• 0

Hallo allemaal,

Al enige tijd heb ik het idee (en de droom) om een eigen woonaccessoires-lijn te beginnen.

Ik heb al vaak gegoogled maar gek genoeg krijg ik haast geen informatie over hoe je zoiets kunt aanpakken, waar je op moet letten etc.

Google laat info zien over personen die al een eigen lijn hebben.

Iemand toevallig een idee? Alle informatie, links of zoektips zijn heel erg welkom

Groetjes

Asmaa

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51233-eigen-lijn-woonaccessoires-hoe/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Zoek in plaats daarvan hoe je een eigen onderneming start (en een ondernemingsplan opstelt) en je kunt blijven lezen tot het einde der tijden :D

Vergeet ook zeker niet rond te speuren op het forum.

Zoek vervolgens leveranciers en groothandels die de producten leveren die je wilt verkopen. Of contacteer de makers direct (bijvoorbeeld in het buitenland).

Ga je voor een webwinkel, of is er een plan voor een fysieke winkel?

Met andere woorden, begin bij het begin en ga dan telkens een stapje verder.

Het kan zeker helpen om met andere soortgelijke of verwante bedrijven te spreken (zolang deze geen concurrentie vormen).

In ieder geval veel succes. Een droom is mooi, maar het waarmaken van een droom is nog veel mooier.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

• 0

Beste Drafatino,

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Er zijn grofweg twee oplossingen:

1. Inkopen

2. Ontwikkelen en produceren

(of een combinatie van 1 en 2)

Probeer het idee uit te werken, hoe concreter hoe beter om een inschatting te kunnen maken of dit een onderneming kan worden. Wat is jouw achtergrond? M.a.w. wat is je vertrekpunt of perspectief?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0
Al enige tijd heb ik het idee (en de droom) om een eigen woonaccessoires-lijn te beginnen.

Ik heb al vaak gegoogled maar gek genoeg krijg ik haast geen informatie over hoe je zoiets kunt aanpakken, waar je op moet letten etc.

Jaah, sommige mensen dromen van hun eigen sportauto. Als je ooit van je fantasie iets wil maken, zul je van die bank af moeten en de echte wereld in. Er staat geen handleiding op Google.

De meeste woonaccessoires ontstaan uit licentiecontracten. Vul maar in, Mexx, Laura Ashley of Ralph Lauren. Die hebben een naam en sluiten contracten af met behangproducenten, fabrikanten van beddegoed en kussentjes. Mexx is zelfs door zo'n contract manufacturer overgenomen. Als je onbekend bent, wil niemand een licentiecontract afsluiten. Tenzij je natuurlijk veel geld meeneemt, dan kun je gewoon bestellen. Maar dan moet je nog verkopen.

Begin maar eens met een kleine serie op Etsy.com. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Middels Google kan je ver komen, de vraag is met welke zoekwoorden je aan de slag gaat. Wees creatief. Dan kom je vanzelf op de juiste site's en blogs. Kijk eens op de site van de KvK en Het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE). Zelf ben ik al ruim 4 jaar bezig. Stap voor stap kom je verder en met ondernemende mensen in contact. Overal krijg je weer iets mee.

[Mod edit: aub geen werving en links naar eigen sites in reacties]

www.sidano.eu

Voordelige rieten en rotan manden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar