• 0

Ons bedrijf groeit maar problemen met marketing

Hallo,

 

Wij hebben een bedrijf in keukens en het gaat goed zoals dit hoort.

Echter is onze reclame niet heel uitgebreid omdat wij niet goed weten hoe we voor betere reclame moeten zorgen zodat er meer klanten onze website ontdekken en meer bestellingen kunnen ontvangen.

 

We maken genoeg reclame via Marktplaats, en staan heel hoog in Google.

Maar toch missen we een aantal belangrijke factoren zoals bijvoorbeeld een samenwerking aangaan met een tijdschrift in meubels branche, etc.

 

Welke externe reclame instanties kunnen wij ons nog op beroepen?

Bestaan er bedrijven die reclame kunnen uitvoeren op de juiste plekken voor elke soort branche?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jullie al heel hoog in Google staan, is het misschien de moeite waard om te kijken of deze bezoekers tot meer conversie kunnen leiden. Niet dat ze direct online een keuken zouden kopen (ik ken niemand die dat zou doen zonder eerst te kijken), maar je kunt bijvoorbeeld wel manieren vinden om ze sneller naar de showroom te laten komen.

 

Vorig weekend ben ik naar een conferentie geweest over het optimaliseren van je online conversie. Er kwamen allerlei manieren voorbij om je website beter te maken. De video's van dit jaar staan nog niet online, maar deze van vorig jaar is ook al de moeite waard: https://vimeo.com/113325231. Daar kun je misschien wel iets mee. En anders heb ik nog wel veel meer inspiratielinks voor je.

 

Over offline reclames weet ik ook wel wat, maar op basis van wat je schrijft, zie ik vooral kansen voor je website.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

En wat bedoel je met offline reclame?

Uiteraard is er veel potentie op mijn website en heb ongeveer per maand 27.000 bezoekers.

Ze komen veel via Google en zoals Marktplaats en andere adverteer groepen.

Bestaat er een applicatie, die men kan installeren in de site om precies na te checken waar de meeste bezoekers vandaan komen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, vraag je dit voor de Nederlandse, Vlaamse/Belgische of Benelux markt? Dit lijkt me wel van belang om bij aanvang te vermelden.

 

HL is daarbij een discussie- of kennisforum, geen marktplaats voor producten en diensten.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als moderator zie ik meer dan andere gebruikers. Je e-mailadres biedt daarbij meer mogelijkheden/inzichten dan leden zonder deze informatie kunnen verzinnen. Een reclamestrategie voor een willekeurig keukenbedrijf is nogal abstract...

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet aan de orde, maar om een gefundeerd advies te kunnen verstrekken, is vaak meer informatie en inzicht in de casus vereist. Dient alle reclame voor het verkrijgen van websitebezoekers of is er bijvoorbeeld ook een fysieke showroom?

 

Waarom zou je bij dit soort open vragen onder alias willen werken?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

......

Echter is onze reclame niet heel uitgebreid omdat wij niet goed weten hoe we voor betere reclame moeten zorgen zodat er meer klanten onze website ontdekken en meer bestellingen kunnen ontvangen.

 

Dit zijn 2 verschillende doelen, ookal hebben ze vaak een grote overlap.

Meer bezoekers betekent niet per sé meer bestellingen en soms is ook mogelijk om meer bestellingen uit hetzelfde aantal bezoekers te halen.

(In het ideale scenario vallen de 2 doelen wel samen door meer relevante (jouw doelgroep die ook daadwerkelijk iets wilt bestellen ipv bijv. plaatjes verzamelen voor pinterest :p ) bezoekers te trekken.

Met google-analytics moet het in ieder geval mogelijk zijn om een hoop data te verzamelen om te zien of er duidelijke momenten zijn dat potentiële klanten afhaken.

 

We maken genoeg reclame via Marktplaats, en staan heel hoog in Google.

Maar toch missen we een aantal belangrijke factoren zoals bijvoorbeeld een samenwerking aangaan met een tijdschrift in meubels branche, etc.

 

Waarom missen jullie dit?

 

Zo even voor de vuist weg ben ik geneigd te concluderen dat jullie dus heel erg product gedreven adverteren, maar is er een merkidentiteit? Hebben jullie een onderscheidende propositie die verder gaat dan bijvoorbeeld 'we verkopen dit' of 'we zijn het voordeligst'?

(Deze conclusie baseer ik op hoe er op Marktplaats geadverteerd wordt: draait puur om product en soms ook locatie en op Google: zoekwoorden (maw ook producten). In magazines gaat het echter vaak om sfeer en uitstraling: merkbeleving.

Via Marktplaats en Google komt men via het product bij de sfeer ("ik zoek een huppeldepup, even kijken: klik: oh wat leuk!"). In een glossy komt men via de sfeer bij het product ("Dit ziet er leuk uit. Wat is dit?"). (Ik ga er voor het gemak van uit dat er ook sfeervolle foto's of video's of de website staan.)

 

Welke externe reclame instanties kunnen wij ons nog op beroepen?

Bestaan er bedrijven die reclame kunnen uitvoeren op de juiste plekken voor elke soort branche?

 

Hahaha, die eerste vraag klinkt bijna als: is er een subsidieregeling waar we aanspraak op kunnen maken? ;)

Er zijn natuurlijk legio reclamebureau's, positioneringsexperts, marketinggoeroes en merkactivatieteams die je in zou kunnen schakelen.

Ik ken er wel een paar, die jullie allicht kunnen helpen.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Met 27000 bezoekers per maand lijkt mij het zeer, zeer waardevol om een zo goed mogelijke analyse toe te passen.

 

Vervolgens kan je op basis van analyse gegevens, bijvoorbeeld uit Analytics, een aangepaste campagne opzetten om te zorgen voor een hogere conversie.

 

Hierbij is het belangrijk om te checken wie er op jouw website komt (welk land, SPAMref, etc.), wat deze bezoekers daadwerkelijk zien/ lezen, waar ze afhaken, etc.

 

Nu geldt voor dergelijke producten natuurlijk dat maar een heel klein deel ook echt komt om te kopen. Het is vaak een grote uitgave.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is er veel potentie op mijn website en heb ongeveer per maand 27.000 bezoekers.

Ze komen veel via Google en zoals Marktplaats en andere adverteer groepen.

Bestaat er een applicatie, die men kan installeren in de site om precies na te checken waar de meeste bezoekers vandaan komen?

 

Wat ik niet helemaal begrijp:

 

Hoe weet je hoeveel bezoekers je hebt, dat de meeste via Google en Marktplaats en andere adverteergroepen komen, zonder dat je een "applicatie... om te checken waar de meeste bezoekers vandaan komen" / analyse tool hebt?

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0
Wat bedoel je hier precies mee

Ik denk dat Puur wil aangeven dat je door tijd te steken in het beter schrijven van de Adsense/Adwords teksten je ook geld kunt besparen. Hoe beter de teksten, hoe meer er op geklikt wordt en dat telt ook mee in de prijs die Google rekent voor je advertentie.

Maar bovenal door betere teksten te schrijven die voor meer omzet of bezoekers zorgen kun je enorm besparen. Het mooie van Google Adsense/Adwords/Analytics is dat je dat allemaal heel goed kan meten en vergelijken en dus dagelijks kan bijsturen zoals al een paar keer is beschreven.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Goed om te horen dat het goed gaat met het bedrijf. Zoals ik kan lezen gaan er heel veel zaken goed met het bedrijf. Het is nu zaak voor jezelf om de huidige resultaten te analyseren om te kijken hoe je hier nog meer effect mee kan krijgen. Door hier actief mee bezig te gaan kun je hier nog veel meer uithalen. Als je conversie nu 2% is en je verhoogd dit naar 4% dan pak je veel meer omzet. Voor de offline marketing kan je voor jezelf kijken welke magazines voor jullie interessant zijn en gewoon de stap zetten om hier te gaan adverteren.

 

Maar zoals ik het lees ga je online goed maar kun je dit nog verder verbeteren waardoor je bereik en omzet flink kunnen verhogen/vergroten.

Ga voor vrijblijvend optimalisatie advies naar http://www.12klik.com

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je hier precies mee

Ik denk dat Puur wil aangeven dat je door tijd te steken in het beter schrijven van de Adsense/Adwords teksten je ook geld kunt besparen. Hoe beter de teksten, hoe meer er op geklikt wordt en dat telt ook mee in de prijs die Google rekent voor je advertentie.

Maar bovenal door betere teksten te schrijven die voor meer omzet of bezoekers zorgen kun je enorm besparen. Het mooie van Google Adsense/Adwords/Analytics is dat je dat allemaal heel goed kan meten en vergelijken en dus dagelijks kan bijsturen zoals al een paar keer is beschreven.

 

Correct!

 

https://puurhost.nl - Hosting zoals wij hem zelf graag zien!
Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je hier precies mee

Ik denk dat Puur wil aangeven dat je door tijd te steken in het beter schrijven van de Adsense/Adwords teksten je ook geld kunt besparen. Hoe beter de teksten, hoe meer er op geklikt wordt en dat telt ook mee in de prijs die Google rekent voor je advertentie.

Maar bovenal door betere teksten te schrijven die voor meer omzet of bezoekers zorgen kun je enorm besparen. Het mooie van Google Adsense/Adwords/Analytics is dat je dat allemaal heel goed kan meten en vergelijken en dus dagelijks kan bijsturen zoals al een paar keer is beschreven.

 

Correct!

 

 

 

Oké, we snappen wel dat dit inderdaad betere resultaten kan boeken.

Kan men ook een ervaren google schrijver in handen nemen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan iemand die teksten goed kan opstellen, rekening houdend met de manier waarop google informatie 'leest'? Er zijn legio schrijvers van webteksten te vinden, gewoon iemand zoeken waarvan de stijl je aanspreekt.

 

 

 

Dat is inderdaad wat er hiermee bedoeld word.

Zoals u wellicht heeft kunnen merken is dit niet onze sterke troef.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal echt van offline afraden en focus op Google en andere kanalen! Mensen gaan echt niet meer door folders bladeren. Met 27.000 bezoekers kan je makkelijk goed testen en alle online kanalen goed optimaliseren.

 

Er zijn nog steeds mensen die folders doorbladeren, maar offline is ruimer dan alleen folders.

Het domein van glossies is enorm gesegmenteerd: hierdoor zou het heel goed mogelijk kunnen zijn op heel direct bij de doelgroep in beeld te komen. Maar dat moet dan wel even goed gecheckt worden. En vervolgens moet het dan in een vorm gegoten worden die de doelgroep aanspreekt en past bij het merk/de webwinkel.

 

En dat brengt me bij een eerdere vraag van mij, die nog niet beantwoord is:

wat is nu precies het echte probleem met de marketing?

Is er een merkidentiteit voor de website/webwinkel/winkel of is alle marketing tot nog toe zoekwoord-gebaseerd geweest?

Ik begrijp dat jullie redelijk tot goed gevonden worden, maar tussen de regels door lijkt de oorspronkelijke vraag meer over naamsbekendheid te gaan dan over SEO.

 

Waarbij ik wil onderstrepen wat door velen al is aangegeven: kijken of de conversie van de website verhoogd kan worden is altijd nuttig. Net als het verbeteren van SEO. (Mits de baten opwegen tegen de kosten, uiteraard.)

 

Maar gevonden worden via Google is natuurlijk niet hetzelfde als top of mind zijn als de go to website voor keukens.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.