• 0

Na 20 jaar zware tijden [verkoop en plaatsing parketvloeren]

Hallo allemaal,

 

Ik ben 59 en zit al 30 jaar in de parketvloeren. In 1996 met succes voor mezelf begonnen en ik vind dit nog steeds het leukste vak dat er is. Ik lever mooie vloeren voor mijn klanten en zo verkopen ze zichzelf, tot de crisis kwam......

 

Door de crisis minder omzet gedraaid. Ik heb echter flink in mijn kostenposten zitten schrappen en kon het redelijk volhouden. Vóór de crisis had ik een omzet van 250.000 Euro en die is gedaald naar zo'n 150.000 Euro.

 

Nu is de situatie echter nijpend geworden. In 2014 moest ik een omzetbelasting suppletie over een aantal voorgaande jaren betalen die 11400 Euro groot was. En dat kwam net op een slecht moment.

Mijn vrouw had net chemo therapie gehad en mijn omzet was gedaald naar onder de ton met veel minder marge. Ik draaide dus verlies.

 

In ieder geval heb ik deze schuld nu totaal terugbetaald maar zit ik wel met een bankschuld van 25.000 Euro en heb ook niet veel werk in het verschiet.

 

Bovendien heb ik al twee jaar geen loonbelasting betaald want ik heb 3 studerende zoons waar ik toch met 2000 Euro per maand van rond moet zien te komen. Ik heb uitstel van aangifte (over 2014) tot 1 mei 2016 gekregen. De vooraftrek gaat gewoon door.

 

Dus nu zit ik in de situatie dat ik straks 24.000 (Over twee jaar) Euro belasting moet betalen en dat kan ik dus niet.

 

Ik heb al een aantal hulpgroepen benaderd: MKB doorstart die zegt dat ik een trap onder mijn kont moet hebben maar verder niets doet. Krediet krijg ik niet meer. Ik heb een pand wat nu getaxeerd is op 550.000 Euro met een hypotheek van 350.000 Euro. Ze vinden mijn huidige salaris te laag om extra krediet te verstrekken.

 

Verder ben ik bezig met een BBZ aanvraag. Ik hoop dat daar wat uit komt.

 

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat hier veel know how zit op dit gebied. Wellicht dat er mensen zijn die nog mogelijkheden zien.

 

In ieder geval alvast bedankt iedereen die hier input geeft!

 

[verandering: titel verduidelijkt]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wellicht cliché, maar ga kijken wat je 20 jaar geleden deed wat jouw bedrijf zo succesvol maakte, ik snap dat tijden veranderen, maar vandaag de dag zijn er nog steeds succesvolle ondernemers die starten.

 

Dus ga precies na wat jij deed toen je 250 000 omzet had, en probeer dit opnieuw te doen, de crisis de schuld geven is makkelijk, maar iedereen heeft daar 'last' van. Succes en positief denken :-)

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn je kosten allemaal, Parketman, behalve je prive lasten.

 

Heb je personeel, kun je je inkoopcondities verbeteren, heb je een bedrijfspand?

 

Repareer je ook beschadigde parketvloeren.

 

Hoe groot is je netwerk, wat doe je aan netwerken?

 

De bouw trekt weer wat aan, biedt dat nog perspectief?

 

Alleen parketvloeren, of ook kurk, laminaat, PVC, tapijt, ophangen van raamdecoraties misschien.

:)

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hallo Parketman,

 

Wat uiteindelijk de oorzaken zijn waarom het in de loop der tijd slechter is geworden is vaak voor de ondernemer zelf moeilijk te ontdekken. In de loop der tijd ontstaat er door diverse redenen de zogenaamde "tunnelvisie" waardoor je geen helder overzicht meer hebt. Het is uiteraard van belang deze oorzaken snel op te sporen, te analyseren en aan te pakken.

 

De meeste ondernemers gaan prioriteiten geheel verkeerd leggen en één van de éérste zaken die men doet is gaan "schuiven" met belastingen. Dit is niet goed en op langere termijn kan dit je ondergang worden. Er zijn wel degelijk andere mogelijkheden die je nu niet ziet, mede door de privé-problemen die ik in je uitleg lees.

 

Daar het oplossen van problemen die jij nu hebt mijn dagelijkse werkzaamheden zijn wil ik geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen je aanbieden eens naar je situatie te willen kijken.

Om exact te kunnen bepalen wat nodig is heb ik uiteraard meer informatie nodig.

Via mijn profiel kun je me een PM sturen of rechtstreeks een mail.

 

Groet,

Ben

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht cliché, maar ga kijken wat je 20 jaar geleden deed wat jouw bedrijf zo succesvol maakte, ik snap dat tijden veranderen, maar vandaag de dag zijn er nog steeds succesvolle ondernemers die starten.

 

Dus ga precies na wat jij deed toen je 250 000 omzet had, en probeer dit opnieuw te doen, de crisis de schuld geven is makkelijk, maar iedereen heeft daar 'last' van. Succes en positief denken :-)

Bedankt voor je suggestie, ik stel het zeer op prijs.

 

Toen ik die omzet had, hadden we een hoogconjunctuur. Je moest het wel erg slecht doen wilde je geen succes hebben. Toen adverteerde ik gericht in de dagbladen en kon daaruit ook succes halen.

 

Inmiddels ben ik geheel andere strategieën gaan toepassen. Goede website met blog die altijd op de eerste pagina van Google staat. Hieraan kan ik ook zien dat, en dat is een feit, er minder aanvragen komen. Verder koppelingen naar Facebook en Twitter.

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn je kosten allemaal, Parketman, behalve je prive lasten.

 

Heb je personeel, kun je je inkoopcondities verbeteren, heb je een bedrijfspand?

 

Repareer je ook beschadigde parketvloeren.

 

Hoe groot is je netwerk, wat doe je aan netwerken?

 

De bouw trekt weer wat aan, biedt dat nog perspectief?

 

Alleen parketvloeren, of ook kurk, laminaat, PVC, tapijt, ophangen van raamdecoraties misschien.

:)

 

 

 

Hoi Rive,

 

Eigenlijk heb ik geen kosten. Het pand waar ik woon verhuurt aan het bedrijf. Ik huur al jaren min of meer dezelde ZZP ers in. Dus alleen bij een order maak ik de kosten die ik weer terug verdien.

 

Netwerken is niet mijn sterkste kant. Ik denk dat daar nog veel te verbeteren valt.Ik hoor echter wel van collega's dat ze allemaal lopen te "knijen" op het moment. Bovendien ben ik dit jaar een paar grote (project) klanten verloren.

 

Verder zit ik niet in "de loop" en je kunt zelfs zeggen dat dat waarschijnlijk een reden is van de teruggang maar dat betwijfel ik. Iemand die een echte parketvloer zoekt gaat de media af en zoekt alle goede zaken binnen een bepaalde straal op. Voornamelijk op het internet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Parketman,

 

Wat uiteindelijk de oorzaken zijn waarom het in de loop der tijd slechter is geworden is vaak voor de ondernemer zelf moeilijk te ontdekken. In de loop der tijd ontstaat er door diverse redenen de zogenaamde "tunnelvisie" waardoor je geen helder overzicht meer hebt. Het is uiteraard van belang deze oorzaken snel op te sporen, te analyseren en aan te pakken.

 

De meeste ondernemers gaan prioriteiten geheel verkeerd leggen en één van de éérste zaken die men doet is gaan "schuiven" met belastingen. Dit is niet goed en op langere termijn kan dit je ondergang worden. Er zijn wel degelijk andere mogelijkheden die je nu niet ziet, mede door de privé-problemen die ik in je uitleg lees.

 

Daar het oplossen van problemen die jij nu hebt mijn dagelijkse werkzaamheden zijn wil ik geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen je aanbieden eens naar je situatie te willen kijken.

Om exact te kunnen bepalen wat nodig is heb ik uiteraard meer informatie nodig.

Via mijn profiel kun je me een PM sturen of rechtstreeks een mail.

 

Groet,

Ben

 

Hallo Ben,

 

Natuurlijk grijp ik je aanbod met beide handen aan. Je hebt PB.........

 

Link naar reactie
  • 0

Beste

 

"Verder zit ik niet in "de loop" en je kunt zelfs zeggen dat dat waarschijnlijk een reden is van de teruggang maar dat betwijfel ik. Iemand die een echte parketvloer zoekt gaat de media af en zoekt alle goede zaken binnen een bepaalde straal op. Voornamelijk op het internet."

 

Ben je er heel zeker van dat je op Google goed gevonden wordt? Lopen de bezoekersaantallen op je site op of gaan ze omlaag? Google past je resulataten aan aan je zoekgeschiedenis. Vast erg voor de handliggende vraag, maar wie weet ben je er met wat SEO weer bovenop.

Link naar reactie
  • 0

Verder zit ik niet in "de loop" en je kunt zelfs zeggen dat dat waarschijnlijk een reden is van de teruggang maar dat betwijfel ik. Iemand die een echte parketvloer zoekt gaat de media af en zoekt alle goede zaken binnen een bepaalde straal op. Voornamelijk op het internet.

 

De klant die tegenwoordig op zoek gaat via internet wil meestal naast informatie ook een prijs zien, vermeld daarom gewoon de vierkante meter prijzen van de diverse soorten waar je afbeeldingen van online hebt staan.

En vergis je niet, als de potentiële klant een goed gevoel krijgt bij jouw product is heel Nederland je afzetgebied als je dat tenminste zelf wilt.

Mensen zijn best bereid om een afstand te rijden voor een product en bedrijf waar ze online al een goed gevoel bij hebben, maar dan moet je wel openingstijden hanteren en de potentiële klant niet eerst een afspraak laten maken om de showroom te mogen bezoeken, dat werkt in deze tijd echt niet meer.

 

Wens je veel succes.

Albert

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste parketman,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Met een omzet die teruggelopen is van 250k naar jarenlang 150k naar 100k kun je niet als zelfstandige (eenling) blijven ondernemen. Die 2000 EURO onttrekking per maand lijkt me niet reëel als je inkoopkosten hebt en ZZP-ers inhuurt voor uitvoering van het werk. Zie ook de schuldpositie die alleen maar op dreigt te lopen.

 

Wat is de gerealiseerde omzet van 2015 tot op vandaag? Heb je een boekhouder?

 

In welke richtingen (globaal) studeren je zoons? Kunnen zij van waarde zijn voor de onderneming? En kun je zelf projecten plaatsen? Reparaties verrichten of onderhoud plegen? Weet je waar jouw vloeren liggen?

 

Het klinkt mij heel dubbel als je zelf veel internetwerkzaamheden oppakt, maar weinig of niks oplevert bij klanten. Je verdient dus alleen op een product, niet op arbeid zoals het lijkt. Ben je het gezicht van jouw onderneming als je weinig netwerkt? Hoe kun je binnen de genoemde omzetten een paar grote (project) klanten verliezen?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Parketman,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Met een omzet die teruggelopen is van 250k naar jarenlang 150k naar 100k kun je niet als zelfstandige (eenling) blijven ondernemen. Die 2000 EURO onttrekking per maand lijkt me niet reëel als je inkoopkosten hebt en ZZP-ers inhuurt voor uitvoering van het werk. Zie ook de schuldpositie die alleen maar op dreigt te lopen.

Hallo Highio,

 

Dank je voor je reactie. Ik begrijp dit antwoord niet. Met een marge van 40% verdien ik op anderhalve ton nog altijd genoeg om van te leven. Ik heb praktisch geen kosten in de b.v. investeringen doe ik nu natuurlijk niet. Met het zelf leggen van een aantal vloeren gaat de marge omhoog doordat ik niemand inhuur.

Mede door de situatie met mijn vrouw is de omzet nog verder gedaald omdat ik inderdaad het laatste jaar minder alert heb gereageerd.

De jaren 2009 t/m 2013 heb ik de broekriem privé aangetrokken met de gedachte dat de zaak wel weer zou aantrekken. Alleen de laatste twee jaar ben ik iin de problemen gekomen

Wat is de gerealiseerde omzet van 2015 tot op vandaag? Heb je een boekhouder?

Ik zit nu op zo'n 80.000 Euro en ik heb een boekhouder.

In welke richtingen (globaal) studeren je zoons? Kunnen zij van waarde zijn voor de onderneming? En kun je zelf projecten plaatsen? Reparaties verrichten of onderhoud plegen? Weet je waar jouw vloeren liggen?

Mijn zonen studeren aan de HAN en Helicon, de jongste is bezig met eindexamen HAVO. Zij hebben geen van alle interesse in de zaak.

Natuurlijk weet ik waar AL mijn vloeren liggen. En ik leg zelf, pleeg zelf onderhoud en doe zelf reparaties en restauraties. Behalve uiteraard bij vloeren die ik uitbesteedt aan ZZP ers.

Het klinkt mij heel dubbel als je zelf veel internetwerkzaamheden oppakt, maar weinig of niks oplevert bij klanten. Je verdient dus alleen op een product, niet op arbeid zoals het lijkt. Ben je het gezicht van jouw onderneming als je weinig netwerkt? Hoe kun je binnen de genoemde omzetten een paar grote (project) klanten verliezen?

Wat klinkt dubbel? Wie heeft hier gezegd dat ik niets oplever bij klanten als ik de enige ben die de laatste 30 jaar hier de bron van inkomsten ben met mijn zaak. Ik probeer op dit forum een aantal positieve/constructieve reacties te krijgen. Iedereen die een beetje verstand van zaken heeft weet dat de bouw en de woninginrichting behoorlijke klappen hebben gehad de laatste jaren.

Ik verdien op product net zoveel als op arbeid.

Inderdaad, netwerken is niet mijn sterkste kant heb ik al gezegd, daarom sta ik hier open voor suggesties op dat gebied. (En op alle andere gebieden)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Parketman,

 

bedankt voor je toelichting. Mijn eerste inschatting kan dan op operationele punten misschien niet overal correct zijn, ik ben blij dat je zelf ook legt, onderhoudt en repareert. Dat 'dubbele' zat dus in mijn gedachte van het volledig uitbesteden van legwerk aan ZZP-ers.

 

Bijgedachte is dat zoons misschien de zaak kunnen bewaken als jij legt, zouden kunnen flyeren en mogelijk meer al is hun studie van primair belang. Ze zijn goedkoper dan welke ZZP-er dan ook.

 

Ik zou je wel graag de ernst van je financiële positie op het hart willen drukken. Natuurlijk heb je ook meer kosten (mee te rekenen), al heb je kennelijk een pand in bezit en misschien iets met vier wielen wat rijdt. Dat is je enige redding op dit moment, maar dit kan niet voortduren op deze basis. Je hebt een marge van zegge 40% op 80 of 100k jaaromzet. Dat is helaas de realiteit. Dat heb je zelf ook aangegeven met het betaalprobleem van diverse belastingen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

...waarvoor respect, maar je hebt daarbij dringend meer dan alleen (anonieme) forumhulp nodig.

 

Hoeveel van de adressen waar jouw vloeren liggen, heb je afgelopen twee/drie jaar bediend? Alle adressen die je niet hebt benaderd of bezocht daar zitten omzetkansen als je je kenbaar maakt als de leverancier van de vloer.

 

Heb je over de genoemde termijn nog wel geinvesteerd in vernieuwing van je assortiment?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

...waarvoor respect, maar je hebt daarbij dringend meer dan alleen (anonieme) forumhulp nodig.

 

Hoeveel van de adressen waar jouw vloeren liggen, heb je afgelopen twee/drie jaar bediend? Alle adressen die je niet hebt benaderd of bezocht daar zitten omzetkansen als je je kenbaar maakt als de leverancier van de vloer.

 

Heb je over de genoemde termijn nog wel geinvesteerd in vernieuwing van je assortiment?

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Inderdaad ben ik mijn klantenbestand aan het nabellen en heb er al enige feedback over terug gehad. Ik heb er al wat omzet door gegenereerd door ze te bellen over het aanschaffen van luchtbevochtigers. Ik heb er ook een paar afspraken over gemaakt om de vloeren eventueel een opknapbeurt te geven. Bedankt voor de tip!

 

Gisteren heb ik een vertegenwoordiger over de vloer gehad met een nieuw produkt. Binnenkort kan ik ermee aan de slag.

 

Verder blijf ik mij profileren als een zaak die in het hogere segment zit. Iedereen kan tegenwoordig een stelling met multiplanken verkopen maar de echte know how van 30 jaar parketvloeren blijft toch mijn ding. Patroonvloeren, massieve planken tot 50 cm breed bijv. en deze dan uiteraard met de nieuwste kleuren en verlijmingen toepassen. Onzichtbare afwerkingen. Bamboevloeren met doorgaande meubelpanelen. Verder verkopen we ook een alternatief op de PVC vloeren die een milieu keurmerk heeft. Vanaf 39,50 inclusief Btw heb je al een echt houten vloer van 18 cm breed.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Krediet krijg ik niet meer. Ik heb een pand wat nu getaxeerd is op 550.000 Euro met een hypotheek van 350.000 Euro. Ze vinden mijn huidige salaris te laag om extra krediet te verstrekken.

 

Het lijkt me dat hier toch linksom of rechtsom ruimte zou moeten zitten voor een korte-termijnoplossing. Hoeveel banken heb je gesproken?

 

In hoeverre kun je met alle ervaring en know-how een zijstapje maken? Kun je opleidingen geven? Eventueel samen met je vaste leverancier andere vloerenleggers opleiden, je kennis delen? Advieswerk?

 

Zijn er keurmerken die van je kennis gebruik kunnen maken bij geschillen?

 

Waarom zijn je grote klanten afgehaakt? Prijs? Geen vraag? Goedkoper alternatief?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mooi zijstapje van Frans, zou je een werkstagiair kunnen opnemen en opleiden?

 

Naast luchtbevochtigers zou je ook kunnen denken aan bijverkoop van vloerbeschermingsmiddelen (dopjes, viltjes, glijders). Doe je daar al iets mee?

 

Nog weer een andere richting (zie ook reactie van Meubelmaker): lowboards, zitblokken, zuilen, vensterbanken, muurplanken of wandpanelen aanbieden. Je kunt immers verstekzagen en lijmen en hebt toegang tot materiaal en noemt zelf al bamboevloeren die doorlopen in de wand.

 

Ik zie ook regelmatig slordig plintwerk op/boven mooie vloeren, waar dezelfde vaardigheid voor nodig is.

 

Ook al zit je niet in de loop, met bovengenoemde zaken kun je 'oude' klanten en passanten wel interesseren. Succes!

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Goede website met blog die altijd op de eerste pagina van Google staat. Hieraan kan ik ook zien dat, en dat is een feit, er minder aanvragen komen. Verder koppelingen naar Facebook en Twitter.

 

Wat is je definitie van een goede website?

 

Wanneer is de website gemaakt?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo, daar komen een paar goede ideeën voorbij, hartelijk dank, ik ga er zeker wat mee doen!

 

Frans:

 

Ik doe projecten en consumenten dus dat is afgedekt.

 

Highio:

 

Accessoires heb ik al, je kunt het zo gek niet verzinnen. Ik zal dit zeker gebruiken voor mijn feedback naar klanten.

 

RiVe:

 

De website is uit 2014 en ik onderhoud hem met een CMS (content management system) dat on the fly bijgehouden wordt. Ik maak ca. 1x per maand een blogpagina die doorgelinkt wordt naar Twitter, Facebook en Google+. Verder wordt hij voortdurend aangepast met de nieuwste producten.

Link naar reactie
  • 0

De website is uit 2014 en ik onderhoud hem met een CMS (content management system) dat on the fly bijgehouden wordt. Ik maak ca. 1x per maand een blogpagina die doorgelinkt wordt naar Twitter, Facebook en Google+. Verder wordt hij voortdurend aangepast met de nieuwste producten.

 

Ik heb je daar een persoonlijk bericht (pb) over gestuurd, omdat ik nou eenmaal als moderator net even wat meer kan zien dan overige leden.

Ik denk dat er nog redelijk wat winst in je website zit die je er niet uithaalt.

 

 

Link naar reactie
  • 2

Ik doe projecten en consumenten dus dat is afgedekt.

 

Stuur me dan even via mail wat foto´s en beschrijvingen van je mooiste project.

 

Of , liever nog, schrijf een artikel met de 5 meest vergeten aandachtspunten bij projectinrichting als je de tijd kunt vinden.

 

Ik heb een blogje (inmiddels wel wat groter dan dat, maar zo voelt het nog steeds) dat door vrijwel de hele kantoorinrichtingsmarkt gelezen wordt en ik reserveer graag wat ruimte om je als expert te presenteren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik zie ook regelmatig slordig plintwerk op/boven mooie vloeren, waar dezelfde vaardigheid voor nodig is.

 

 

 

Dat triggert bij mij het volgende idee.

 

Ook ik erger me wel eens aan slordig plintwerk. We moeten ook eerlijk zijn, die beschadigen gemakkelijk door een stofzuiger of schuivende meubelstukken, die raken los, die sluiten niet meer mooi aan doordat de ondervloer een millimeter ingezakt is door een zware kast, etc.

 

Zou je een 'herplint' service kunnen opzetten (plus een beetje ander onderhoud indien nodig) om weer een frisse look te geven aan een wat oudere vloer? Bijvoorbeeld bij een renovatie of bij een verandering van huurder.

 

Is natuurlijk voor de klanten een stuk goedkoper dan een nieuwe vloer.

 

Misschien doe je dit al wel als je klanten erom vragen, maar het lijkt me nu typisch iets wat je gemakkelijk als 'specialiteit' kunt promoten en als afzonderlijk product kunt verkopen.

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

De website is uit 2014 en ik onderhoud hem met een CMS (content management system) dat on the fly bijgehouden wordt. Ik maak ca. 1x per maand een blogpagina die doorgelinkt wordt naar Twitter, Facebook en Google+. Verder wordt hij voortdurend aangepast met de nieuwste producten.

 

Ik heb je daar een persoonlijk bericht (pb) over gestuurd, omdat ik nou eenmaal als moderator net even wat meer kan zien dan overige leden.

Ik had 'm anders zo gevonden met google...

 

Op zich vind ik het een prima website.

 

Ik denk dat alleen adverteren via de eerste plek op google search niet voldoende is.

 

Wat is je doelgroep? Kleine/grote kantoren? (Vermogende) particulieren? Openbare ruimtes zoals ziekenhuizen, zwembaden, winkels, museums etc?

 

Zoek je doelgroep op en maak (persoonlijk) contact, laat je folder en visitekaartje achter. Een website is slechts een hulpmiddel voor de reclame.

 

Doe een brainstorm sessie met je partner en zoons. Laat alle creatieve ideeën toe, zelfs de meest bespottelijke. Belangrijkste onderwerpen:

- Hoe verhogen we de omzet?

- Hoe verlagen we de kosten?

 

Zet alle ideeën op een whiteboard. Zoals gezegd, ook de meest belachelijke. Slaap er met z'n allen een paar nachtjes over. Daarna kun je gaan doorstrepen.

 

Ideeën kosten niets. Ze zijn gratis, en met de juiste stemming komen ze ongeremd. Daar heb je helemaal geen dure adviseurs voor nodig. Eerste besparing al binnen :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Iedereen kan tegenwoordig een stelling met multiplanken verkopen maar de echte know how van 30 jaar parketvloeren blijft toch mijn ding. Patroonvloeren, massieve planken tot 50 cm breed bijv. en deze dan uiteraard met de nieuwste kleuren en verlijmingen toepassen. Onzichtbare afwerkingen. Bamboevloeren met doorgaande meubelpanelen. Verder verkopen we ook een alternatief op de PVC vloeren die een milieu keurmerk heeft. Vanaf 39,50 inclusief Btw heb je al een echt houten vloer van 18 cm breed.

 

Hier zocht ik naar, staat dit vermeld op de homepage van je website? Leest iemand die op zoek is naar een parketvloer, meteen op je site waarom hij/zij bij jou moet zijn.

 

Ik heb je website ook bekeken :).

 

 

Link naar reactie
  • 1

We zijn weer een paar stappen verder. Gesprek gehad met de gemeente over de BBZ, ging mijns inszien goed. Ze komen begin volgend jaar met een expert.......

 

Ben gesproken van het forum en een heel constructief gesprek gehad. Dank je wel Ben!

 

Frans een stukje aangeleverd voor zijn office blog over "de vijf valkuilen van projectvloeren"

 

En natuurlijk weer een stuk actiever achter mijn zaak gaan staan. Meer gaan bellen naar mogelijke prospects, iedereen die ik ken via de zaak gebeld over luchtbevochtigers . Hier heb ik inmiddels behoorlijk wat acties uitgehaald ( luchtbevochter verkocht-gesprek over de vloer-langsgaan om service te verlenen etc. etc.)

 

Door al deze activiteiten ben ik weer een stuk positiever daarom wil ik iedereen van dit geweldige forum hartelijk bedanken voor de constructieve ideeën! :)

 

Natuurlijk ben ik er nog niet, maar het begin is er en we gaan er weer tegenaan!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.