Naar wat ik kan vinden moeten bij een verschuiving van aandelen deze aandelen worden ge/verkocht tegen reële waarde. Hoe kun je dit nu voorkomen als de uitgangssituatie / gedachte als volgt is:
* Verwacht waardestijging in 5 jaar, zaak loopt goed
* Afspraak: als doelen (groei) in aankomende 5 jaar gerealiseerd worden, wordt verhouding om niet 50-50, er hoeft niet voor de aandelen betaald te worden
Waarschijnlijk kan dat laatste dus niet. Zijn hier andere constructies / ideeën voor? Had zelf bedacht dat het ook kan dat we nu al naar 50-50 te gaan, en dan, als doelen niet gehaald worden, de aandelen terug te geven. Maar ook in dit geval zullen aandelen niet "teruggegeven" kunnen worden neem ik en en zullen ze ook dan gekocht/verkocht moeten worden. En symbolisch voor 1 euro kan dus niet.
Hoe kun je dat kopen / verkopen voorkomen? Kan wat we willen uberhaupt wel?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mkbedrijfje
mkbedrijfje
Goedemiddag,
Naar wat ik kan vinden moeten bij een verschuiving van aandelen deze aandelen worden ge/verkocht tegen reële waarde. Hoe kun je dit nu voorkomen als de uitgangssituatie / gedachte als volgt is:
* 30-70 verdeling op dit moment
* Waarde onderneming waarschijnlijk 0, ivm schulden uit aanloopperiode (5 jaar)
* Verwacht waardestijging in 5 jaar, zaak loopt goed
* Afspraak: als doelen (groei) in aankomende 5 jaar gerealiseerd worden, wordt verhouding om niet 50-50, er hoeft niet voor de aandelen betaald te worden
Waarschijnlijk kan dat laatste dus niet. Zijn hier andere constructies / ideeën voor? Had zelf bedacht dat het ook kan dat we nu al naar 50-50 te gaan, en dan, als doelen niet gehaald worden, de aandelen terug te geven. Maar ook in dit geval zullen aandelen niet "teruggegeven" kunnen worden neem ik en en zullen ze ook dan gekocht/verkocht moeten worden. En symbolisch voor 1 euro kan dus niet.
Hoe kun je dat kopen / verkopen voorkomen? Kan wat we willen uberhaupt wel?
Groet!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51313-aandelenverhoudingen-wijzigen-in-de-toekomst-of-nu-waarde-vs-fiscaliteiten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag