kan veranderen. Want dat is vaak de achterliggende reden van een API: meer controle krijgen over wat derden wel of niet met de data kunnen doen.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Beetje offtopic, maar een kennis van met werd onlangs benaderd of L´Oreal haar op instagram gepubliceerde afbeeldingen mocht gebruiken.

 

Meteen kreeg ze ook even het verzoek om accoord te geven op deze, behoorlijk rigide, voorwaarden.

 

Misschien heb je er nog wat aan als je je eigen voorwaarden opstelt in je app

 

By responding #yesL’OrealParis, you grant L’Oréal Paris a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection to. You grant to L’Oréal Paris and its affiliates and/or related entities (collectively, “L’Oréal Paris”) and Olapic the a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, world-wide license in perpetuity to use your moniker, handle, photos and/or other content (“User Content”) that you have tagged with #lorealparis in any media, including but not limited to on its webpages, social, marketing, third party materials featuring L’Oréal Paris’ brand, and advertising. L’Oréal Paris’ may use, reproduce, distribute, combine with other materials, alter and/or edit your Photos in any manner in its sole discretion, with no obligation to you whatsoever. You hereby represent and warrant that (i) you own all rights in and to your User Content, (ii) you have permission from any person(s) appearing in or any materials featured in your User Content; (iii) you are not a minor, and (iv) L’Oréal Paris’ use of your moniker, handle and User Content will not violate the rights of any third party or any law. You hereby release, discharge and agree to hold L’Oréal Paris and any person acting on L’Oréal Paris’ behalf harmless from any liability related in any way to L’Oréal Paris’ use of your User Content.

 

En waarom zou je hier toestemming voor geven? Ik geprobeerd om deze alinea zo goed mogelijk te lezen en wat ik er uit begrijp: rechten afgeven + nog wat verplichtingen er bovenop.

 

Of misschien volgt er nog een paregraaf over eventuele compensatie?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

En waarom zou je hier toestemming voor geven? Ik geprobeerd om deze alinea zo goed mogelijk te lezen en wat ik er uit begrijp: rechten afgeven + nog wat verplichtingen er bovenop.

 

Of misschien volgt er nog een paregraaf over eventuele compensatie?

 

Je leest het verkeerd. Het bedrijf krijgt slechts een licentie terwijl de auteur gewoon het auteursrecht behoud. Verder hebben ze gelijk een schriftelijke overeenkomt dat ze het werk ook mogen aanpassen.Iets wat normaal niet zomaar mag met gekocht werk, ook niet als het auteursrecht is overgedragen (dit is allemaal best vaag, en zeker iets waar de TS goed naar moet kijken).

 

Daarnaast geld het alleen voor foto’s waarvan de gebruiker doelbewust de tag ‘#lorealparis in’ heeft toegevoegd.

 

Hier staat niks bij over een eventuele vergoeding, maar ik ken genoeg meisjes die rond de 2000 euro per foto krijgen. Een ‘influencer’ op instagram is een echte carriere optie tegenwoordig.

Link naar reactie
  • 0

Goed de voorwaarden lezen is belangrijk, maar mijn punt was juist dat het platform op elk moment de voorwaarden of API kan veranderen. Want dat is vaak de achterliggende reden van een API: meer controle krijgen over wat derden wel of niet met de data kunnen doen.

Ik snap dat het heel vervelend is wanneer mensen de voorwaarden van hun API veranderen, zeker als je hier een bedrijf of applicatie op heb gebouwd. Blijft natuurlijk wel staan dat het niet jouw gegevens zijn en het hun goed recht is om dit soort veranderingen door te voeren. Daarom is het des te belangrijker om goed rekening te houden met dit soort risico's.

https://puurhost.nl - Hosting zoals wij hem zelf graag zien!
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.