Vodafone: een tragi-comedie van Nederlandse bodem

Aanbevolen berichten

Een netwerk onderhouden in nederland is niet zoveel gemakkelijker dan in een ander land... de nederlander verwacht dat zijn toestel -overal- werkt: in de stad, op het strand, op de snelweg, midden op de hei...

 

In veel andere landen beperkt de dekking zich tot stedelijk gebied, en zijn er bovendien vaak fors grotere steden waar de bevolkingsdichtheid lokaal groter is dan die over heel nederland gemiddeld. Tel daar nog eens de in nederland strenge regelgeving rond het plaatsen van masten bij op, dan ontstaat toch een iets ander plaatje.

 

Ik denk dat de huidige gsm markt hier een toonbeeld is van succesvolle privatisering en prijsverlagingen door concurrentie. Het is nog maar 10 jaar geleden dat 1 minuut bellen fl. 1,75 kostte. Als je een beetje rondshopt kan dat nu voor 10 a 20x minder.

Link naar reactie

Helaas ben ik vandaag wederom met de verschrikkelijke klantenservice in Nederland geconfronteerd, deze keer manifesterend middels inderdaad Vodafone

 

Ondanks het feit dat ik als persoon aansprakelijk ben voor welke overeenkomsten dan ook ingaande gedurende de B.V. i.o. fase, moet ik een borg betalen om uberhaupt een abonnement te kunnen nemen op de zaak bij Vodafone. Een enkel, normaal abonnement. Ze vragen dan bedragen voor dit soort ''kwesties'' van 150 of zelfs 600 euro, voor een periode van 6 maanden(!). U begrijpt de juridische onbenulligheid in deze, gezien ik als persoon zo drie winkels kan binnenlopen en drie abonnmenten op persoonlijke titel kan nemen, zonder enige check of borgstelling. Ondertussen duurt het ook nog een week volgens voordat ze geverifieerd hebben dat het geld binnen is als ik dit middels een overboeking doe. Met creditcard kan het binnen 20 minuten, en ik heb enkel een persoonlijke creditcard. Uiteraard is de afdeling die ik gaat over dit soort zaken en die ik telefonisch wilde spreken, enkel schriftelijk bereikbaar. Als de zakelijke diensten van Vodafone mij niet zou bevallen zou ik er niet over peinzen bij ze klant te worden.

 

Klantenservice Nederland is verschrikkelijk.

Link naar reactie

Sinds 1 juni zit ik bij Debitel (Telfort/KPN) in plaats van T-mobile. Sindsdien heb ik echter enorm slecht bereik en kan ik niet meer mmsen en internetten.

 

Ik heb hier 2x een casus voor aangemaakt bij de technische dienst. De 1e keer belden ze niet terug. De 2e keer belden ze, dat ik moest proberen handmatig het netwerk op KPN in te stellen. Dit verhielp het probleem niet en ze hadden de casus gesloten.

 

Ik heb vandaag weer gebeld. Ze adviseren maar een brief te sturen voor vergoeding en vroegtijdige opzegging. Mijn huidige contract loopt tot juni 2010, maar op deze manier kan ik beter een nieuw nummer en nieuw abbonement nemen.

 

Ik krijg van iedereen commentaar over slecht bereik, zelfs de dame van Debitel klantenservice vroeg het na: "belt u via het betreffende nummer?" "ik hoor het inderdaad".

 

Ik zou graag zo snel mogelijk willen verhuizen naar een andere aanbieder. Mijn bereik bij T-mobile was aanzienlijk beter dan nu via Telfort op het KPN-netwerk, terwijl vrienden van mij met KPN hier uitstekend bereik hebben.

Link naar reactie

Dat zal ik nog eens proberen.

 

Ik ben echt zat van Debitel en hun gang van zaken. Ik heb net een factuur van € 130,00 aan buitenlandbellen ontvangen. Ze blijken dus voor alle voicemailberichten die bij mij zijn ingesproken(!!) geld te rekenen.

 

Ik heb mijn telefoon niet eens opgenomen en mij wordt geld gerekend!

Link naar reactie

Hmmm...

innovatie en onderschap?? Denk dat er een slotje op gaat komen..

 

Maar goed: voicemail in het buitenland is een bekend issue. Enige oplossing daarvoor is je voicemail uitzetten.

Voor de rest: wat is je vraag? Je geeft zelf al aan dat ze aangeven dat je een brief kan sturen?

 

Succes....

 

Ik ben zelf ook niet helemaal weg van de meeste providers. Heb ondertussen al besloten om toch bij dezelfde -waardeloze- provider te blijven, switchen is teveel gedoe. En zo zie je maar: levert het "moeilijk doen" toch weer wat voor ze op. ;D

Link naar reactie

Mijn vraag is serieus. Ik heb ze schriftelijk 3 brieven gestuurd.

 

1) Ik ben onterecht 150euro gefactureerd in het buitenland. 50euro is van het inspreken van mijn voicemail door andere mensen. Niet opnemen is mijn inziens niet betalen.

2) Ik verwacht een vergoeding van de vorige maanden, vanwege het slechte bereik

3) Ik verwacht een opzegging per direct. Hopelijk nemen ze dat niet te letterlijk, ik wil mijn nummer wel behouden.

 

Mijn contract is nog € 800,- waard (SIM Only). Mijn keuze op Debitel/Euphony is gevallen vanwege de goede prijs in een top netwerk, aldus andere mensen.

 

Ik ben echt niet blij met mijn Debitel probleem. Op deze manier zal ik 'byebye' 800 euro moeten zeggen en mijn contract moeten afkopen. Ik heb nauwelijks bereik. Vandaag ben ik 2x 45 minuten onbereikbaar geweest bleek achteraf (voicemail smsjes), ook bij alle telefoontjes, kreeg ik weer te horen dat mijn lijn stotterde.

 

Morgen probeer ik een andere GSM.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.