• 0

Inventaris boeken in SnelStart

Hoi allemaal,

 

Ik ben een beginnende ondernemer en ben mij nu aan het verdiepen in boekhouden.

Ik heb voor het programma SnelStart gekozen.

Nu heb ik waarschijnlijk voor veel mensen een hele gemakkelijke vraag, maar ik kom er zelf niet uit.

 

Ik heb een laptop gekocht en wil deze nu boeken op inventaris.

Op de laptop zit een hoog BTW-tarief.

Ik heb een grootboekrekening inventaris aangemaakt in SnelStart, omdat SnelStart deze niet automatisch heeft.

De grootboekrekening heb ik functie 0(diversen gegeven) (waarschijnlijk gaat het hier mis).

Ik heb dit gedaan, omdat SnelStart dit zelf aangeeft.

 

Ik citeer: "Indien een grootboekrekening onder geen enkele rekeningfunctie valt kunt u rekeningfunctie 0 (Diversen) gebruiken, bijvoorbeeld: afschrijvingen, privérekeningen, inventaris, etc."

 

Maar als ik nu mijn laptop boek op inventaris staat er BTW 0%.

Het lijkt mij toch dat ik dan de functie van inventaris aan moet passen naar fucntie 30 inkopen/kosten alle BTW tarieven.

 

Vervolgens kan ik zelf kiezen welk tarief op dat moment geldig is voor inventaris. Meestal zal dit het hoge tarief zijn.

 

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken!

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Balansrekening aanmaken inventaris met bv rekeningnummer 110

Dan functie 30 kiezen.

Dan Balans kiezen

Kostenplaatsen nee kiezen

Rubriek balans en dan opslaan

 

Daarna naar boekhouden en naar inkoopboek

boeking ingeven en bij grootboekrekening 'inventaris' zoeken. Als het goed is kun je er nu op plaatsen en het juiste btw tarief kiezen.

daarna opslaan.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie!

 

Ja precies hoe ik het gedaan heb, alleen dan van functie 0, functie 30 maken."

 

Maar waarom zegt SnelStart dan: " Indien een grootboekrekening onder geen enkele rekeningfunctie valt kunt u rekeningfunctie 0 (Diversen) gebruiken, bijvoorbeeld: afschrijvingen, privérekeningen, inventaris, etc."

Link naar reactie
  • 0

omdat activeren (op de balans zetten) een specifieke handeling (kennelijk met functie 30) is, blijkbaar is de toelichtende tekst van snelstart bij functie 0 onjuist of onduidelijk

 

mod pet op

maar je vraag is veel te specifiek voor een forum als HL, dit neigt naar pakketondersteuning we kunnen onmogelijk voor elk pakket forum-ondersteuning bieden.

 

als je precies wilt weten welke functie je op welk moment moet gebruiken en waarom inventaris wordt vermeld bij functie 0 dan zou ik gewoon even met snelstart zelf bellen of mailen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is een algemene vraag over moderatie en daarom reageer ik even:

 

Beide vragen zou je ook op een specifieker forum (product/thema/gebruikers) kunnen stellen en anders is er vaak nog een klantenservice waar je als zakelijk afnemer terecht kunt. Beide topic starters zouden zich eerst zelf kunnen oriënteren, waarbij Hans in ieder geval nog om ervaringen vraagt.

 

Bij constatering van een medemod hebben we inmiddels honderdplus topics over dit administratiepakket. Het is 'slechts' een opmerking met verwijzing van Roel, bij overtreding van forumregels wordt een topic doorgaans gesloten.

 

Modgroet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.