• 0

Verkeerd ICT-personeel

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 18 jaar en ik heb een website die heel goed kan verkopen omdat het iets unieks is waar bijna geen concurrentie in zit, maar ik zit met een probleem. Ik was 2 jaar geleden begonnen maar nog geen meter opgeschoten omdat ik elke keer de verkeerde ict persoon aan neem die er niks van begrijpt want ik wil dat me website vernieuwd en verbeterd word. Ik heb nu iemand die weer niks van begrijpt (4de persoon) Ik vind het heel erg jammer omdat ik steeds niet kan beginnen en ik heb nu ook niet veel geld. Door telkens de verkeerde personen is mijn 2 jaar voor niks gegaan.. Zelf heb ik veel kennis in verkoopgebied omdat ik nogal in een ondernemers familie zit die me ondersteunt.

Ik hoop dat ik van jullie goede tips zal krijgen ???

Met vriendelijke groet

 

[verandering: bericht naar juiste board verplaatst en titel verduidelijkt]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een van de moderators hier zegt altijd "Pay peanuts, get monkeys" - als de standaard webwinkelsoftware niet voldoende is en je dus maatwerk nodig hebt, dan heb je simpelweg geld nodig om daarvoor te betalen.

 

Tenzij ik je verkeerd begrijp, natuurlijk... ;)

 

Oh, ik zie net je eerdere draadje waar je heel veel advies hebt gekregen, maar geen enkele vraag beantwoord hebt. Gaat dat hier anders zijn?

Link naar reactie
  • 0

Het zou ook kunnen dat jou uitleg wat je exact wilt niet duidelijk en helder is voor degene die je inhuurt. Gezien er toch al vier mensen zijn die het volgens jou niet "begrijpen" kan ik me voorstellen dat onduidelijke instructies tevens een oorzaak kunnen zijn.

 

Groet,

Ben

 

Mijn uitleg is heel erg duidelijk want zo ingewikkeld leg ik het niet uit, maar de probleem is vooral dat ze eerst akkoord gaan en daarna altijd met een excuus komen

 

Link naar reactie
  • 0

Een van de moderators hier zegt altijd "Pay peanuts, get monkeys" - als de standaard webwinkelsoftware niet voldoende is en je dus maatwerk nodig hebt, dan heb je simpelweg geld nodig om daarvoor te betalen.

 

Tenzij ik je verkeerd begrijp, natuurlijk... ;)

 

Oh, ik zie net je eerdere draadje waar je heel veel advies hebt gekregen, maar geen enkele vraag beantwoord hebt. Gaat dat hier anders zijn?

 

Het is niet echt een webwinkel wat ik wil, maar een vergelijkings site. Ik word alleen zo gefrusteerd dat ik niet kan beginnen. Soms krijg ik het gevoel dat onderneming misschien niks voor mij of juist alleen maar pech heb. Ik ben ook ene kant bang als ik dan veel geld er in steek dat ik weer een zelfde situatie krijg

 

Mijn excuses voor me vorige bericht waarbij ik niet kon reageren door omstandigheden

Link naar reactie
  • 0

Kan het niet gewoon zijn dat wat jij wilt niet te bouwen is met 2.000 euro?

Dat kun je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen, ja.

 

Als je een serieuze vergelijkingssite in elkaar wilt laten zetten, inclusief een goed ontwerp en alles wat er verder bij komt kijken als bijvoorbeeld marketing, dan ga je met 2K niet ver komen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hello,

 

Een idee is ook om eerst goed op papier te zetten wat je wilt bereiken (heb je zeker gedaan) met schema's.

Een IT persoon vinden die eerst als een architect deze stappen op papier zal zetten met IT taal: zo hebben we dat gedaan in de startup waar ik werk.

De CEO had een idee, en er was geen software beschikbaar.

Ze schakelde een vriendin ICT maar legde eerst het idee neer bij een ontwikkelaar die blij was omdat hij de ruimte had om te experimenteren. Maar hij moest van de ICT vriendin het ontwerp krijgen in IT taal. Toen hij dat zag, toen begreep hij beter waarom hij een totale nieuwe software moest ontwikkelen en aan de slag ging.

We zijn nu een paar maanden verder in de 2e fase van ons project waar wij een andere ontwikkelaar hebben ingehuurd, niet omdat de eerste het werk niet goed deed (integendeel) maar omdat de eerste maar te weinig mensen werkte om het project voor ons verder te dragen.

Link naar reactie
  • 0

Een van de moderators hier zegt altijd "Pay peanuts, get monkeys"

Dat dus. Als je een professioneel bedrijf inhuurt heb je dat probleem niet, maar dan moet je niet op SiteDeals ofzo iemand gaan uitzoeken die 1 of 2 tientjes per uur vraagt.

 

Een professional is "duur", maar nu heb je al 2 jaar geen omzet en heb je waarschijnlijk al 4 mensen moeten betalen terwijl het niet opgelost is.

 

Daarnaast zal een ervaren professional ook beter weten te achterhalen wat je precies bedoelt.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een jongen van 18 jaar en ik heb een website die heel goed kan verkopen omdat het iets unieks is waar bijna geen concurrentie in zit, maar ik zit met een probleem. Ik was 2 jaar geleden begonnen maar nog geen meter opgeschoten omdat ik elke keer de verkeerde ict persoon aan neem die er niks van begrijpt

Ik wil niet meteen heel negatief zijn, maar als je nu 18 bent...hoe heb je dan 'personeel' kunnen aannemen? Op je 16e en 17e ben je volgens mij wettelijk handelingsonbekwaam.

 

Verder komt uit je verhaal naar voren dat jij de enige constante factor ben in het aannemen van verkeerd personeel. Als ik iemand op personeelszaken had zitten die tot 4 keer toe de 'verkeerde' persoon zou aannemen, dan zou ik eerder denken dat er iets mis gaat bij de persoon die het personeel aanneemt dan bij de mensen die worden aangenomen.

 

Aangezien je zelf al aangeeft dat het allemaal aan het personeel ligt en dat jij de werkopdrachten fabelachtig kunt uitleggen, is er denk ik niet zo veel dat wij nog voor je kunnen betekenen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet weer over onduidelijke schrijfstijl beginnen want dan krijg ik meteen weer een kneus (en dat is een kras op mijn tere zieltje).

 

Maar hier is weer een heerlijke verwarring aan het ontstaan.

Volgens mij heeft TS geen personeel in dienst genomen maar gewoon een website bouwer ingehuurd.

Prins heeft de indruk dat het om personeel gaat. Is dat een grapje of denk je dat echt?

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heeft TS geen personeel in dienst genomen maar gewoon een website bouwer ingehuurd.

Prins heeft de indruk dat het om personeel gaat. Is dat een grapje of denk je dat echt?

TS spreekt zelf over het feit dat hij telkens de verkeerde personen 'aanneemt'. Aannemen impliceert dat hij het over personeel heeft. Maar omdat ik bij die kwalificatie zo m'n vraagtekens (of ironietekens) zet, had ik personeel tussen aanhalingstekens gezet.

 

Overigens maakt het voor de handelingsonbekwaam niets uit. Als het geen personeel is, dan is het een simpele webbouwer. Maar ook die kun je eigenlijk niet zelfstandig inhuren, als je 16 of 17 bent.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Een van de moderators hier zegt altijd "Pay peanuts, get monkeys"

Dat dus. Als je een professioneel bedrijf inhuurt heb je dat probleem niet, maar dan moet je niet op SiteDeals ofzo iemand gaan uitzoeken die 1 of 2 tientjes per uur vraagt.

 

Een professional is "duur", maar nu heb je al 2 jaar geen omzet en heb je waarschijnlijk al 4 mensen moeten betalen terwijl het niet opgelost is.

 

Daarnaast zal een ervaren professional ook beter weten te achterhalen wat je precies bedoelt.

 

 

 

Ja maar stel als er een server probleem onstaat en daardoor kan een klant niet inloggen, en dit gebeurt bijv 1x per week. Dan lijkt het mij lastig of een bedrijf mij wel elke keer snel gaat helpen. Ik denk dat dit makkelijker is als ik iemand ken in me buurt

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een jongen van 18 jaar en ik heb een website die heel goed kan verkopen omdat het iets unieks is waar bijna geen concurrentie in zit, maar ik zit met een probleem. Ik was 2 jaar geleden begonnen maar nog geen meter opgeschoten omdat ik elke keer de verkeerde ict persoon aan neem die er niks van begrijpt

Ik wil niet meteen heel negatief zijn, maar als je nu 18 bent...hoe heb je dan 'personeel' kunnen aannemen? Op je 16e en 17e ben je volgens mij wettelijk handelingsonbekwaam.

 

Verder komt uit je verhaal naar voren dat jij de enige constante factor ben in het aannemen van verkeerd personeel. Als ik iemand op personeelszaken had zitten die tot 4 keer toe de 'verkeerde' persoon zou aannemen, dan zou ik eerder denken dat er iets mis gaat bij de persoon die het personeel aanneemt dan bij de mensen die worden aangenomen.

 

Aangezien je zelf al aangeeft dat het allemaal aan het personeel ligt en dat jij de werkopdrachten fabelachtig kunt uitleggen, is er denk ik niet zo veel dat wij nog voor je kunnen betekenen.

 

Ik heb dit idee ook aan ondernemers vertelt die veel ervaring hebben, hun zeiden dat mijn plan heel duidelijk is en de uitleg ook maar hun hadden zelf ook geen ict ervaring. Van de 4 personelen stak 2 personelen geen tijd in, de andere ging later stoppen omdat die compagnon niet akkoord ging. Ik ben zelf niet geld kwijtgeraakt aan hun. Mijn afspraak was wanneer de website goed draait betaal ik ze uit. Alleen me 2 jaar is voor niks weg gegaan

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect, maar je bent 17 of misschien net 18 en je hebt een budget van 2.000 euro.

Kan het niet gewoon zijn dat wat jij wilt niet te bouwen is met 2.000 euro? Dat je daarom uitkomt bij bouwers met te weinig ervaring?

 

Kun je vertellen welke ervaring de ontwerpers hebben die je al benaderd hebt?

 

Groet

Joost

 

Mijn personelen zijn zelf allemaal studenten die wat bij wouden verdienen en heel goedkoop deden, gelukkig had ik ze nog niet uitbetaald voordat ze er vandoor gingen

Link naar reactie
  • 0

Beantwoord de vragen uit dit en je vorige topic nu eens concreet. Dat lijkt me zo aardig voor onze beeldvorming en misschien leer je daar achteraf gezien ook meer van dan wat je nu misschien denkt.

 

Anders een tip: ga lekker Googlen op 'comparison script' en zoek net zo lang door, totdat je een systeem vindt wat goeddeels aan jouw eisen voldoet. Veel standaard webshops hebben ook een productvergelijkingsfunctie. Voor een paar tientjes of anders paar honderd EURO zou je dit zelf draaiend moeten kunnen krijgen.

 

Waarom zouden handige scholieren en studenten dit niet kunnen installeren? En ben je feitelijk al ondernemer of is dit vooralsnog hobby of fantasie?

 

Excuses en beleefdheden als bedankjes heb je niks aan als het verder gesukkel blijft. Als ondernemer word je op resultaat afgerekend en daar ben je zelf verantwoordelijk voor met daarbij als factoren kennis, vaardigheden, planning (timing) en geluk. Steun van familie lijkt wel tegen te vallen als je na twee jaar hier staat.

 

Waarom zou je zelf een website willen ontwikkelen en exploiteren als je naar eigen zeggen zo'n goede verkoper bent?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beantwoord de vragen uit dit en je vorige topic nu eens concreet. Dat lijkt me zo aardig voor onze beeldvorming en misschien leer je daar achteraf gezien ook meer van dan wat je nu misschien denkt.

 

Anders een tip: ga lekker Googlen op 'comparison script' en zoek net zo lang door, totdat je een systeem vindt wat goeddeels aan jouw eisen voldoet. Veel standaard webshops hebben ook een productvergelijkingsfunctie. Voor een paar tientjes of anders paar honderd EURO zou je dit zelf draaiend moeten kunnen krijgen.

 

Waarom zouden handige scholieren en studenten dit niet kunnen installeren? En ben je feitelijk al ondernemer of is dit vooralsnog hobby of fantasie?

 

Excuses en beleefdheden als bedankjes heb je niks aan als het verder gesukkel blijft. Als ondernemer word je op resultaat afgerekend en daar ben je zelf verantwoordelijk voor met daarbij als factoren kennis, vaardigheden, planning (timing) en geluk. Steun van familie lijkt wel tegen te vallen als je na twee jaar hier staat.

 

Waarom zou je zelf een website willen ontwikkelen en exploiteren als je naar eigen zeggen zo'n goede verkoper bent?

 

Groet,

 

Highio

 

Ik heb alleen geen kennis in het ict gebied daarom had ik daarvoor mensen nodig maar helaas waren het vooral ongemotiveerde mensen. Ik ben wel een goed verkoper maar dat kan ik alleen via internet doen en alleen met me website.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb alleen geen kennis in het ict gebied daarom had ik daarvoor mensen nodig maar helaas waren het vooral ongemotiveerde mensen. Ik ben wel een goed verkoper maar dat kan ik alleen via internet doen en alleen met me website.

 

Misschien dan toch hier beginnen te lezen, gaat je heel veel geld besparen. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik ben wel een goed verkoper maar dat kan ik alleen via internet doen en alleen met me website.

Ik begrijp iets niet. Je zegt dat je een 'goed verkoper' bent. Maar je schrijft ook dat verkopen op internet alleen gaat via een website (lijkt me logisch).

 

Maar in welke zin ben jij een 'goed verkoper'? Kan je goed praten of goed onderhandelen? Dat lijkt me allemaal niet zo relevant voor een website.

 

Vertaal eerst je 'verstand van verkopen' naar een schets van je website. Gewoon met pen en papier op een paar A4tjes. Als je dat hebt kun je aan iedereen laten zien hoe je website werkt. Dan is het daarna alleen nog een kwestie van zoeken naar de juiste programmeur die dit voor jou kan maken.

 

Als je puur een goed verkoper of handige handelaar bent is daar ook niks mis mee. Maar dan moet je niet zelf een website gaan maken maar gewoon lekker gaan handelen op Marktplaats, Ebay of de Albert Cuyp.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.