• 0

Starters zijn de dupe van afschaffing 'Tante Agaath-regeling'

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja zoiets had ik vanmorgen ergens ook al gelezen. Niet zo mooi. Wanneer gaat het precies in?

 

Als ik het goed begrijp dan gaat het om 150 miljoen euro schade. (wordt niet geinvesteerd ?) Daarvan 30%-50% belasting voordeel: levert op een bezuiniging van 50-75 M euro.

 

Alle kleine beetjes helpen bij bezuinigingen, maar wat is 50 miljoen euro op 10 Miljard? Plus dat je een hoop kleine startende zelfstandigen een hoop ongerief geeft.

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Of de afschaffing ook echt doorgaat weet ik niet.

Is weer zo'n Bezuinigings-ideetje van ons nieuwe kabinet.

 

It wonders me elke keer dat als er bezuinigd moet worden dat dat meestel richting belastingen is.

Terwijl ik van mening ben dat ik daar toch echt al genoeg geld binnenkomt.

Maar dat gaat waarschijnlijk in een pot om belastingadviseurs eens een goede opleiding voor te geven. Voorlopig maken ze nog steeds een zooitje van mijn belastingpapieren (1999, 2000, 2001 en 2002).

 

Statement ... ik heb het HELEMAAL gehad met belasting .... grrrrrrrr ... sorry dat ik hier even mijn ongerief spui !

 

Ga ik nu weer in de zon zitten !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Een half procent.

 

Niet om anderen mede Nederlanders tegen het hoof te stoten, is mijn mening dat in het over gereguleerde land (met daarop de uitzonderingen), er geen prettig ondernemersklimaat heerst.

 

Dat is ook de reden (Waarvoor ik Nancy Rappoldt bedank voor het nogmaals onder de aandacht brengen van dreamstart.nl) dat ik zeer content ben met deze forum.

 

Alhoewel ik meer pro zelfregulering ben met een belasting druk van +/- 25 tot 30%. Dan kunnen gelijk een heleboel regels en voorzieningen geschrapt worden (Wat echt kosten bespaart voor het land) en men is meer gewillig om dan belasting te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Alhoewel ik meer pro zelfregulering ben met een belasting druk van +/- 25 tot 30%. Dan kunnen gelijk een heleboel regels en voorzieningen geschrapt worden (Wat echt kosten bespaart voor het land) en men is meer gewillig om dan belasting te betalen.

 

Een flat rate en het afschrijven van aftrekposten werkt beter dan het huidige progressieve tarief. Voorlopig probeert den haag om meer inkomsten uit verkeersovertredingen te halen (om hier maar weer eens over te beginnen)

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ben nog steeds boos !!!!!!!!!!!!

 

Maareh ... alridy .... alles afschaffen behalve Dreamstart .... anders heb ik geen inkomsten meer om de belasting te betalen !

 

Maar .... laat dit alsjeblieft niemand in het verkeerde keelgat schieten .... ga er maar vanuit dat ik geen verstand van belastingen heb en de belastingen niet van mij !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Okay, okay .... ik moet toegeven dat ik vorige week in mijn persoonlijke malaise "blauwe enveloppen" op de deurmap zat, waarvan er geen één klopte !

Had het dus duidelijk over de Belastingdienst zelf en niet over de "startersinitiatieven" vanuit de overheid !

 

Maareh ... misschien is het interessant om daar een discussie over te starten?

Welke startersinitatieven zijn er en worden wel/niet gewaardeerd door starters ?

Waar ligt de behoefte van de starter zelf ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Laatste info over de Tante Agaathregeling (op dit moment overigens Fiscale Durfkapitaalregeling genaamd):

 

De regeling bestaat thans uit drie faciliteiten:

 

1. Een vrijstelling voor de investeerder van box III inkomen (maximum Euro 48.441 per persoon);

 

2. Een heffingskorting van 1.3% van de investering (dit is een belastingteruggave);

 

3. een progressieve belastingaftrek bij niet succesvolle investeringen.

 

Al met al een mooie fiscale faciliteit.

 

Volgens de wetgever wordt onderdeel 2 hiervoor per 1 januari 2003 afgeschaft. Punt 1 en 3 blijven vooralsnog overeind. Dus, hoewel iets minder gunstig, de regeling blijft nog wel overeind.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.