• 0

Andere verpakking buitenlands merk

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag aan jullie. Ik wil een product uit Engeland inkopen om het hier te verkopen in Nederland. Ik heb via het merk geprobeerd om exclusiviteit te krijgen als enigste inkoper in Nederland, maar hier willen ze alleen aan als ik direct voor 30.000 pond inkoop. Nu dacht ik aan een mogelijkheid om het product uit verpakking te halen en in nieuwe verpakking (met of zonder ander merknaam) te gaan verkopen. Dit zodat ik andere ondernemers niet op het idee laat komen om rechtstreeks zelf het product in te gaan kopen. Ik hoor graag jullie reacties.

 

Groeten Chantal.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap het probleem niet zo. Je bent blijkbaar wel in staat het product in kleinere oplages op te kopen, zie ik dat goed? Waarom zou je ze dan niet in hun huidige verpakking doorverkopen? Of kun je het product alleen inkopen onder de voorwaarde dat je het niet doorverkoopt?

 

Heb je hier iets aan?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Hier is meer informatie nodig. Er is jurisprudentie waarbij het niet was toegestaan om het merk te verwijderen en een nieuw merk aan te brengen. (meen een heftruckfabrikant)

 

Als de alleen de inhoud van de verpakking het merk bevat, bijvoorbeeld koffie, dan loop je weinig risico dat de merkhouder je gaat aanpakken. Niemand kan namelijk zien dat je het product omgepakt hebt.

Als je Beats koptelefoons importeert en je haalt de merkkenmerken weg dan kom je wel in de problemen omdat de merkhouder zich kan een zal verzetten tegen gebruik van zijn specifieke vormgeving. Iedereen zal meteen de Beats kenmerken herkennen.

 

Mijn vraag is dus: om wat voor product gaat het? En is het product uit de merkverpakking nog herkenbaar voor de ingewijden of de consument?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook als je in staat zou zijn om die grote hoeveelheid in te kopen, heb je nog geen exclusiviteit want Europa kent een vrij verkeer van goederen. Het staat ondernemers vrij om in te kopen bij een groothandel in de UK of Duitsland, en dat kan jij dus ook.

 

Welk voordeel je hebt aan omverpakken is niet duidelijk. Wil je voorkomen dat de concurrent op een idee gebracht wordt? Met een beetje pech ligt het echte product daar straks alsnog en zit jij met een duurdere variant. Want opnieuw verpakken voegt kosten toe.

 

Kun je trouwens niet wat verder in de aanvoerketen aankloppen, bij de toeleverancier van jouw leverancier?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Welke andere voorwaarden stelt deze partij? Een minimale afname lijkt me redelijk als jij exclusiviteit eist. Hoe onoverkomelijk is deze hoeveelheid? Als je deze omzet niet meent te kunnen maken dan zou je de hele onderneming kunnen heroverwegen, want je gaat ongetwijfeld opstartkosten maken.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag aan jullie. Ik wil een product uit Engeland inkopen om het hier te verkopen in Nederland. Ik heb via het merk geprobeerd om exclusiviteit te krijgen als enigste inkoper in Nederland

 

Heb je nu het merk niet wakker geschud.

Link naar reactie
  • 1

Het is voor een klein bedrijf niet vreemd om bang te zijn voor concurrentie van met name grotere bedrijven. Je kan die angst verlammend laten werken en proberen je product of bron zo veel mogelijk geheim te houden, maar dat is op de lange termijn moeilijk vol te houden.

 

In de praktijk werkt het vaak juist omgekeerd. Als je de angst omzet naar actie om naast je “super” product ook extra service te bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een blog of (nog beter) vlog, en in te zetten op maximale web aanwezigheid, heb je een voorsprong op de concurrentie.

 

Concurrentie zal je dan zelfs kunnen helpen omdat een deel van de mensen die interesse hebben in het product / merk via de concurrent door de voorsprong op Internet naar jou zullen komen. Bovendien werkt concurentie vrijwel altijd marktveruimend. Het maakt dus niet uit of ook anderen het product gaan verkopen als je zelf maar meer gaat verkopen.

 

Kortom ik zou zeker niet ompakken, ook als dat weinig of geen problemen geeft, maar maximaal de positieve kanten van het product benutten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook zeker niet ompakken, juist omdat dat een reële kans op volkomen onnodige problemen en kosten geeft.

 

Ompakrisico's, deugdelijke verpakking, vereisten ten aanzien van die verpakking (wat moet er op staan) en last but not least productaansprakelijkheid omdat je je presenteert als fabrikant.

 

Het middel is in dit geval al snel erger dan de kwaal...snel vergeten! :)

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.