Een ANBI-instelling heeft ons benaderd of wij ze willen ondersteunen met het (gratis) leveren van spullen die zij voor hun projecten kunnen gebruiken (in dit geval in Afrika). Het lijkt ons prima om dat te doen, maar we vragen ons even af hoe dit fiscaal zit.
Van ingekochte voorraad geven we dus een deel weg aan de betreffende stichting, het is dus geen gelddonatie. Als ik op zoek ga vind ik vooral informatie over geldgiften, maar dat is dus bij ons dus niet van toepassing.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marco72
Marco72
Een ANBI-instelling heeft ons benaderd of wij ze willen ondersteunen met het (gratis) leveren van spullen die zij voor hun projecten kunnen gebruiken (in dit geval in Afrika). Het lijkt ons prima om dat te doen, maar we vragen ons even af hoe dit fiscaal zit.
Van ingekochte voorraad geven we dus een deel weg aan de betreffende stichting, het is dus geen gelddonatie. Als ik op zoek ga vind ik vooral informatie over geldgiften, maar dat is dus bij ons dus niet van toepassing.
[verandering: titel aangepast]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51225-goede-doel-bedrijfsgoederen-leveren-in-natura/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag