Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ilja van Roon
Wil Dr. Kafka zich melden bij de balie? Er is een nieuwe patient voor hem.
Volgens experts staat KPN eenzaam aan de top staat als het aankomt op incompetentie, miscommunicatie en foutgelopen zaken dieper in de put stampen. Maar, ik heb een contender gesignaleerd, iemand die de potentie heeft om uit te groeien tot een echte topper. Vodafone.
Samenvatting. Ilja heeft T-mobile mobiel, maar zit er nog een jaar aan vast. Ilja wil Vodafone Blackberry, schaft deze aan met alleen data optie om mobiel later toe te voegen. Ilja wil dat nu doen, om zo een en niet twee apparaten mee te zeulen. Verzoekt Vodafone portering in gang te zetten. Fout!
Want, zegt Vodafone, ik heb een data only contract van een jaar. Daar zit automatisch een mobiel nummer bij (zit ingebakken op de SIM of zo) dat geactiveerd kan worden. Maar ik wil mijn huidige T Mobile nummer behouden, want dat is wat al mijn klanten kennen. Om nu toch mijn oude nummer te kunnen gebruiken, moet ik mijn huidige Vodafone contract opzeggen en een nieuw data+mobiel contract aangaan, zodat daarop mijn T mobile nummer kan worden gezet. Maar dan dus wel 9 maanden resterend data contract afkopen.
Wacht even, reality check. Ik ga Vodafone MEER business geven (data EN bellen), maar dat kan alleen als ik 9 maanden contract afkoop en dan met veel vetraging mijn nummer porteer. Dus ik moet Vodafone betalen, zodat ik ze meer business kan geven?
Ik ben dom, zeg het maar. Ik ben onredelijk, hebberig, inhumaan en moet gestraft worden met eindeloze onderbetaalde call centre medewerkers die allemaal voorgeprogrammeerd begrip hebben voor mijn standpunt en vooral zeggen dat ik een probleem heb. Contract is contract, zegt Vodafone. Ja, zeg ik, dan klopt, maar als we allebij willen, kan dat worden aangepast. En wil Vodafone meer business? Ja, maar er zijn procedures en regels en we kunnen niet zomaar dingen aanpassen want....
We schrijven 2005. nanotechnologie, Grid networking, eerste man ter wereld genezen van diabetes, gentherapie, Bush 2e ronde. Science fiction becomes reality dus. Maar volgens Vodafone vraag ik het onmogelijke.
Dr. Kafka? Wil Dr. Kafka zich met spoed begeven de naar Intensive Care?
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.