• 0

Goedkope zakelijke (spaar)rekening

Beste HL'ers,

 

Ik heb een vraag waar ik helaas nog niet een oplossing voor heb gevonden. Op dit moment heb ik een zakelijke rekening lopen, maar vanwege de hoge kosten en omdat wij al onze betalingen via een Payment Service Providers (PSP) regelen ben ik aan het kijken of er een mogelijkheid is om hiervan af te stappen. Het probleem is dat mijn PSP niet wil uitbetalen op een prive rekening en daarmee zit ik dus vast aan een zakelijke rekening.

 

Omdat ik de rekening niet gebruik dacht ik dat het misschien een oplossing zou zijn om gebruik te maken van enkel een spaarrekening voor het ontvangen van de betalingen. Nu hebben veel banken de mogelijkheid om gratis een zakelijke spaarrekening af te nemen, enkel is het dan verplicht om daar ook een reguliere rekening bij af te nemen. Mijn vraag is dus; weet iemand waar het mogelijk is om een zakelijke spaarrekening af te sluiten waarbij er ook geld op gestort kan worden?

 

Overigens sta ik ook open voor adviezen waar ik een goedkope betaalrekening kan vinden, mocht bovenstaande niet mogelijk/ legaal zijn. Op dit moment lijkt knap daarin de beste oplossing zijn maar ik hoor het graag mocht iemand daarin een beter idee hebben.

https://puurhost.nl - Hosting zoals wij hem zelf graag zien!
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee volgens mij bestaat die mogelijkheid niet, een spaarrekening is namelijk een totaal ander product dan een betaalrekening, hij is gratis omdat het transactievolume normaal laag is en je toch al betaald voor de afschrijving bij je betaalrekeing naar de spaarrekening en de storting op de betaalrekening als je spaartegoed opneemt.

So wie so kunnen derden niet overboeken op een spaarrekening vandaar dat je ook een reguliere rekening nodig hebt..

 

Je vraag valt een beetje in de categorie "ik vind het openbaar vervoer zo duur, als ik op de treeplank van de trein ga zitten aan de buitenkant hoef ik dan niet te betalen voor de trein?"

 

 

De goedkoopste zakelijke betaalrekening vind je volgens mij op dit moment bij KNAB

 

Verder zijn er ook PSP's die geen eisen stellen aan het type rekening waar zij op storten en ik vraag me ook af hoe een psp dat controleert, volgens mij is dit een eis die ze niet kunnen controleren. De bank gaat ze in elk geval geen informatie daarover geven.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Puurhost.nl,

 

wat is het verschil tussen kosten betalen aan een psp of bank? Zonder transacties kost een zakelijke bankrekening toch ook niet zo gek veel? Daarbij neem ik aan dat je toch zeker ook uitgaande betalingen hebt?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie allen voor deze verhelderende antwoorden. Wel voel ik mij nog even verplicht om te melden dat ik het zeker geen probleem vindt om te betalen voor diensten die ik gebruik. Mijn 'probleem' zit hem er in dat ik op dit moment kosten maak die mijn inziens niet nodig zouden hoeven zijn. Mijn PSP betaald mij 8x per jaar uit, de hoeveelheid transacties die over de rekening lopen zijn dan ook niet echt de moeite, en dat terwijl deze mij wel 12euro per maand kost, exclusief kosten voor alle transacties.

 

Ik ga mij in ieder geval eens verdiepen in KNAP!

 

 

https://puurhost.nl - Hosting zoals wij hem zelf graag zien!
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.