• 0

De beste/makkelijkste manier incasso laten accepteren

Hallo,

 

Aan mijn klanten bied ik webhosting en service abonnementen. Nu factureer ik deze periodiek.

Ik wil nu overstappen op automatische incasso, zodat ik hier niet elke keer achteraan hoef en ze worden herinnerd aan de kosten.

 

Hiervoor moet mijn debiteur dit accepteren. Hoe kan ik dit het beste voor hun doen, zodat zij zonder veel moeite het kunnen accepteren en ik het kan opslaan?

 

Bij voorbaat dank!

Hartelijke groet,

Paul Kwee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ietjes korting aanbieden als ze overstappen op auto incasso?

 

Hi, Dat is een leuk idee inderdaad!

 

Maar waar ik meer op doelde met mijn vraag, hoe kan ik het beste mijn debiteuren de incasso laten accepteren/ondertekenen? Want dat verplicht de bank mij om te doen.

Hoe doen andere ondernemers dit?

Hartelijke groet,

Paul Kwee

Link naar reactie
  • 0

Het is sinds kort mogelijk om de klant een doorlopende automatisch incasso machtiging te laten accepteren via Internet bankieren (ala Ideal).

We gebruiken nu nog papieren formulieren, maar overwegen daarop over te stappen zodra alle banken het ondersteunen.

 

https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/geld-ontvangen/incassomachtigen/index.html

https://www.rabobank.nl/bedrijven/betalen/geld-ontvangen/incasso/support/digitaal-incassomachtigen/

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je daarop wachten? Het is een illusie dat al je klanten op dezelfde manier willen gaan betalen...

 

...met ING + Rabobank en mogelijk al meer banken zou deze methode hooguit nog aan bekendheid moeten winnen, maar is het bereik al enorm.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek inderdaad een soort aanbieder/manier dat mensen een 1 cent betaling doen met iDeal om mijn bedrijf te machtigen een doorlopende incasso uit te voeren. Zonder al het papierwerk en de moeite die de klanten vaak niet willen doen.

 

Over incasso machtigen van ING heb ik gehoord, maar dit al 20€ per maand + 75ct per machtiging. Misschien werk ik volgens een kruideniersinstelling, maar dit moet toch goedkoper kunnen?

 

 

Hartelijke groet,

Paul Kwee

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.