• 0

meeverhuizen pensioen bv

beste forumleden,

 

Ik heb een bv waarin nog hoofdzakelijk mijn pensioen in eigen beheer zit. Stel ik wil verhuizen naar Tsjechie of Hongarije, kan de bv dan meeverhuizen en moet ik dan daar de belastingen over de pensioenuitkeringen betalen?

 

mt vr gr

Hanson

 

 

[mod edit: topictitel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Hanson,

 

Bij verhuizing naar het buitenland wordt het pensioen voorzien van een conserverende aanslag voor de duur van 10 jaar. In het Belastingplan 2016 vervalt die 10 jaar, zit er geen limiet meer aan de periode. De BV kan dus niet zonder fiscale consequenties worden verhuisd.

 

Zie ook deze link over de wijziging van de conserverende aanslag: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2015/09/15/maatregelen-tegen-belastinglek-bij-emigratie

 

Groeten

Wim

Wim Schreuder, registerpensioenadviseur

www.hls-pensioen.nl

Link naar reactie
  • 0

Hanson, dat zou maar zo kunnen, maar de finesses daarvan ken ik niet en zal mede afhankelijk zijn van het belastingverdrag met het betreffende land. Raadpleeg daarvoor s.v.p. een fiscalist die ook ervaring heeft met fiscaliteiten in het buitenland. Feit is in ieder geval dat de fiscus een dik slot op het pensioen heeft gezet.

Wim Schreuder, registerpensioenadviseur

www.hls-pensioen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.