Vandaag in de Zibb nieuwsbrief een stuk over de chiknip met als conclusie: "Na tien jaar rommelen, beseffen instellingen als DNB en Interpay dat de consument wellicht niet onwillig is, maar dat de chipknip te onhandig is."
Een mening waar ik het absoluut niet mee eens ben, of zit ik met mijn hoofd in de grond?
Volgens mij is het iets wat bij veel mensen tussen de oren zit, wat aangepraat is. Eén van de punten die genoemd wordt is het gevaar van weinig saldo. Als ik met een lege portemonnee bij de winkel sta kan ik het "saldo" toch ook niet aanvullen? Dan blijft alleen het argument staan dat men moeilijk kan controleren wat het saldo is.
Daar valt mogelijk wel wat te verbeteren. Zelf kreeg ik jaren geleden bij de introductie een kastje waarmee ik thuis heel eenvoudig zelf het saldo kan bekijken en zelfs kan opladen. Dit lijkt me zeer waardevol voor de stimulering. Maar zelfs als dat er niet is, er zijn voldoende gelegenheden om het saldo te bekijken. Als je afrekent kun je namelijk kijken wat je saldo nog is, wordt het te laag weet je dat je een oplaadpunt moet gaan zoeken (het zou zeker wel een verbetering zijn om dit ook direct bij de kassa te kunnen doen)
Ik zie gewoonweg géén negatieve punten aan de chipknip voor mij als gebruiker en ik zie ook veel voordelen voor de ondernemer. Als ik kijk hoe snel chippen werkt bij de Hema en bij de V&D, waar ik al betaald heb terwijl de cassiere nog aan het inpakken is ;)
In mijn ogen zijn al die "nee roepers" gewoon niet bereid om naar de voordelen te bekijken en slepen ze elkaar mee in het negativisme....
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WelleKe
WelleKe
Vandaag in de Zibb nieuwsbrief een stuk over de chiknip met als conclusie: "Na tien jaar rommelen, beseffen instellingen als DNB en Interpay dat de consument wellicht niet onwillig is, maar dat de chipknip te onhandig is."
http://www.zibb.nl/nieuws/bedrijfsleven/nieuwsbericht/asp/artnr/924344/versie/1/index.html
Een mening waar ik het absoluut niet mee eens ben, of zit ik met mijn hoofd in de grond?
Volgens mij is het iets wat bij veel mensen tussen de oren zit, wat aangepraat is. Eén van de punten die genoemd wordt is het gevaar van weinig saldo. Als ik met een lege portemonnee bij de winkel sta kan ik het "saldo" toch ook niet aanvullen? Dan blijft alleen het argument staan dat men moeilijk kan controleren wat het saldo is.
Daar valt mogelijk wel wat te verbeteren. Zelf kreeg ik jaren geleden bij de introductie een kastje waarmee ik thuis heel eenvoudig zelf het saldo kan bekijken en zelfs kan opladen. Dit lijkt me zeer waardevol voor de stimulering. Maar zelfs als dat er niet is, er zijn voldoende gelegenheden om het saldo te bekijken. Als je afrekent kun je namelijk kijken wat je saldo nog is, wordt het te laag weet je dat je een oplaadpunt moet gaan zoeken (het zou zeker wel een verbetering zijn om dit ook direct bij de kassa te kunnen doen)
Ik zie gewoonweg géén negatieve punten aan de chipknip voor mij als gebruiker en ik zie ook veel voordelen voor de ondernemer. Als ik kijk hoe snel chippen werkt bij de Hema en bij de V&D, waar ik al betaald heb terwijl de cassiere nog aan het inpakken is ;)
In mijn ogen zijn al die "nee roepers" gewoon niet bereid om naar de voordelen te bekijken en slepen ze elkaar mee in het negativisme....
Wat is jullie mening?
Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
54 antwoorden op deze vraag