• 0

Vrijwilligers bij een VOF

Beste forumleden,

 

Ik weet dat er al ontzettend veel over vrijwilligers en VOF's hier staat en ook het internet staat er vol mee. Toch brengt zowel de kvk als de belastingdienst mij geen duidelijkheid. Daarom hoop ik hier hulp te vinden.

 

De casus:

Samen met een vriend wil ik een VOF beginnen voor een website. Deze site bestaat al een tijd en heeft een redelijke hoeveelheid bezoek. Om advertenties (en dus inkomen) te kunnen genereren willen wij onze site samen, als VOF aanmelden bij de KVK. Nu draaien wij op dit moment met een team van ongeveer 10 mensen. Dat is inclusief de oprichter en mijzelf. Wanneer wij samen een VOF maken van de site, hoe zit dat dan met deze vrijwilligers? Moeten we die gaan betalen? Ik zie namelijk dat zij volgens de kvk niet in aanmerking komen voor een vrijwilliger vergoeding. Kan ik deze mensen zonder betaling hun werk voort laten zetten of moet ik ze een contract aanbieden?

 

Hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid over geven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Natuurlijk mogen anderen vrijwillig en belangeloos meehelpen.

(Dat is nou precies wat er hier op Higherlevel gebeurt!)

 

Jullie moeten er wel (vind ik) voor zorgen dat dit duidelijk is voor iedereen, dus niet dat straks iemand een gedeelte van de winst gaat claimen omdat hij/zij dacht "mee te doen" in de VOF, in dienst te zijn of dergelijke.

Link naar reactie
  • 0

Het spreekt voor zich dat we dan duidelijk hebben wie er vrijwilliger is en wie niet. Op dat gebied lees ik dan wel dat er sprake is van een 'verstandhouding' omdat wij zeggen wie wat schrijft.

 

Maar begrijp ik goed dat vrijwilligers dus gewoon door kunnen gaan met wat ze al deden?

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft ze niet te betalen.

Maar als je toch 'iets' wilt doen, zijn er ook nog tal van mogelijkheden.

Zo kun je toch eens kijken naar een vrijwilligersvergoeding, dat weet ik niet precies hoe dat werkt,

maar lijkt me wel mogelijk.

Verder kun je natuurlijk allerlei zaken om het werk heen goed regelen, zoals een onkostenvergoeding.

Bedrijfsuitjes e.d, ook al is het een borrel o.i.d.

eindejaars kun je iets doen.

gratis gebruik van de diensten die je aanbiedt....

Link naar reactie
  • 0

Vrijwilligers zijn op de hoogte en gaan akkoord.

Het is ook niet de bedoeling dat wij 2 er full-time aan gaan verdienen. We zullen geld dat 'verdient' wordt, weer in de site stoppen. Wellicht eens in de zo veel tijd een bbq/borrel voor de redactie.

Link naar reactie
  • 0

Heb je ook nagedacht over aansprakelijkheden t.a.v. je vrijwilligers?

Overigens begeef je je m.i. op een hellend vlak áls er sprake is van 'vrijwilligerswerk' voor een vennootschap die geen maatschappelijk doel nastreeft. Als er dan wel sprake is van een gezagsverhouding en instructie, dan is het wachten op de eerste loonvordering ;)

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.