• 0

Tariff / HS Codes China

Beste ondernemers,

 

Momenteel ben ik bezig een zending "verf" naar China te verzenden. De ontvangende partij moet hiervoor eerst een ontvangstvergunning voor aanvragen. Hiervoor zijn o.a. HS/tariff codes voor nodig.

 

De codes die ik gebruik komen uit het Gebruikstarief (DTV - Douane Tarief Voorziening)

Echter krijg ik van de ontvanger te horen dat de codes niet werken.

 

Weet iemand of er in China met andere codes gewerkt wordt? Of dat er iets is veranderd waardoor ik inderdaad met oude codes werk?

 

De desbetreffende codes zijn:

 

3209100000 3208201090 3814000000

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een HS-code kent strikt gesproken maar 6 posities. In de EU en China (en andere landen die goederencodes gebruiken die gebaseerd zijn op het Harmonised System) is een goederencode dan ook maar tot 6 posities hetzelfde, vanaf positie 7 (tot 22 in de EU) kunnen landen er hun eigen invulling aan geven. Het is dus goed mogelijk dat een complete EU goederencode (8 posities bij uitvoer) afwijkt van een complete Chinese code.

 

Wijkt de code al op positie 1 t/m 6 af dan is er verschil van inzicht over de tarifering.

 

In beginsel zal de Chinees, aangezien hij zeer waarschijnlijk ook verantwoordelijk is voor de invoeraangifte bij de Chinese douane, zelf de juiste Chinese goederencode moeten bepalen.

 

DTV is niet geschikt om goederencodes van landen buiten de EU te bepalen, daarvoor kan je beter terecht in de Market Access Database.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.