Als bedrijf krijgen wij een bedrag x geschonken aan funding voor de ontwikkeling van een innovatief product (project a). Ik ga ervan uit dat wij hierover geen btw hoeven af te dragen.
Wij betalen weer door aan derden die kosten maken voor project a. Wederom ga ik ervan uit dat we hierover geen btw vorderen.
Klopt deze denkwijze?
Maar hoe zit het met onze eigen kosten voor project a? Mag ik de inkoopfacturen voor project a inboeken als kosten en de btw terugvorderen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pacco
pacco
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Als bedrijf krijgen wij een bedrag x geschonken aan funding voor de ontwikkeling van een innovatief product (project a). Ik ga ervan uit dat wij hierover geen btw hoeven af te dragen.
Wij betalen weer door aan derden die kosten maken voor project a. Wederom ga ik ervan uit dat we hierover geen btw vorderen.
Klopt deze denkwijze?
Maar hoe zit het met onze eigen kosten voor project a? Mag ik de inkoopfacturen voor project a inboeken als kosten en de btw terugvorderen?
Met vr.gr.,
Frank
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51162-funding-en-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag